کد خبر: ۷۴۸۳۸
تعداد نظرات: ۳۴ نظر
پاسخ‌های رئيس دانشکده دامپزشکی واحد علوم و تحقیقات به گزارش حکیم مهر:
«دکتر امیراقبال خواجه‌رحیمی» افزود: طبق آمار ۱۰ ماه گذشته، چه از نظر مالی و چه پرکیس‌های مراجعه کرده، اعداد تقریبا چندین برابر شده و هیچ عضو هیات علمی ما مانعی برای فعالیت در آنجا ندارد ...

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: چندی پیش و در یکی از سلسله‌ گزارش‌های حکیم مهر از وضعیت دانشکده‌های دامپزشکی سراسر کشور، دانشجویان دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات، ضمن مثبت ارزیابی کردن فرایند انتقال آموزش دامپزشکی به زیرمجموعه پزشکی در دانشگاه آزاد، انتقادهایی را هم نسبت به فرایند آموزشی در این دانشکده ابراز کردند. اینکه سطح اساتید بالاست اما انگیزه آنها پایین، دانشجویان در فرایند پایان‌نامه مشکل دارند، عده‌ای از اساتید دانشگاه آزاد احتکار پایان‌نامه می‌کنند و اشتغال اساتید در کلینیک‌های اطراف دانشگاه، تعداد کیس را کم کرده است، از جمله این گلایه‌ها بود.

«دکتر امیراقبال خواجه‌رحیمی» رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات در گفت‌وگو با حکیم مهر، برخی از این انتقادات را رد و تصریح می‌کند: «درست مانند پزشکان که صبح در بیمارستان فعال هستند و بعد از ظهر مطب خصوصی دارند، در حوزه دامپزشکی نیز تمام همکاران علوم درمانگاهی ما که تقریبا ۲۰ عضو هیات علمی تمام‌وقت هستند، بدون تعارف در بیرون از دانشگاه کلینیک دارند. اما اینکه این اعضای هیات علمی به‌عنوان رقیب اجازه ندهند کیسی به بیمارستان مراجعه کند، اصلا این گونه نیست.»

حکیم مهر: آقای دکتر، انتقال آموزش دامپزشکی به زیرمجموعه پزشکی اتفاقی است که دانشگاه آزاد در آن پیش‌قدم شد و دانشجویان نیز در گفت‌وگو با حکیم مهر از آن اظهار رضایت کردند. ارزیابی خود شما از این اتفاق چیست؟

ادغام آموزش دامپزشکی با علوم پزشکی چند اتفاق خوب را رقم زد که یکی از آنها در حوزه ورودی‌های مختلف بود. با حساسیتی که حوزه پزشکی روی تعداد پذیرش پزشک و همچنین دامپزشک دارد، ما با این موضوع مواجه شدیم که نفرات معرفی شده به ما، باکیفیت اما از نظر کمیت، کمی کمتر از ظرفیت پذیرش ما نسبت به دوره‌های قبل هستند. خود این موضوع به دو شکل قابل بررسی است. اگرچه ظرفیت دانشکده دامپزشکی علوم تحقیقات تقریبا یک و نیم برابر ظرفیتی است که به ما معرفی می‌شود، اما از آن طرف می‌بینیم که تعداد کمتر پذیرش در حوزه دامپزشکی در دانشکده‌های مجری رشته دامپزشکی، با توجه به تعداد اعضای هیات علمی موجود هر دانشکده در نهایت موجب ارتقای کیفی آموزش می‌شود که هم رضایتمندی دانشجویان ورودی را کسب می‌کند و هم رضایتمندی اساتید را در پی دارد. البته ما پیگیر این هستیم که با نظارت حوزه پزشکی، ظرفیت هر دانشکده یکسان نباشد و این ظرفیت بر اساس تعداد اعضای هیات علمی، صندلی‌های موجود و آزمایشگاه‌های دراختیار توزیع شود.

