کد خبر: ۷۵۰۳۲
تعداد نظرات: ۹۶ نظر
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان دامپزشکی کشور در گفت‌وگو با حکیم مهر:
«دکتر سید اصغر برایی‌نژاد» افزود: ما برای تامین منابع انسانی خود نیاز به جذب نیروهای جدید داریم و به دنبال این هستیم که بتوانیم مجوزهای لازم را اخذ کرده و کمبود سازمان از نظر منابع انسانی را برطرف کنیم ...

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: چند روز پیش بود که بر اساس حکم صادره از سوی «دکتر وحید صالحی» سرپرست سازمان دامپزشکی کشور، «دکتر سید اصغر برایی‌نژاد» به عنوان سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان دامپزشکی کشور منصوب شد. این انتصاب بهانه‌ای شد تا به سراغ این مدیر پاک‌دست و دلسوز برویم که به حق، یکی از سرمایه‌های سازمان دامپزشکی به شمار می‌رود. کسی که در دولت قبل در برابر واردات تخم‌مرغ و گوشت آلوده با شهامت ایستاد و منافع ملی را قربانی حفظ میز و پست نکرد.

به گفته «دکتر سید اصغر برایی‌نژاد» بسیاری از دفاتر سازمان و ادارات کل دامپزشکی استان به‌ویژه دفاتر فنی از کمبود شدید منابع انسانی رنج می‌برند. بسیاری از پست‌های دامپزشکی بلاتصدی هستند و این موضوع با توجه به حجم فعالیت‌ها و وظایف محوله با هم همخوانی ندارند.

وی در گفت‌وگو با حکیم مهر معتقد است اینکه فوق‌العاده تسری در احکام کارکنان درج و به‌عنوان یک پایه حقوقی ثابت محاسبه شود و در سنوات کارکنان تاثیرگذار باشد، نیازمند کار گروهی و تیمی مشترک است و همراهی همه همکاران را می‌طلبد. بدیهی است برای عملیاتی شدن موضوع بایستی اصلاحیه قانون فوق‌العاده ویژه از طریق مجلس محترم شورای اسلامی و نمایندگان محترم پیگیری شود: «بنده یقین دارم که اگر بتوانیم شرایط سخت کار دامپزشکی و اهمیت وظایف سازمان را به نمایندگان محترم منعکس و آنها را اقناع کنیم، کار پیش خواهد رفت. به همکاران عزیز اطمینان می‌دهم که در یک پروسه منطقی، این موضوع پیگیری خواهد شد.»

حکیم مهر: آقای دکتر، لطفا اشاره‌ای به سوابق خدمتی خود بفرمایید.

بنده بیش از ۳۳ سال است که سابقه خدمت در عرصه دامپزشکی دارم و فعالیت خودم را از دامپزشکی سیستان و بلوچستان شروع کردم. اوایل خدمت که مصادف با دهه هفتاد بود، مدتی را در حوزه فعالیت‌های فنی و کارشناسی در شهرستان‌های استان سیستان و بلوچستان بودم و به مرور وارد کار اجرایی شدم. ابتدا معاون دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان و کمی بعد مدیرکل دامپزشکی استان شدم و قریب به ۱۱ سال در این سمت بودم. درنهایت در سال ۸۲ به سازمان دامپزشکی منتقل شدم و در دفتر نظارت بر بهداشت عمومی به‌عنوان مسئول گروه کشتارگاه‌ها ادامه فعالیت دادم.

در سال ۸۴ به مدت ۳ سال مدیرکل دامپزشکی استان تهران شدم و این مرحله نخست مدیرکلی بنده در استان تهران بود. بعد از آن مدیر بازرسی سازمان  جهاد کشاورزی استان تهران شدم و از اوایل سال ۹۰ به‌عنوان اولین مدیرکل دامپزشکی استان البرز انتخاب شدم. در ادامه و در سال ۹۴ به استان تهران برگشتم و تا سال ۹۷ و در مرحله دوم، مدیرکل دامپزشکی استان تهران بودم. از سال ۱۳۹۷ به بعد مدیر پدافند غیرعامل سازمان دامپزشکی کشور شدم و در حال حاضر نیز به‌عنوان سرپرست معاونت توسعه سازمان دامپزشکی کشور انتخاب شدم.

