کد خبر: ۷۴۷۰۹

حکیم مهر: همکار شبکه دامپزشکی فاروج دچار آسیب دیدگی از ناحیه زانو در حین واکسیناسیون بروسلوز دام سبک گردید.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی فاروج، همکار واحد مبارزه با بیماری ها در شبکه در حین انجام عملیات واکسیناسیون بروسلوز دام سبک، متاسفانه سرنگ حاوی واکسن زنده تخفیف حدت یافته بروسلوز (تب مالت) را به زانو خود تزریق و از این ناحیه دچار آسیب دیدگی شدید گردید.

«دکتر سید شاهین احمدی» رئیس شبکه دامپزشکی فاروج گفت: دامپزشکی در خط مقدم مبارزه با بیماری های مشترک قرار دارد و مهمترین هدف تلاش در راه تضمین سلامت دام و در پی آن تضمین سلامت جامعه می باشد و این امر با مبارزه علیه بیماری های مشترک بین انسان و دام میسر می شود و در حال حاضر خطر ابتلا به بیماریهای زئونوز نگرانی های زیادی را ایجاد کرده است که همکاری های بین بخشی و هوشیاری و آگاهی جامعه از خطرات حاصل از بیماری های مشترک و راه های انتقال آنها می تواند موثرترین نقش را در پیشبرد اهداف پیشگیرانه و درمانی دامپزشکی داشته باشد. 

احمدی در ادامه اظهار داشت: اگر مقیدسازی دام در حین تزریق توسط دامدار به صورت کامل انجام نشود باعث آسیب دیدگی همکار شده که عواقب جبران ناپذیری به دنبال خواهد داشت.

«مهدی کاظمیان» مسئول پست دامپزشکی مایوان این شهرستان که دچار این آسیب دیدگی شده است با مراجعه به مراکز درمانی، تحت درمان و مراقبت های اولیه قرار گرفته تا خطر ابتلای بیماری تب مالت را به خود تا حد زیادی کاهش دهد.

 

نظر شما
ادامه