مهمتر از ظرفیت، اتفاقی که افتاد این بود که ما توانستیم با هماهنگی حوزه پزشکی، آیین‌نامه اجرایی نحوه اداره مراکز درمانی را اجرا کنیم. این مهم شدنی نبود، مگر اینکه حوزه دامپزشکی با علوم پزشکی ادغام شود تا بتوانیم از مفاد آیین‌نامه استفاده و مرکز درمانی خود را که قبلا به صورت یک کلینیک ساده اداره می‌شد، تبدیل به بیمارستان کنیم. کمااینکه پلی کلینیک سعادت آباد را تبدیل به بیمارستان دامپزشکی دانش کرده و بر اساس مفاد آن آیین‌نامه، برای آن هیات عامل تعیین کردیم. رئیس هیات عامل، رئیس مرکز درمانی یا رئیس بیمارستان و سه معاون درمان، اجرا و آموزشی شاکله این هیات عامل را تشکیل می‌دهند.

خواهش من این است که حتما به آنجا سری بزنید و وضعیت را نسبت به گذشته ارزیابی کنید که چطور باعث ارتقای کیفی آموزش بالینی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات در حوزه دامپزشکی شده است. تقریبا می‌توانم بگویم در مدت ۱۰ ماهی که هیات عامل تشکیل و از مفاد آن آییننامه که نتیجه ادغام آموزش دامپزشکی با پزشکی است، استفاده شده، با ارتقای کیفی، رضایتمندی دانشجویان و اساتید و حتی افزایش مراجعین مواجه شده‌ایم. قبلا با همین امکانات، مراجعه‌ای نداشتیم اما در حال حاضر روزانه به طور متوسط حداقل ۷ یا ۸ مراجعهکننده داریم.

نکته مهم دیگر اینکه این پلی‌کلینیک تا قبل از این، تا ساعت ۱۶ فعال بود. ما فعالیت بیمارستان را در سه فاز از ساعت ۱۶ به ساعت ۲۰ و سپس به ۲۴ رساندیم. امروز که با هم صحبت می‌کنیم، بیمارستان دامپزشکی واحد علوم تحقیقات به صورت ۲۴ ساعته فعالیت می‌کند و شاید در آن منطقه تنها بیمارستان ۲۴ ساعته‌ای باشد که خدمات می‌دهد و رزیدنت‌های بخش‌های مختلف و اساتید به صورت کامل پای کار هستند. آموزش بالینی در این ۱۰ ماه نسبت به گذشته متحول شد و این از ثمرات موثر ادغام آموزش دامپزشکی و پزشکی بوده است.

حکیم مهر: اما برخی دانشجویان اظهار داشته بودند که فعالیت درمانی برخی اساتید خارج از بیمارستان دانشکده، باعث کاهش مراجعه کیس شده است.

خیر، این‌گونه نیست. درست مانند پزشکان که صبح در بیمارستان فعال هستند و بعد از ظهر مطب خصوصی دارند، در حوزه دامپزشکی نیز تمام همکاران علوم درمانگاهی ما که تقریبا ۲۰ عضو هیات علمی تمام‌وقت هستند، بدون تعارف در بیرون از بیمارستان کلینیک دارند. اما اینکه این اعضای هیات علمی به‌عنوان رقیب اجازه ندهند کیسی به بیمارستان مراجعه کند، اصلا اینگونه نیست. طبق آمار ۱۰ ماه گذشته، چه از نظر مالی و چه پرکیس‌های مراجعه کرده، اعداد تقریبا چندین برابر شده و هیچ عضو هیات علمی ما مانعی برای فعالیت در آنجا ندارد.

اتفاقا ما به همه اعلام کردیم که از اول مهرماه تمام اعضای هیات علمی اگر علاقه دارند، شخصی را به جای خود در مطب استخدام کنند و به صورت ۲۴ ساعته در اختیار ما باشند. دانشگاه یک شیفت یا دو شیفت از بخش‌های مختلف بیمارستان را به طور کامل به آنها اختصاص می‌دهد. البته عزیزان همین الان هم همکاری دارند اما منظور من به صورت شیفتی و درآمدزایی است و اینکه بتوانیم حق و حقوق پرداختی داشته باشیم.