حکیم مهر: از نظر شما در حال حاضر مهمترین مشکلات معیشتی پرسنل دامپزشکی کشور چیست؟

اجازه دهید که سوال شما را به شکل دیگری پاسخ دهم. ابتدا می‌خواهم از ابراز لطف و محبت همه همکارانم اعم از همکارانی که در بخش خصوصی دامپزشکی فعالیت می‌کنند یا همکارانی که در بخش اداری و فنی سازمان دامپزشکی کشور فعال هستند، صمیمانه تشکر کنم. همه ما می‌دانیم که مجموعه دامپزشکی کشور چه بخش خصوصی و چه دولتی، خدمات بسیار متنوع و گسترده‌ای را در طیف‌های مختلف به بهره‌برداران ارائه می‌دهند. این در حالی است که امکانات و زیرساخت‌های کامل و مطلوبی نه در حوزه وظایف نظام دامپزشکی و نه در حوزه فعالیت‌های سازمان دامپزشکی در اختیار نداریم و نیاز است که نسبت به اصلاح این زیرساخت‌ها و بهبود و ارتقای این مجموعه‌ها اقدام کنیم.

در حال حاضر همکاران ما در اقصی نقاط کشور با جان و دل برای تامین سلامتی مردم، تولید غذای سالم، ارتقای بهداشت دام و تامین سلامتی دام تلاش شبانه‌روزی می‌کنند، در حالی که بخش قابل توجهی از آنان در تامین معیشت خود و خانواده واقعا دچار مشکل هستند. دغدغه اصلی مدیران سازمان دامپزشکی و سازمان نظام دامپزشکی این است که بتوانند منابع مالی لازم برای بهبود این وضعیت را تامین کنند. قطعا اگر نتوانیم از این ظرفیت عظیم منابع انسانی که در اختیار داریم، بهره‌وری مطلوبی داشته باشیم، بسیاری از فعالیت‌های ما دچار مشکل خواهد شد و قطعا در ارائه خدمات مشکلات عدیده‌ای را شاهد خواهیم بود.

ما باید تلاش کنیم منابع انسانی و منابع مالی مورد نیاز بخش‌های مختلف سازمان دامپزشکی و حوزه‌های بخش خصوصی دامپزشکی را تامین کنیم تا بتوانیم نسبت به ارتقای خدمات بهداشتی و خدمات فنی دامپزشکی در سراسر کشور موفق باشیم. قطعا همه اینها دغدغه‌های تیم‌های مستقر در سازمان دامپزشکی و همچنین سازمان نظام دامپزشکی است.

حکیم مهر: مهمترین برنامه‌های شما در معاونت توسعه سازمان دامپزشکی کشور چیست؟

در حوزه معاونت توسعه مدیریت و منابع سازمان دامپزشکی کشور، ما تیم‌های فنی را نسبت به انجام وظایف خود اعم از رصد و پایش به موقع بیماری‌ها، تشخیص به موقع بیماری‌ها، فعالیت‌های پیشگیرانه در حوزه‌های مختلف در دام و طیور و آبزیان کشور ترغیب می‌کنیم. اما انجام فعالیت‌های بهداشتی قرنطینه‌ای و امنیت زیستی و ارزیابی مخاطراتی که می‌تواند تاثیرات منفی روی تولید کشور بگذارد و همچنین تامین غذای سالم برای مردم و برقراری امنیت غذایی، کمک به تولیدکنندگان و سایر فعالیت‌های بخش دولتی و بخش خصوصی دامپزشکی به شدت نیازمند تامین منابع انسانی مورد نیاز است. متاسفانه بسیاری از دفاتر فنی در سازمان دامپزشکی کشور از کمبود شدید نیروی انسانی رنج می‌برند و واقعا منابع انسانی در بسیاری از بخش‌ها محدود است و نمی‌توانیم با این شرح وظایف و با این حجم فعالیت‌ها، آن تاثیری را که لازم است، داشته باشیم و آن خدماتی را که باید بدهیم، به نحو احسن بدهیم.

لذا دچار مشکل هستیم و قطعا با همفکری و همدلی همه بخش‌های مختلف دامپزشکی برنامه‌ریزی خواهیم کرد که نسبت به ارتقای این وضعیت و بهبود شرایط تلاش کنیم. یقین داریم که ارتباط ما با تشکل‌ها و دستگاه‌های بالادستی منسجم‌تر خواهد شد و با کمک مجلس محترم شورای اسلامی و نمایندگان عزیز مردم تلاش خواهیم کرد که برنامه‌های مشخص و مناسبی را ارائه دهیم و نهایتا بتوانیم مصوباتی بگیریم که فعالیت‌های خود را گسترش دهیم و بتوانیم به اهداف مدنظر برسیم.

