کد خبر: ۷۴۶۹۶
تعداد نظرات: ۱۹ نظر
نگاه شما:
از کجا به این نتیجه رسیدید که تعداد واکسن‌هایی که در کشور ما در اختیار قرار دارد، نسبت به تعداد بیماری‌های قابل سرایت از سگ -به طور مشخص- به انسان ناچیز نه، بلکه بسیار ناچیز است؟

نقدی کوتاه بر اظهار نظر اخیر یک کارشناس حقوقی درباره دامپزشکان و سگگردانی

دکتر پدرام فرهادیان - رزیدنت جراحی دامپزشکی

1- گویا رسم اظهار نظر غیر علمی و تخصصی یا سخن گفتن در هر باب و زمینهای به رسمی جداییناپذیر در این سرزمین تبدیل شده تا آنجا که کارشناس مسایل حقوقی دم از واکسیناسیون و بیماریها زده و حتی پا را فراتر گذاشته و در باب بیماریهای مشترک انسان و دام نیز اظهار فضل مینمایند؛ آنهم بدون سند و مدرک و ادله محکمهپسند و این مصداق آنجا فاجعه است که این سخنان از زبان دادستان سابق باشد.

جناب کارشناس، لطفا بیمغلطه و بدون بازی با کلمات صریح و با استناد به ادله ما را هم راهنمایی بفرمایید که از کجا به این نتیجه رسیدید که تعداد واکسنهایی که در کشور ما در اختیار قرار دارد، نسبت به تعداد بیماریهای قابل سرایت از سگ -به طور مشخص- به انسان ناچیز نه، بلکه بسیار ناچیز است؟ (لطفا با ذکر نام واکسن و بیماری)

2- با فرض محال صادق بودن فرمایش فوق، آیا راه حل جلوگیری از ارتباط انسان و سگ و دخالت در امور شخصی زندگی انسانها به عنوان اصل آزادی است یا کمک به اصلاح آن؟ ... یا بهتر نیست امر درمانی و بهداشتی اصلاح و واکسنهای مدنظر شما تولید یا وارد شود تا آنکه دوست دارد سگی داشته باشد، به زیست خود ادامه دهد؟

3- در جایی از فرمایشاتتان فرمودید جامعه دامپزشکی برای منفعت خود با سگگردانی مخالفت ندارد. دوست گرامی، چقدر از این رشته شناخت دارید؟ اصلا میدانید هدف از رشته دامپزشکی چیست و چه نقشی در بهداشت و درمان جامعه دارد؟ میدانید که همان واکسنهایی که عالمانه از آنها سخن میگویید و یا داروهایی که گاهگاهی شما و دوستانتان مفتخرانه در رسانهها به تولید فلان واکسن یا دارو -چه انسانی و چه حیوانی- به آن میبالید، نتیجه همت و توان علمی همین گروه دامپزشکان است که از جانب شما منفعتطلب خوانده میشوند؟ که جای بسی تعجب و تاسف است.

دوست گرامی، دامپزشکی علمی به وسعت تمام علوم درمانی است؛ از انسان تا سایر مخلوقات پروردگار و همکاران و اساتید بنده که با افتخار و البته بیمزد و منت در عرصههای مختلف از درمان و دارو و بهداشت محیط و مواد غذایی مشغول به خدمت هستند، لایق چنین اتهامی آنهم از زبان یک قاضی سابق نیستند.

4- در جایی دیگر، جامعه روانشناسی را محکوم کردید که آنها مردم را به نگهداری حیوانات سوق میدهند که البته بر خلاف شما من قصد ورود به حوزه علم روانشناسی را ندارم چون در این زمینه  تخصصی ندارم ولی بزرگوار، لطفا چرخی در اینترنت بزنبد و مقالات علمی برترین دانشگاههای دنیا در حوزه پزشکی و روانشناسی را مطالعه کنبد تا متوجه علمی بودن این واقعیت باشید.

دوست گرامی، خلاصه اینکه قبل از هر مصاحبه کمی -فقط کمی- وقت گذاشته و در مورد موضوع مورد بحث مطالعه و از اهل فن کسب اطلاع کنید.