حکیم مهر: یکی دیگر از انتقادات دانشجویان این بود که سطح اساتید بالا اما انگیزه آنها پایین است، چون دریافتی پایینی دارند. پاسخ شما چیست؟

این موضوع مربوط به کلان دانشگاه است و من نمی‌توانم بگویم که چطور می‌توان انگیزه یک استاد را بالا برد. اما حقیقتا می‌دانم که به این صورت نیست. کسی که در حوزه دامپزشکی فعالیت می‌کند، می‌داند که اعضای هیات علمی ما افرادی قابل و از درجه یک‌ترین اعضای هیات علمی حوزه دامپزشکی هستند که در بیرون هم کار درمانی و جراحی انجام می‌دهند. این که گفته شود یک عضو هیات علمی دامپزشکی بی‌انگیزه است، من این را قبول ندارم، چه ارتباط آن با دانشگاه باشد یا نباشد. به عنوان یک متخصص نمی‌توانیم این را بپذیریم که اعضای هیات علمی ما انگیزه ندارند.

اما در مورد نحوه همکاری با بیمارستان و اینکه اگر مراجعه کنند، تا چه اندازه دریافتی و همچنین شیفت‌های مختلف ما را داشته باشند، موضوعی در حال بحث است. ما به مدت ۱۰ ماه است که پلیکلینیک را تبدیل به بیمارستان و این آیین‌نامه را اجرا کردیم. برنامه داریم که در فصل تابستان با اعضای هیات علمی قرارداد ببندیم و مطمئن هستم که همکاران ما با انگیزه می‌آیند و در بخش‌های مختلف به ما کمک می‌کنند.

حکیم مهر: یکی دیگر از انتقادات این بود که عده‌ای از اساتید دانشگاه آزاد، احتکار پایان‌نامه می‌کنند.

این موضوع به هیچ عنوان نه در رشته دامپزشکی و نه در رشته‌های دیگر صادق نیست. بدون تعارف، بعضی از اعضای هیات علمی ما محبوبیت‌های ویژه‌ای دارند و دانشجوها درطول دوران تحصیل با علاقه‌مندی تمایل دارند که پایان‌نامه را با آن فرد بگذرانند. با توجه به ظرفیت محدود این اساتید، ممکن است که استاد به دانشجو بگوید بعد از پایان ظرفیت دو دانشجو، شما می‌توانید پایان‌نامه خود را با من ثبت کنید. اگر این وابستگی بین استاد و دانشجو به هر دلیل دیگری هم ایجاد شود، ممکن است این تصور را به وجود آورد که استاد این ظرفیت را برداشته یا نمی‌دهد یا احتکار کرده و نمی‌خواهد در اختیار دانشجو قرار دهد. وگرنه ما در حوزه علمی، نه در دانشگاه آزاد اسلامی و نه در هیچ دانشگاهی اصلا چنین چیزی نداریم که استاد چیزی را احتکار کند.

خود استاد، قلمش و فکر و زبانش هستند اما در حوزه پژوهش ظرفیت وجود دارد. برای استاد راهنما شدن، مشاور شدن، داوری و ناظر شدن یک ظرفیت محدود وجود دارد که قانون‌گذار برای همه با توجه به رتبه علمی فرد، استادیار، دانشیار یا استاد تمام بودن او یک عدد کوچک تفاوت قائل شده است، اگرنه هیچکس، نه من رئیس دانشکده، نه رئیس دانشگاه و نه خود آن فرد نمی‌تواند این ظرفیت را نیم درصد بالا و پایین کند. بنابراین اگر ظرفیت وجود داشته باشد، دانشجو جذب و پایان‌نامه او به نام استاد مربوطه ثبت می‌شود. بنابراین اصلا بحث احتکار و این صحبت‌ها صحت ندارد و یک سوء‌ تفاهم است.