یقین دارم که کمک تک تک آحاد جامعه دامپزشکی کشور راهگشا خواهد بود و یقین دارم که این بار باید به دوش همگان باشد و ما هم پیش‌قراول خواهیم شد که این بار را به سرمنزل مقصود هدایت کنیم.

حکیم مهر: آقای دکتر، آیا تسری فوق‌العاده خاص در حکم کارکنان سازمان لحاظ می‌شود؟

اینکه تسری در احکام کارکنان درج و به‌عنوان یک پایه حقوقی محاسبه شود و در سنوات کارکنان تاثیرگذار باشد، یک کار گروهی و تیمی و نسبتا مهم و زمان‌بر است و با یک هفته و یک ماه نمی‌شود در مورد آن تصمیم گرفت. بلکه اصلاحیه قانون تسری را باید با هماهنگی همه بخش‌های ذی‌ربط به مجلس ببریم و در آنجا نسبت به اصلاح قانون اقدام کنیم تا این قانون در احکام کارکنان سازمان دامپزشکی پیاده شود. من مطمئن هستم که یکی از برنامه‌های اصلی تیم مدیریتی سازمان دامپزشکی کشور همین خواهد بود و این دغدغه اصلی ماست و انشاءالله همه همکاران تلاش و کمک کنند تا به سرانجام برسد و دغدغه معیشتی همکاران برطرف شود.

حکیم مهر: درخصوص بحث فنی و غیرفنی بودن موضوع تسری نیز همواره چالش‌هایی وجود داشته است. برخی می‌گویند که این فوق‌العاده ویژه طبق دستورالعمل فقط باید به همکاران فنی‌ پرداخت شود و برخی می‌گویند کارکنان غیرفنی نیز باید آن را دریافت کنند. نظر شما چیست؟

من اعتقاد دارم که همه فعالیت‌های دامپزشکی زمانی نتیجه‌بخش خواهند بود که بخش‌های اداری و پشتیبانی در کنار همکاران فنی و در یک کار گروهی مشترک انجام وظیفه کنند. بخش پشتیبانی موتور محرکه فعالیت‌های دامپزشکی است. اگر این تلاش‌ها نباشد، شما نمی‌توانید به اهداف برنامه‌ریزی دست پیدا کنید. لذا اینکه فکر کنیم تسری صرفا یک فوق‌العاده ویژه متعلق به بخش فنی است به بیراهه رفتیم.

همکاران ما در اقصی نقاط کشور با جان و دل برای تامین سلامتی مردم، تولید غذای سالم، ارتقای بهداشت دام و کاهش مخاطرات و کنترل بیماری‌ها، تلاش شبانه‌روزی دارند. بخش قابل توجهی از همکاران از نظر معیشتی در مضیقه هستند و دغدغه همه ما باید بهبود این وضعیت باشد.

اگر توانیم از این ظرفیت قابل توجه استفاده کنیم، قطعا در انجام وظایف دچار مشکل می‌شویم. از آنجا که وظایف محوله عمدتا حاکمیتی است، لذا وظیفه تامین منابع انسانی و مالی مورد نیاز بخش فنی به جد پیگیری خواهد شد.

حکیم مهر: نظر شما درخصوص قانون سازمان دامپزشکی کشور چیست؟

قانون سازمان دامپزشکی کشور که در سال ۱۳۵۰ به تصویب رسیده است یکی از پیشروترین قوانین دامپزشکی در منطقه بوده و انسان‌های فهمیده و دانایی شاکله این قانون را تدوین نموده‌اند، به گونه‌ای که پس از ۵۰ سال کماکان پایه اصلی فعالیت‌های دامپزشکی کشور است. این قانون با دوراندیشی و آینده‌نگری قابل تحسینی تدوین شده است.

با پیشرفت جوامع و تکنولوژی در همه عرصه‌ها به ویژه در عرصه دامپزشکی، ضرورت دارد الحاقیه‌هایی به این قانون اضافه شود. موضوعاتی مثل واکسن‌های نوترکیب، فراورده‌های تراریخته و استفاده از تکنولوژی‌های جدید در حوزه مواد غذایی، سامانه‌های الکترونیکی و... ضرورت پیگیری این موضوع را دوچندان کرده است.

حکیم مهر: به‌عنوان حرف آخر...

ما برای تامین منابع انسانی خود نیاز به جذب نیروهای جدید داریم و قطعا یکی از دغدغه‌های ما این است که بتوانیم مجوزهای لازم را اخذ کنیم و سازمان را از نظر منابع انسانی به حدی برسانیم که بتواند کامل به وظایف خود عمل کند. برای شما آرزوی سلامتی دارم و از تلاش‌های شما و مجموعه خوب حکیم مهر قدردانی می‌کنم.

