کد خبر: ۷۴۷۹۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: مدیر کل حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوی گفت: صیاد پرنده شکاری و گونه در معرض انقراض «بالابان» پس از ۲۷ روز کار عملیاتی در شهرستان تربت‌حیدریه خراسان رضوی دستگیر شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «مهدی اله پور» روز شنبه افزود: در این عملیات فردی که قصد فروش گونه ارزشمند و در حال انقراض بالابان را داشت طی رصد فضای مجازی یگان حفاظت محیط زیست شهرستان زاوه تحت کنترل قرار گرفت و سپس فرد متخلف به شهرستان تربت حیدریه هدایت شد.

وی بیان کرد: با هماهنگی مقام قضایی ۲ شهرستان زاوه و تربت حیدریه، متهم دستگیر و از ناحیه وی، یک بهله پرنده شکاری بالابان که جزو پرندگان ارزشمند و در خطر معرض انقراض است، کشف و ضبط شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی افزود: پرونده این صیاد متخلف با دستور مقام قضایی روانه زندان شد.

به گفته وی، این گونه ارزشمند پس از اطمینان از سلامتی و معاینات دامپزشکی، در زیستگاه خود رها سازی می‌شود.

اله پور اظهار کرد: صیادان متخلف با زنده گیری این پرندگان شکاری کمیاب، اقدام به فروش آن‌ها به کشورهای حوزه خلیج فارس می‌کنند.

گفتنی است مطالبه ضرر و زیان بابت شکار و زنده گیری هر بهله بالابان به استناد ماده ۳ قانون شکار و صید، ۲ میلیارد ریال که متخلف موظف به پرداخت آن است.

بالابان از راسته شاهین سانان و جزو گونه های با ارزش زیست بوم خراسان رضوی است که به دلیل قاچاق بیش از حد در دهه های اخیر در معرض خطر انقراض قرار دارد.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
خسرو انوشیروا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
0
0
گوشت شیرین داره
نظر شما
ادامه