حکیم مهر: مهمترین برنامه‌های آینده شما چیست؟

تمام دغدغه شخص بنده به‌عنوان رئیس دانشکده، معاون محترم آموزش و مدیران محترم گروه، ارتقای آموزش بالینی است. برای این کار باید ابزار لازم فراهم شود. ما کلینیک را تبدیل به بیمارستان کردیم و در حال حاضر یک بیمارستان تخصصی در بهترین نقطه تهران در سعادت آباد داریم و همچنین یک بیمارستان دوم دام بزرگ در شهریار داریم. برای اولین‌بار «سرای نوآوری دامپزشکی» را در دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات به ثبت رساندیم. در حالی که در هیچ دانشگاه دولتی چنین عنوانی نداریم. این سرا در حال حاضر در بخشی از بیمارستان ما در شهریار مستقر شده و مراکز تحقیقاتی دانشبنیان وابسته به تولیدات دامپزشکی آنجا هستند. هم‌اکنون چهار شرکت وابسته به تولیدات دامپزشکی در شهریار جا افتاده و ساکن شدند و تقریبا چند ماهی ست که بخشی از شهریار تبدیل به سرای نوآوری شده و از آن حالت گذشته خارج شده است. من باز هم توصیه می‌کنم که مخاطبان این مصاحبه، حتما از امکانات شهریار دیدن کنند.

ما تنها واحد آموزشی در دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه دامپزشکی هستیم که آموزش بالینی در مزرعه داریم. یک مزرعه آموزشی در ملارد داریم که دام‌های بزرگ‌ ما در آنجا هستند و دانشجویان ما در آنجا زیر نظر اعضای هیات علمی متخصص، آموزش بالینی می‌بینند و این یک نقطه قوت برای دانشکده است.

بیشترین هدف ما این است که رضایتمندی آموزشی را برای دانشجویانی فراهم کنیم که به‌عنوان متخصص فعالیت می‌کنند. ما در اینجا دکترای عمومی تربیت می‌کنیم و این افراد بعد از فارغ‌التحصیلی، بیرون از دانشگاه، حتی با مدرک دکترای عمومی اقدام به کار درمانی می‌کنند. بنابراین رسالت اعضای هیات علمی دانشکده و بنده به‌عنوان مسئول، این است که بتوانیم انسان متخصص تربیت کنیم چه در حوزه دکترای عمومی و چه در ۱۹ گرایشی که در مقطع تخصص در این دانشکده داریم. دانشکده دامپزشکی واحد علوم تحقیقات دانشکده علوم تخصصی است، یعنی ۱۹ گرایش تخصصی که در حوزه دامپزشکی در دانشگاه تهران هست، اینجا نیز دایر است و با اعضای هیات علمی هدایت می‌شود.

در برنامه‌های آینده تمام هم و غم ما این است که بتوانیم اعضای هیات علمی به خصوص در گروه ویروس‌شناسی و باکتری‌شناسی که در آن کمبود داریم، جذب کنیم. چون اعضای متخصص در این رشته‌ها در کشور بسیار کم هستند.

حکیم مهر: مهمترین کارکرد سرای نوآوری چیست؟

مهمترین کارکرد سرای نوآوری، خدمات دهی به شرکت‌های دانش‌بنیانی است که نیاز به پشتیبانی مراکزی مثل دانشگاه دارند. حمایت‌هایی نظیر ارائه مکان و امکانات تا بتوانند ایده‌های دانش‌ٔ‌بنیان خود را که مقام معظم رهبری هم در سال گذشته روی آن تاکید داشتند، اجرایی کنند. خوشبختانه هم‌اکنون چهار شرکت در حوزه دامپزشکی در سرای نوآوری فعالیت می‌کنند و تولید کیت‌های تخصصی دامپزشکی را انجام می‌دهند.

حکیم مهر: به‌عنوان حرف آخر...

همیشه یک جمله می‌گویم که ارتقای آموزش بالینی در حوزه دکترای عمومی و دکترای تخصصی مهمترین ماموریت من در این دانشگاه است. به خصوص از زمانی که توانستیم دامپزشکی را با پزشکی ادغام و از آیین‌نامه تبعیت کنیم و پلیکلینیک را تبدیل به بیمارستان کنیم، دست‌آوردهای خوبی داشتیم که شاهد آن، دانشجویانی هستند که آنجا تربیت می‌شوند.

از شما تشکر می‌کنم که واسطه ما با افکار عمومی هستید و واقعیت‌هایی را که در دانشگاه اتفاق می‌افتد، انتقال می‌دهید.