در پایان می‌خواهم از اظهار لطف همکاران در ارسال پیام‌های تبریک صمیمانه تشکر نمایم. امیدوارم با همراهی شما عزیزان در انجام وظایف موفق باشیم.

حکیم مهر: ممنون از فرصتی که در اختیار ما قرار دادید.

 

انتشار یافته: ۹۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۴
احمد
|
Germany
|
۰۸:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
13
63
............. تسری براساس سخت و زیان آور بودن یک طرف و وجهه اجتماعی این شغل هست که در کشور استرالیا سه برابر حقوق پایه به کارکنان فنی دامپزشکی برای ترغیب به این شغل پرداخت میشه و دقیقا فقط برای شغل فنی هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
از قضا تسری صرفا به دلیل شرایط شغلی بخش فنی دامپزشکی به سازمان دامپزشکی تعلق گرفته است
امور اداری و مالی در دامپزشکی تفاوتی با دیگر بخش های دولت ندارد که فوق العاده ویژه به آن تعلق گیرد
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
58
11
اضاف حقوق براي كارمندان بخش دولتي و حق محروميت از مطب رو بايد به بخش خصوصي بديد
متاسفانه كارمندان بخش دولتي صبح تا ظهر در اداره هستن و با دامدار سر و كار دارند از طرفي هم عصر ها كيس هايي كه صبح برنامش رو ريختن براي ويزيت ميرن
متاسفانه هيچ نظارتي هم وجود نداره
..................................
جناب رييس سازمان بخش خصوصي رو كارمندان بخش دولتي نابود ميكنن
واكسيناتور بخش دولتي كه عصر ها واكسن بهادار تزريق ميكنه
دكتر هاي بخش دولتي كه عصر ها به صورت تمام وقت ويزيت ميكنن .......................
اگه تشخيص دكتر بخش دولتي هم اشتباه بود دامدار جرات شكايت از اينها رو نداره!!
واي به حال بخش خصوصي .....................
پاسخ ها
کارشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
وای بحال کسی که بدون مدرک و اطمینان، حکم جمعی محکومیت صادر می کند.
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
بخش خصوصی چندبرابرقیمت میفروشن واکسن
بعدها آژانس واکسن میفرستن جلو دامداری دامدار خود بخش خصوصی خودشون و دامپزشکی رو نابود کردن
دامپزشک دولتی
| United States of America |
۰۷:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
اکثر کیس های دام بزرگ صبح مراجعه می کنند و عملا کیس هایی که واسه دوستان خصوصی به صرفه نیست نصیب دامپزشکان پاره وقت میشه
سازمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
0
49
... تسری هیچوقت وارد حکم نخواهد تا زمانیکه عده ای قلیل بفکر صرفاً منافع شخصی خود هستند و سنگ اندازی می کنند
پاسخ ها
سلام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
جالب اینکه این عده قلیل ، ریش وقیچی دستشونه و غالبیت دارند
رو.مخ.رونده
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
طرز تفکر انفرادی به طرز تفکر جمعی تغییر بکنه این کشور وطن میشه
چرا که در اون زمان شما منافع جمع رو در نظر میگیرید
سحری
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
اگه سایه مدیران فرمایشی و نا مرتبط از سر سازمان کم بشه قطعا تسری هم وارد احکام میشه
ناشناس
|
Poland
|
۰۸:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
9
34
درود بر دکتر برایی نژاد عزیز
ناشناس
|
Poland
|
۰۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
6
32
دکتر برایی نژاد همیشه تعصب به سازمان داشتند انشاالله در این سمت هم موفق باشند
دکتر کلهر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
2
21
به حق که قانون سازمان با وجود گذشت بیش از 50 سال با درایت قابل تقدیری نوشته شده
اقای دکتر پیگیر افزایش تعرفه های خدمات دامپزشکی که برای 50 سال پیش باشید ازمایش کشت بروسلوز و تشخیص اتگل اسمیر خون/انگل رنبور و.... 450 نومان است
ضریب 1/1 محرومیت از مطب مالیات ارزش افزوده که برای بهداشت است حق همطرازی سختی کار به خصوص ازمایشگاهی ها که در سایر ادارات پرداخت می شود و امتیاز 4000 دارد باید پیگیری شود
