کد خبر: ۷۴۵۶۵

حکیم مهر: بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، وضعیت هاری در گربه ها بسیار خطرناک تر از ابتلای این بیماری در سگ ها یا سایر حیوانات می باشد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان فریمان، هاری یک بیماری ویروسی خطرناک و کشنده مشترک بین انسان و حیوان است. این بیماری از طریق بزاق حیوان مبتلا و از محل گاز گرفتگی وارد بدن شده و در ماهیچه ها به سمت اعصاب انتهایی رفته و شروع به تکثیر می کند و از طریق اعصاب به مغز منتقل می گردد و بر سیستم عصبی مرکزی تأثیر گذاشته و التهاب شدید مغز و نخاع و مرگ سریع فرد را در پی دارد. 

بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، وضعیت هاری در گربه ها بسیار خطرناک تر از ابتلای این بیماری در سگ ها یا سایر حیوانات می باشد. علائم هاری در گربه در طی 10 روز ظاهر می شود و از مهمترین علایم این بیماری در گربه، تغییر رفتارحیوان و گوشه‌گیری، ترشح بزاق، بی اشتهایی، ترس از آب و نور، تهاجمی شدن حیوان و در نهایت فلجی و مرگ است. با بروز رفتار تهاجمی در گربه، احتمال انتقال این ویروس به سایر حیوانات و انسان وجود دارد.

هاری یک بیماری قابل پیشگیری است و واکسینه کردن حیوان در برابر ویروس هاری ضروری است تا از شیوع این بیماری در بین حیوانات و انتقال بیماری به انسان جلوگیری گردد. توصیه می شود که افراد نسبت به انجام مراقبت های لازم و اقدامات پیشگیرانه در زمینه بیماری هاری در حیوانات خانگی خود حساس باشند و جهت واکسیناسیون گربه خانگی خود به مراکز بخش خصوصی این شهرستان مراجعه نمایند.


نظر شما
ادامه