حکیم مهر: ممنون از فرصتی که در اختیار ما قرار دادید.

 

انتشار یافته: ۳۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۸
سیاه پوش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
1
9
........ بدون تعارف در بیرون مطب دارند.
گلی به جمالتون که حداقل شما راستشو گفتین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
حالا ما واحد دورافتاده بودیم اساتید علوم پایم کلینیک زدن امان از گرانی و طمع جالب اینجاست کلاسا رو درست برگزار نمیکنن یا درست و حسابی تدریس نمیکنن برن به کیس بیرون برسن
دکتر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
1
6
بنده با یکی از اساتید خودم پایان نامه بر نداشتم یکسال نذاشت پایان نامه دوره دکتری تخصصی من تصویب بشه اخر سر با جنگ و دعوا استاد راهنمای دیگر تونستم موضوع بردارم و باعث دو ترم شهریه بی خود برا من شد
متاسفانه پایان نامه تو واحد شما معظل هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
خوبه خودت قبول داری که تقصیر خودته که با شخص مورد نظر برنداشتی . یک لحظه خودت رو جای ایشان بزار . چراکاری میکنید که هم خودت و هم دیگران به زحمت بیفتند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
من که هنوز نتونستم دفاع کنم سر این دعواها
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
0
5
باسلام وادب خدمت شما استاد فرزانه،
جناب آقای دکتر خواجه رحیمی عزیز و گرانقدر ضمن سپاس از زحمات حضرتعالی و همکاران اداری،( چون راه ارتباطی مناسبی در پورتال علوم تحقیقات ندیدم از این محل برای شما پیام گذاشتم!!)
اگر فرصت کردید بررسی بفرمایید که در تحصیلات تکمیلی، بطورمیانگین چه مدت پس از گذراندن امتحان جامع، یک دانشجویی که بخواهد واقعا تحقیق کند باید وقت بگذارد.
مشکلات متعددی برای پژوهش مطرح است که به نظر من می توان به مواردزیر اشاره کرد:
1- برای هرمرحله از ثبت پروپوزال، انتخاب اساتید، تعیین زمان دفاع، انتخاب داوران و... حداقل یک بار باید به دانشکده شما مراجعه کرد! واقعا در زمانی که سامانه های متعدد وجود دارد نمی شود این موارد را غیر جضوری کرد؟
2- برخی از کارکنان همکاری بسیار خوبی با دانشجویان دارند ولی خواهشمندم بطور دوره ای از چند دانشجو پرس وجویی بفرمایید.
3- یکی از مواردی که من معنی آن را متوجه نشدم این است که زمان پیش دفاع باید حضوری به چند جای دوراز هم مراجعه و امضای فیزیکی دریافت کنیم. اگر خودتان را جای دانشجویان بگذارید حتما مقامات دانشگاه را مجاب خواهید فرمود که تصمیم مناسبتری بگیرند.
4- فلسفه امضای فیزیک مقاله ای که با تایید اساتید راهنما تهیه و چاپ شده چیست؟ چرا امضای فیزیکی؟ چندین بار باید مراجعه کنیم تا استادمحترم را پیدا کنیم.
5- اگر ترتیبی اتخاذ گردد که دسترسی به پایان نامه های قبلی از طریق اینترنت فراهم باشد مناسب تراست.
6- سختگیری های بی مورد کنترل کلاس و کارهای اداری برخی از اساتید را می رنجاند.
7- درسنوات قبل از مسئولیت شما گاهی با هماهنگی اساتید می خواستیم زمان کلاس هارا جابجا کنیم تا تردد کمتری دردانشگاه داشته باشیم وبا وجود فراهم بودن همه موارد، با مخالفت آموزش مواجه می شدیم و می گفتند که خلاف مقررات است!