کارکنان سازمان در استانها و شهرستانها برای رایزنی با نمایندگان مجلس برای یودجه گبری باید کمک کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
16
45
تسری مربوط به همه هست اما ضریب آن مشخص شده قرار نیست کمیته امدادی به همه بخشها یکسان بدید. درامد تسری حاصل تلاش همکاران فنی است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
حال آدم از این گونه حرفها بهم میخوره. اگه فردا تشریف بردی اداری هم همین رو میگی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
اگر بنا به تخصیص یکسان هست مثل بقیه ارگانها پست ها چرخشی بشه. نمیشه یک نفر از روز اول اداری باشه و کلا کار فنی نکنه ولی مزایای فنی بخواد.
اداری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
ماشاالله همه نیروهای فنی در پست های اداری فعالیت میکنن
کاردان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
2
32
پس انگیزه کار در اکیپ عملیات صحرایی چی میشه؟
....................
وزارت بهداشت به پزشکان سلامت مستقر در روستا علاوه بر خانه سازمانی حقوق دو برابری میده
نیروهای مسلح به نیروی مستقر در مناطق عملیاتی علاوه بر حقوق دوبرابر نصف مدت ماه مرخصی میده و نیروی مستقر در ستاد هیچ اعتراضی به این مسأله نداره. چه حرفیه نیروی اداری با فنی فرق نداره؟!
نیروی فنی باید واریزیش دوبرابر نیروی اداری باشه نه چند درصد اونم با منت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
ماکاردان ها هم موافق این هستیم که تسری برابر بین اداری و فنی داده شود بشرط اینکه یک روز نیروی اداره و یک روز نیروی فنی عملیات صحرایی بروند
امین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
4
22
................ بین کارکنان فنی و کسیکه در اداره نشسته فرق هست
کسیکه در اداره نشسته با کارمند سایر ادارات هیچ فرقی ندارد مگر اینکه کار این دسته افراد غیر فنی نسبت به سایر ادارات کمتر هم هست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
3
15
پس بزارید به بیراهه بریم
کمال الدین دانشور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
6
23
دکتر عزیز شما که در سال ۹۱ حضور داشتین ، اساس تصویب قانون تسری همانند سایر کشور ها از جمله استرالیا برای مشاغل سخت وزیان آور و خطرناک برای دامپزشکان بود نه پشت میز نشین ها دامپزشکانی که هم در معرض درگیری با بیماری های لاعلاج هستند مثل هاری و یا در خطر حمله حیوانات .................
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
هرچه دلتون می خواد بگید فعلا که تسری بر اساس مدرک هست در آینده هم همین خواهد بود. ................
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
14
5
لطفا انقدر تفرقه در سازمان درست نشه من خودم دامپزشک و فنی هستم ولی با این طرز فکر فنی غیر فنی کار خراب میشه .........
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
12
12
برگشت این معاونت به دامپزشکان مبارک است
پاسخ ها
همکار
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
..................
تازمانی که این تفکر سم زدایی نشه وضع سازمان به همین منوال خواهد بود
...............
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
3
25
گوشه ای از خطرات کار دامپزشکی:
۱. حرکات غیر قابل پیش‌بینی دام که منجر به آسیب میشود
۲. قرار گرفتن در معرض انواع بیماری مشترک
۳. قرار گرفتن در معرض اشعه زیانبار در فضای باز
۴. امکان آسیب در مواجهه با ابزار عمل و سوزن
۵. خطر تصادف در مراجعه به محل دامداری‌ها در جاده های صعب العبور
۶. مواجهه با دامدار یا قصاب یا فروشنده ناراضی و احتمال آسیب
۷. قرار گرفتن در معرض آلودگی های هوای دامداری و مرغداری ها
۸. قرارگرفتن در معرض انواع مواد شیمیایی و سموم
............
پاسخ ها
گوشه ای ازخطرات کاراداری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
۱.سرد شدن چای جلوی کولر که منجر به هدررفتن چای میشه
۲.گیرکردن منگنه که منجربه مصرف بیشترسوزن دوخت میشود
۳.گیرکردن کاغذلای چاپگرکه منجر به مصرف بیشترکاغذ میشود
۴.چرت زدن پشت سیستم که منجر به کسلی میشود