 

انتشار یافته: ۱۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
5
8
آفرین
درست است
آیدا نظمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
5
6
ممنون از روشن سازی وآموزش شما جناب دکتر متأسفانه بعضی افراد در جانعه ما بدون تفکر عمیق وبه دور از علم وآمار وفقط در جهت تعصب کورکورانه اضهار نظر میکنند وآقای حقوق دان از آن دسته اند آنجا که سگها در زلزله یاری رسانند در جستجوی مواد مخدر در یاری رساندن به کودکان اوتیسم یا بزرگسالان دارای آلزایمر در کمک به زندگی نابیناها وهزاران امر دیگر،آنجا سلامت ایشان به دست چه کسی تأمین است
آنجا که متخصصان دامپزشک باتمام عشق به مخلوقات خداوند در جهت حفظ سلامتشان در اقصی نقاط جهان تلاش می کنند در کشف واکسن های انسانی و حیوانی پیشگامند
به هر حال هر دم از این باغ بری میرسد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
5
3
این مرقومه عاری از هرگونه بازی با کلمات و مغلطه است . لطفا در رابطه با بی مزد بودن توضیح بدهید . جناب دکتر سگ ها بر علیه چند بیماری در ایران واکسینه می‌شوند؟
پاسخ ها
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
درود بر شما که اهل مغلطه نیستید
اسم شریف را ذکر می کردید کمتر شک می کردیم به نیت تان
دكتر دامپزشك
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
7
5
مشكل اصلي اين است كه از نظر شرع سگ نجس است.در ضمن مردمي كه از وضعيت بد اقتصادي مي نالند چرا بايستي پول مملكت را صرف نگهداري سگهاو گربه ها، آن هم بدون مجوز نمايند. آيا مي دانيد از گذشته حتي براي كفتر بازي و كبوتر پراني هم قانون داشتيم و داريم.مثلاً: افرادی هستند که شغلشان پرورش و نگهداری کفتر و کبوتر است که باید پروانه و مجوز اینکار را بگیرند و شرایط آن درآیین نامه قانون تشدید مجازات کبوتر پرانی آمده که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

آیین نامه قانون تشدید مجازات کبوتر پرانی .. هیئت وزیران درجلسه مورخ ۲۹/۱۰/۱۳۵۴ بنا به پیشنهاد شماره ۱۹۷۸۱/۱۶۷۳۰/۵۲ مورخ ۲/۹/ ۱۳۵۴ وزارت کشور آئین نامه اجرایی تبصره ۲ قانون تشدید مجازات کبوتر پرانی را به شرح زیر تصویب نمود.

ماده ۱: متقاضی پروانه نگهداری و پرورش کبوتر باید دارای شرایط ذیل باشد:

الف- حداقل ۱۸ سال تمام داشته باشد وگواهی پزشک مبنی برصحت مزاج ارائه نماید.
ب- صلاحیت اخلاقی و نداشتن سابقه کبوتر پرانی متاقضی مورد تایید شهربانی یا ژاندارمری باشد؛ البته درگذشته و زمانی که این قانون تصویب شد شهربانی یا ژاندارمری و درحال حاضر باید مورد تایید نیروی انتظامی باشد.
ج- سابقه محکومیت کیفری نداشته باشد.
د- سواد خواندن ونوشتن داشته باشد.
ماده ۲: محل پرورش و نگهداری کبوتر در مناطق موضوع این آیین نامه باید دارای شرایط ذیل باشد:

الف- درنقاط متراکم وپر جمعیت نباشد.
ب- درمجاورت مدارس وآموزشگاه ها نباشد.
ج- از لحاظ شرایط بهداشتی و عدم سرایت بیماری مورد تایید وزارت بهداری و درحال حاضر همان وزارت بهداشت باشند.
د- شرایط ایمنی و عدم مزاحمت برای مجاورین درآن رعایت شده باشد.
ماده ۳: فقدان یا همان نبود هریک از شرایط ذکر شده دربندهای ب و ج وانتفاء شرایط مقرر درماده ۲ موجب ابطال یا باطل شدن پروانه و تعطیل محل خواهد بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
حداقل مرد باش با جعل اسم دامپزشک نظر نده
مرغدار مراغه‌ای
| United States of America |
۱۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
آفرین دمت گرم رفیق، ما هم همین می‌گوییم که جامعه انسانی قوانین انسانی می‌طلبد ( مکان قوانین انسانی جوامع انسانی است) و قوانین الهی هم که جاش مشخصه که مساجد، کلیسا، کنیسه، معبد و عبادتگاههای مردم است. حالا یک نگاه به همین قوانینی که خودت ادعا می‌کنی در سال ۱۳۵۴ بوده بنداز ببین این قوانین انسانی برای جامعه انسانی است یا قوانین الهی برای جامعه انسانی؟ یک کم فکر کن که این قوانین که نوشتی برای راحت کردن زندگی مردم کنار هم است یا نه برعکس بگیر و بِبند برای اذیت و آزار جامعه انسانی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
ناشناس ۱۰:۵۶ چه ربطی به مرد بودن داره ، اگر خلاف واقع گفته بفرمایید . الان شما که ناشناس نظر میدی مردی ؟!
ناشناس
| France |
۱۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
جناب سرکار دکتر دامپزشک گرامی، من همین را سرچ کردم ولی متاسفانه یکسری جملات‌ را به آن اضافه کردید. در ماده اول بند ب، قسمتی که مورد تایید نیروی انتظامی باشد را خودتان اضافه کردید و در همان ماده اول بند ج را کلأ اضافه کردید. متاسفم که برای به کرسی نشاندن حرفتان حاضرید تاریخ را تحریف کنید. حداقل آزاده باشید.
دكتر دامپزشك
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
3
2
مزيد استحضار،اسمم دامپزشك نيست شغلم دامپزشكي است.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
3
3
برای کی نوشتی؟ فکر کردی جماعتی که وضع و حال یک کشور را با همین تفکرات به اینجا رساندند به حرف شما توجهی می‌کنند؟ خیر عزیزم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
2
3
عرض ادب و احترام
از آنجائیکه دامپزشکی محل جولان افراد راننده و مشاوره حقوقی و غیره شد و همه افراد بدون در نظر گرفتن پست، تحصیلات، در هر زمینه ای، پا فراتر گذاشته و قانون می گذارند، شرایط از این بهتر نخواهد شد. همکار دامپزشک با عنایت به مدرکی دارد صحبت از ریشه کنی چند بیماری می کند و یا همکار دامپزشک دیگر خود را با پزشک حرفه ای مقایسه می‌کند و در صحبت از تعداد واحدهای بیشتر بیماری‌های مشترک پاس کرده می گویید همگی دال بر این موضوع که هیچ کس سر جای خویش نیست می گویید. چرا که این آقایان ....... خود را بالاتر از همه دانسته و هر حرفی و کلامی جایزند ولی بقیه خیر
همین آقایان ...... اگر راست می گویند مدیریت را ول کرده و به درمان سگ و گربه بپردازند و با هیچ کس دعوا نکنند. یکروز با کارشناسان دامپروری دعوا دارند ویکروز دیگر با شیلات ها... هر چند مهندس دامپروری و شیلات ها همیشه سر بودند و از لحاظ مدیریت بالا دست بوده اند. روسای جهاد کشاورزی و وزیران جهاد کشاورزی سنوات قبل را مقایسه کنید. به امید مقداری .......... درک مفاهیم و خود برتر نبینی و ............
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
دوست عزیز به راننده ها توهین نکن
الان کلی دکتر دامپزشک داریم که به لطف طرز تفکر آقایان و آقازاده های رانتی دارند در اسنپ مسافر جا به جا می کنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
یکی از مشکلات ما همین مهندسین دامپرور و شیلات ........ هستند که به لطف وزارت جهاد خودشون رو علامه میدونن و در مورد مسائل دامپزشکی که در حد عوام هم اطلاع ندارند نظر میدهند.
ناشناس
|
United States of America
|
۲۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
3
2
دکتر پدرام عزیز، این جماعت اگر مشاوره و احترام به نظر دیگران را می‌فهمیدند که وضع امروز ما این نبود.
ناشناس
|
Canada
|
۲۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
2
2
تعجب می کنم این دکتر چرا وقت خودش را تلف می کند. مشخص است که وضعیت چه هست. این کارشناس که خوبه شما صحبت های مقامات مملکت رو دوبار گوش کنی متوجه میشی چه خبره ................
دکتر آرشام اشراقی
|
Germany
|
۰۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
0
0
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۸
0
0
این آقایون به اصطلاح حقوقدان اول بهتره تبانی با وکیل طرف مقابلشون رو بذارن کنار بعد بیان ..... کنن . .......................
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۸
2
2
داداش درهرحال سگ حیوان نجسی است یعنی نمی توانی دست به سگ بزنی یا حتی لباست بهش بخوره نجس می شی ونمی توانی نماز بخوانی مخصوصا این را نوشتم که یک عده بظاهر متمدن دراپارتمان سگ نگه می دارند واسانسور وهمه جارا نجس می کنند بعد شما دم از حقوق حیوانات می زنی درحالیکه این افراد حقوق انسانها را هم رعایت نمی کنند سواراسانسور ۴نفره می شوی یارو سگ بغل کرده ودهان سگ به لباست می خوره خوب شما بفرمایید با این آدم چکار می شود کرد یعنی شما از اروپا وامریکا تمدن سگ گردانی را ارث بردی باورکنید دشیب سگ بدبخت قولنج کرده بود صداش تا صبح می آمد ما همسایه بدبخت چه گناهی کرده ایم هر پارکی می روی روی چمن می خواهی پا بگذاری سگ آقا رفته گل کاشته آنقدر شعورهم ندارد جمع کند خداعاقبت همه را به خیرکند
نظر شما
ادامه