کد خبر: ۷۴۶۳۸
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: رییس هیات سوارکاری استان یزد گفت: علت تلف شدن ۱۱ راس اسب در زارچ یزد در حال بررسی است که علت آن اطلاع رسانی می‌شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، تلف شدن ناگهانی ۱۱ راس اسب از نژاد عرب متعلق به یکی از مالکان در شهرستان زارچ، بازتاب وسیعی در شبکه های اجتماعی و کانال های خبری استان یزد داشت.

«سعید ابوطالبی»، روز دوشنبه افزود: توسط دامپزشکی مسئله تلف شدن اسب‌ها نمونه برداری و توسط آزمایشگاه در حال بررسی دقیق است که با مشخص شدن موضوع اعلام می‌شود.

وی با بیان اینکه ارزش اسب‌های تلف شده بین ۸۰ تا ۱۰۰ میلیارد ریال است ادامه داد: تا مشخص شدن علت دقیق تلف شدن اسب‌ها در شهرستان زارچ نمی‌توان اظهار نظر قطعی در این خصوص ارائه کرد.

این مسئول اظهار کرد: وضعیت سوارکاری و فعالیت باشگاه‌های مرتبط مختلف در سطح استان یزد خیلی خوب و همواره در بخش‌های مختلف در سطح کشور همیشه پیشگام هستند و اینگونه مسایل سابقه ندارد.

ابوطالبی بیان کرد: تمام برنامه‌های فرهنگی و ورزشی توسط هیات سوارکاری در سطح استان یزد با همراهی مسئولان و جامعه هدف به خصوص ورزشکاران با جدیت انجام شده و تا پایان امسال نیز ادامه دارد.

استان یزد از خاستگاه‌های پرورش اسب در ایران است که سابقه تاریخی آن بر اساس شواهد باستان‌شناسی موجود به ویژه سنگ‌نگاره‌های کوه «ارنان» مهریز به ۱۲ هزار سال قبل می‌رسد.

هم‌اکنون بیش از ۴۰۰ مرکز پرورش اسب با ۶ هزار و ۵۰۰ راس و سرمایه گذاری بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال در استان یزد وجود دارد و هر سال ۲ مسابقه اسب‌دوانی بهاره و پاییزه کشوری، جشنواره زیبایی و پرش با اسب در یزد برگزار می‌شود.

در استان یزد با یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت، ۴۷ هیات ورزشی و ۶۲ هزار ورزشکار سازمان یافته در تمامی شهرستان‌ هیات سوارکاری فعال است.


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سبک رو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
0
0
ظاهرا علت تلفات مسمومیت با سم بوده. کاش مدعی العموم حساسیت نشون بده و متخلفین رو پیگرد قضایی کنه . ماده قانونی کافی و لارم هم وجود داره .
نظر شما
ادامه