۵.دیرگذشتن وقت دراداره
دوست
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
اضافه میکنم :
۹)خطر گازگرفتگی توسط سگ
۱۰)لگد خوردن از اسب و گاو هم که جای خود داره .....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
7
18
اگر به کارکنان اداری پرداخت شود وزارت جهاد هم مشتری میشه و کل کار تسری هوا میشه
پاسخ ها
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
ولله قسم اگر وزارت جهاد ها مثل شما کوته نظر بودند الان شما حقوق زیر ۵ میلیون می‌گرفتی ولی اونا طبع شون بلنده نه مثل شما و امثال شما
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
پس تو هم حرص نزن و بجای تسری طبعتو بلند کن
پاسخ امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
تمام مشکلات دامپزشکی از وزارت جهاد سرچشمه میگیره. همکارای بازنشسته میگفتن حقوق ما از شرکت نفت بیشتر بود ، حالا به این روز افتادیم که بعد بازنشستگی هم باید واکسن بزنیم خرجمون دربیاد.
جهادیا چون نمیتونن حقوق خودشونو بالا ببرن حقوق زیرمجموعه رو کم کردن
همکار خوزستانی
| United States of America |
۰۷:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
همه مشکلات از زمان ادغام وزارت جهاد با وزارت کشاورزی شروع شد وقتی خیل عظیم ......فکران به دامپزشکی ورود کردن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
1
23
آقای دکتر بُرایی نژاد عزیز ، چند سوال از محضر شما ........... دارم؛
۱-آیا در وزارت بهداشت‌(مجموعه دولتی)، یه پزشک در سیستم دولتی که در مرکز بهداشت کار می کند (نگفتم بیمارستان دولتی، بلکه مرکز بهداشت) با رییس کارگزینی، حسابدار یا ذی حساب همان مرکز بهداشت حقوق برابر دارد؟
۲-چطور در وزارت بهداشت، رییس محترم مرکز بهداشت شهرستان (پست دولتی)، بعد از ظهرها "مطب نیمه وقت" دارد ولی دامپزشکان ولو متخصص بالینی و دارای پست سازمانی، با نامه رییس اسبق (و نه سابق ) سازمان، حق مطب نیمه وقت، ندارند؟ اگر بحث تضاد منافع است؛ چرا این ممنوعیت برای وزارت بهداشت وجود ندارد فقط شامل سازمان دامپزشکی است؟
۳-برای جلوگیری از تضاد منافع، چرا این ممنوعیت محدود به عضویت در هیئت مدیره شرکت ها و موسسات نشده و به امور درمانی دامپزشکی که هیچ تضاد منافعی ندارد، تسری یافته است؟
۵-آیا دیگر مزایای تعریف شده برای پزشکان دولتی (بجز بیمارستانی) در وزارت بهداشت با پرسنل اداری آن اعم از حسابدار، ذی حساب و امور اداری، دبیرخانه و ... برابر است؟
معاون توسعه غیردامپزشک ممکن است بتواند میز، صندلی، رایانه و کاغذ ، لاک غلط گیر، پرینتر و اسکنر بخرد ولی چطور می تواند در انجام خرید تجهیزات فنی دامپزشکی و با کیفیت، در حالی که از آن شناختی ندارد، درست، اقدام کند؟ مانند هزاران مورد خرید لوازم فنی بی کیفیت مانند سرنگ بی کیفیت تزریق واکسن، خرید کیت های آزمایشگاهی بی کیفیت، خرید ترموگراف بی کیفیت و ... که همگی هدررفت منابع است.
و در پایان، در وزارت بهداشت (بخش دولتی)، آیا مزایای حقوقی بهورز، کمک پرستار، پرستار، سوپروایزر پرستاری(سرپرستار) با پزشک عمومی (و نه متخصص) یکسان است؟
خنده دار است که یه همکار محترم اداری که در بدو استخدام با مدرک دیپلم برای پست "متصدی خدمات عمومی" و یا "راننده خودروهای تندرو سبک" استخدام شده و با چندین بار اعمال مدرک تحصیلی، اکنون دارای مدرک دکترای حسابداری یا مدیریت دولتی شود و حال مدعی ضریب ۴ تسری برای خود‌، باشد؟ و برای اخذ تسری نابحق، (حال که دیده براساس پست فنی است)، پست فنی را هم در اختیار بگیرد ولی کار اداری کند. برای صحت این ادعا به تعداد فراوان افرادی توجه کنید که در امور اداری استان ها، سال های سال است که سرپرست هستند (بیش از ۶ ماه) ولی رغبتی به ابلاغ پست اداری خود ندارند!چون یک پست فنی را مخفیانه برای خود اشغال کرده اند!. (مانند اشغال پست آزمایشگاه که دیدند ۳۰۰۰ امتیاز به سختی کار آن افزوده شده) همینان هستند که برای انتقالی یه دامپزشک و نیز اخذ طبقه و رتبه در احکام کارگزینی دامپزشک، تصمیم گیری می کنند!
پاسخ ها
همکار