واقعا در دانشگاهی که تردد درآن سابقه تصادف و به رحمت خدا رفتن دانشجویان دارد!!، جای تاسف است که باید این همه رفت وآمد بی جا نمود وکسی هم به خودش زحمت ندهد که یکبار مراحل انجام کار را بازبینی نماید.
سلامت وعاقبت بخیر باشید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
1
6
وقتی از نظر مالی تامین نشن
مجبورن بیرون کار کنن
پول دانشگاه واقعا در حد پول تو جیبیه
پاسخ ها
دامپزشک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
خودتون رو بزارین جای استاد. درسته که بیشتر اعتبار اساتید از استاد بودنشونه ولی دانشگاه حق نداره مجانی دنبال پول در آوردن باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
اگه پول تو جیبیه چرا اول اومدن استاد شدن دوم چرا الان استعفا نمیدن برن
رضا
|
France
|
۱۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
3
4
جناب آقای دکتر متاسفانه هیات علمی بالینی شما در اندازه دانشگاه جامع نیست.واقعا سطح علمی دانشکده علوم و تحقیقات از اغلب دانشکده های دامپزشکی کمتر است و متاسفانه به رزیدنت های دوره تخصصی آسیب جدی میزنه این موضوع. بله اساتید کلینیک دام کوچک دارند و در دانشکده شما رشته فوق تخصصی تدریس می کنن که هیچ ربطی به تجربه و علم استاد مربوطه نداره .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
0
5
در این دانشگاه دانشجو هزینه 20 واحد پایان نامه را در زمان ثبت نام واریز می کند و بعد در زمان انجام پایان نامه هم هزینه های عملیاتی را پرداخت می کند. .............
وقتی شما هزینه واحد پایان نامه را دریافت می کنید چرا هزینه های اجرای پایان نامه را هم دانشجو باید پرداخت کند. ...............
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
دقیقاً وقتی من 15 میلیون تومن شهریه بابت واحد پایان نامه می دهم چراه هزینه های مصرفی پایان نامه را هم باید بدهم؟؟؟؟
.............
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
0
7
این چه حرفیه که فقط علوم تحقیقات مزرعه داره
گرمسار
کرج
شهرکرد
همگی مزرعه آموزشی دارن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
دانشگاه های سراسری هم دارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
متاسفانه گرمسار مزرعه آموزشی ندارد. هرچی داشت جمع کرد
همکار هیات علمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
1
4
تبدیل کلینیک به بیمارستان که طبق مقررات علوم پزشکی نیست طبق ضوابط سازمان دامپزشکیه ........
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
0
6
اگر آماری از مراجعه کنندگان و امکانات بیمارستانی در سعادت آباد و شهریار بدید معلوم میشه که در سطح بیمارستان هست یا نه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
3
9
یکی از مشکلات اساسی علوم تحقیقات دروه ی رزیدنتی است:
۱-تعداد بالای رزیدنت ها
۲- جذب سلیقه ای رزیدنت ها به دوره توسط اساتید
۳- قبولی رزیدنت ها در امتحان جامع کاملا سلیقه ای و سبک شدن محسوس سوالات در برخی از دوره ها (نگاهی به قبولی های امتحان جامع رادیولوژی اخرین دوره بیاندازید)
۴-ارتباط صمیمی و خارج از عرف برخی از اساتید با دانشجوها (مثلا به تولدهایی که برخی از اساتید با دانشجوها برگزار می کنند نگاهی بیاندازید؛. چرا با اسم کوچک اساتید دانشجوها را صدا می کنند؟ و ….)
و …
پاسخ ها
سیاه پوش
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
تازه این .... اساتید از هزار خم وچم وکانال حراستی بیرون اومدن واون وقت شدن این ............
.................
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۸
کاش به این وضعیت ها رسیدگی میکردند.
فاجعه شده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
2
3
سلام وقت بخیر