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
همکار گرامی
ظاهرا شما خرد جمعی را در مسائل اداری وپشتیبانی را درنظر نگرفتی دامپزشکی که حتی یک واحد مدیریتی نخوانده وحتی پرسنل زیرمجوعه 12-20 نفری را نمی تواند مدیریت کند حال شما که باید خدمات وعلم خود را در مزارع پرورش دام وطیور ارائه دهید مدعی مدیریت شده اید.
متاسفم از این ایده های غلط وخودبینی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
همکار ۰۷:۱۰ عزیز، مدیریت سازمانی و واحدهای مدیریتی مورد ادعای شما، در دوره های کوتاه مدت و ضمن خدمت سازمان دامپزشکی کشور و یا دفتر آموزش و پژوهش استانداری ها برای همگان، از جمله دامپزشکان مدیر، با صدور گواهی، در نظر گرفته می شود؛ لطفاً فرافکنی نفرمایید و برای ایده های غلط خود متاسف باشید و به حق خود قانع.
همکار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
ناشناس 12:54 شیخی به زنی فاحشه گفتا مستی هر لحظه به دام دگری پابستی گفتا شیخا هرآنچه گویی هستم اما تو چنان که مینمایی هستی؟
افراد غیر دامپزشک قانع اند آیا شما براساس لیاقتت که خود می دانی هستی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
حکیم مهر عزیز که تمام کلمات و جملات همکاران رو بدون کوچکترین کلمه رکیکی و تنها به جرم انتقادآمیز بودن سانسور و اغلب غیرقابل انتشار میفرمایید
از نظر شما فاحشه کلمه عادی و پرکاربردی هست که سانسور نکردی؟
تازه محتوای خاصی هم نداشت و باید غیرقابل انتشار میشد
احتمالا همین کامنت رو هم غیرقابل انتشار میکنی
بهمن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
15
4
دوستان ...... در نظر داشته باشند اداری ها رای دیوان مبنی بر پرداخت تسری بر اساس مدرک را در دست دارند پس لطفاً بحث اداری و فنی رو دیگه پیش نکشید چون فقط ذهن ........ خودتون رو به نمایش می گذارید و هیچ کاری از پیش نمی برید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
اگه داشتن که الان سازمان رو خراب کرده بودن
همینجوری بدون هیچ مدرکی از اول صد در صد تسری شوند رو گرفتن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
کجاست این رای دیوان . به ما هم نشان دهید. نه تنها چنین رایی نیست بلکه رای هیات عمومی در مورد تایید پرداخت به بخش فنی وجود دارد.
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
رای دیوانی وجود نداره میتونید به ارا مراجعه کنید و ببینید
ناشناس
| United States of America |
۰۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
این تراوش ذهن شماست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
چنین رای صادر نشده
طاقچه بالا نزارید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
یعنی می فرمایید دیوان خلاف نص قانون رای صادر کرده؟ مگه داریم؟ مگه میشه؟
ناشناس
|
United States of America
|
۱۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
2
7
دغدغه ما هم بازگشت شما به مدیریت سازمان بود که الحمدلله محقق شد ، چرخ روزگار رو میبینی آقای دکتر ، اونها که برات دسیسه چیدن و به مردم خیانت کردن چطور روسیاه هستن و شما چطور عزیز شدید ، اینها همه از دل پاک نشات میگیره ، آقای دکتر مراقب نفوذی های ............. در سازمان دامپزشکی باشید هدف اینها به دست گرفتن مجدد قدرت در سازمان و استانهای کریدور خودشون هستن تا به خوراندن مرغ سالمونلایی و تخم مرغ کپک زده به مردم شریف ایران ادامه بدهند زحمت زیادی برای دور کردن اینها از مدیریت و سازمان و ادارات کل کشیده شده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
1
8