کلینیک یا بهتر بگم بیمارستان دانش علوم تحقیقات فاقد حداقل امکانات هست ............. بخش داخلی فاقد امکانات یه کمک اورژانس نداره ، دارو خانه نداره ، پک انتقال خون نداره ، استاد بالاسر کیس ندارد ، کیس ها ارجاعی فقط جنبه تزریقات دارند و بس بخش رادیولوژی سستم ریپورت ندارد ، بخش جراحی با رئیس بیمارستان فاجعه بار .بخش آزمایشگاه کیت های مصرفی تاریخ گذشته ، دستگاه های فاقد کالیبراسیون ، بخش پرندگان تعطیل مطلق ، خدمات نظافتی درست ندارد ، امنیت جانی دانشجو درخطر ، نگهانی وظیفه حفاظت از اموال داره ن دانشجو، به رزیدنت ها وعده حقوق دادند .........، بخش بستری فاقد تتهویه ، حداقل امکانات برای بستری ، اتتاق رزیدنت های شب بسته هست کثیف ، نور نداره، تخت به اندازه نیست ، فاقد تهویه هست ،...............
، رزیدنت ها با ابزاری به نام نمره ، عدم شرکت در امتحان جامع مجبور کردن انجا باشند ۲۴ ساعته شیفت .
.............
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
کلا من فکر کردم واحدای دورافتاده وضعیتیشون مناسب نیست مرکزم زیاد جالب نیست فک کنم دانشگاه های دولتی وضعیتشون بهتر باشه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
به نظرم زیادی بی انصافین، من هم تو همون مجموعه رزیدنت هستم.بیمارستان فقط چند ماهه راه افتاده، کجا وسایل نداریم؟ وسایل چشم پزشکی ما را چند تا از بیمارستان های حتی خصوصی دارن؟ چرا می گین بستری تهویه نداره؟ بخش پرندگان اگر فعالیتش کمه چون خودشون فعال نیستن. کاش کمی در مورد مجموعه خودمون انصاف داشتیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
اون بیمارستان
سرنگ برای تزریقاات ندارد و انژیوکت ندارد , سوند ادراری ندارد ، رزیدنت ها به کیس های بستری فاجعه بار اون بیمارستان مثل خدمات غذا میدن اگر دل رزیدنت ها نسوزه کیس بفا میره ...
بله بخش چشم پزشکی شما یدونه تست شیرمر ندددددداااااارد استاد....
...................
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
این چیزهایی که می گی که خیلی فاجعه است، چرا با این شرایط انصراف نمی دین؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
1
2
بعضی از اساتید دانشکاه علوم تحقیقات به عنوان استاد جراحی حتی یک بار عمل جراحی انجام ندادند تا رزیدتت جراحی تکنیک ایشون مشاهده کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
حالا مثلا کار کرده ها و کار بلدهاشون چه گلی به سرمون زدند؟ باز خدا پدر این یکی ها را بیامرزه که دستمون را باز گذاشتند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
1
1
یک بیمارستان 24 ساعته که کیس ندارد .
با افتخار
5تا بخش رزینت وقت عمر گذاشتن بدون حقوق ۰............
باز اون بیمارستان زیان ده هست.
.....۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
1
1
ببخشید استادی که تمام وقت باید در انشگاه باشد چطوز میتواند بیرون از دانشگاه هم کیس ببیند و کار کند مگر اینکه هردو کارش رو نصف ونیمه انجام بده .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
با وجدان کاری و تعهد و به زور حقوق دانشگاه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
1
1
کجای دنیا استاد دو شغله داریم چطوری مجوز گرفتن .
اصلا با کدوم مجوز قانونی ، پلی کلینیک یک شب تبدیل کردن به بیمارستان بدون داشتن حداقل امکانات . حکیم مهر لطفا مجوز قانونی این واحد بررسی کنند از طریق نظام دامپزشکی و سازمان دامپزشکی .
ناشناس
|
United States of America
|
۰۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
0
2
کلا دانشگاه آزاد وقت و پول دانشجو رو هدر میده امکانات درست و حسابی نداره سخت گیریای بیش از حد آموزش ضعیف هزینه های بالا اساتید حق التدریسی بی انگیزه بدون کیس یا تعداد بسیار کم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
0
1
اینجا ماهی اساتیدش به خودشون زحمت ویزیت ۵ تا کیس نمیدن .
بخش داخلی با جراجی مشکل دارد .
بخش پرندگان تعطیل جرات ندارد چیزی بهشون بگن .
بخش کلینیکال که حکومت جدا دارد .
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
0
1
طبق قانون خودتون نوشتید شاغل دولتی حق زدن کلینیک نداره، اینا جوری مجوز گرفتن، ...........
نظر شما
ادامه