سلام اولا من بعنوان کارشناس ارشد حقوق که نماینده حقوقی هستم وبیشترین روزهای اداره را در دادسراها ودادگاها ومراجع قضایی می گذرانم ودر یکی از استانهای کشور خدمت می کنم می فهمم قانون سال ۱۳۵۰ دامپزشکی در زمان خودش شاید جامه وکامل بود ولی در جال حاضر جوابگوی در مراکز قضایی وتعزیرات نیست چون اولا بیشتر وظیفه سازمان را بیان می کند دوما ۰جرم وتخلف ومجازات ان مشخص نشدودر بخشهای گسترده دامپزشکی که وظیفه سنگین داریم جوابگ نیست یکی دوتا قانون خوب داریم ان هم برای شرایط خاص است دو تا قانون پزشکی به انداره کل قانون دامپزشکی ارزش دارد یکی ماده چهارده خوردنی واشامیدنی که اکثر قضات در دامپزشکی نیز به ان استناد می کند۲ تهدید علیه بهداست عمومی قوانین دامپزشکی خیلی ضعیف اند وبقیه هم دستور العمل می باشند که هیچ جایگاه قانونی ندارند کددر دادگاه نمی شود استنداد کرد چرا سازمان دامپزشکی از شهرستانها نظرخواهی نمیکند من هم حقوقی هستم هم بهداشتی تازه نظر خواهی هم باشد افراد ی که مطلع نیستند نظر می دهند . ونظر بقیه حذف می شود.
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
1
6
با سلام و آرزوی سلامتی و موفقیت برای جناب دکتر برایی نژاد دلسوز و باسواد ....
ناشناس
|
United States of America
|
۱۴:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
1
5
درود بر دکتر برایی نژاد استاد گرانقدر و باتجربه ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
1
4
اشکالی که این قانون دارد یا از ان استفاده درست نمی شود اینکه ملاک ان حال است وبه سنوات وفعالیت گذشته کار ندارد واین اشکال بزرگ است وباید ااصلاح گرددمثال شخصی که ۱۵ تا بیست سال کارفنی انجام داده وحالا فرسوده شده بخواهد کار اداری انجام دهد ضریب فنی برایش لحاظ نمیشود ولی یک نیروی اداری مدرک فنی می گیرد وحکم فنی در بیست و پنج سالی می گیرد وضریب برایش اعمال می گردد واین خلاف منطق وقانون است مثلا کارشناسی که بیست سال یا بیشتر کار فنی کرو اگر حکم کار گزینی اداری شود ضرایب اعمال نمی شود واداری با همین سابقه حکم فنی بگیرد از مزابای فنی استفاده می کند واین با قانون وعقل در تضاد است دیگر ابنکه مثلان یک کاردان دامپزشک بیست سال یا بیست و پنچ سال کاردان بوده حالا فرسوده شده وبخواد حکم کار گزینی به اداری تغییر دهد ضرایب فنی نمی گیرد واین یک ایراد است ومسئولین باید توجه کنند تا حالا هرچی گفتیم حتی یک مورد نشر ندادید والسلام.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
این همه موارد وجود داشته و لحاظ گردیده ولی ابدا بحث فنی ها نیست زیاده خواهی اداری هاست که همه چی رو به چالش کشیده است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
3
6
سلام در زمینه کادر دامپزشکی قانون سازمان دامپزشکی فقط برای دامپزشکان وجایگاهی برای دیگر نیروها نیست چه phd چه کارشناس ارشد وکارشناس وکاردان وتکنسین.... اینها در بخش خصوصی هم چایگاهی ندارند وفقط بعنوان واکسیناتور زیر نظر دامپزشک فعالیت می توانند انجام دهنددیگر اینکه تدریس هم نمی توانند جاهی که دامپزشک است به phd انگل اجازه تدریس نمی دهند باید علالت اداری باشد وبقیه نیروها هم دراین سیستم جایگاهی داشته باشند در غیر این صورت بقیه قسمت ها هم دامپزشک بگیرن ودر این صورت اداره صد در صد خاص دامپزشک میشود وبقیه بازنشستگی پیش ازموعد بدهید برن خانهاشان از دید من همه انسانیم و بر حسب شایستگی وتوانایی وحتی مدرکی که در ان توانای وشایستگی باشد خدمتگذار باشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
شما خودت قضاوت کن، کارشناس قارچ شناسی یا کارشناس ارشد و دکتری انگل شناسی چه اثر مثبتی در امور اداره دامپزشکی داره؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
کاش این افراد واکسیناتور بودن ، حالا تماشاچی هستند.
ناشناس
|
Canada
|
۱۵:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
0
6
با خواندن این مطلب درک تفاوت میان دامپزشک به عنوان معاونت توسعه با فردی با تحصیلات مثلاً مدیریت کاملا مشخص میشود ، در این سازمان حتی اگر بخش فن آوری اطلاعات و رایانه هم در خدمت اهداف بهداشتی کشور نباشد به درد لای جرز هم نمی‌خورد و فقط برق مصرف میکند و حقوق میگیرد ، کلیه منابع توسعه ای و مدیریتی باید در خدمت اهداف کلان بهدآشتی کشور باشد که با بودن دکتر برایی نژاد این امر محقق است بقیه سخنان بیشتر به باج خواهی میماند شما اصلا رتبه یک کشور ی مدیریت وقتی تفاوت میان سل و بروسلور رو نمیتونی درک کنی چطور میخواهی براش منابع تعریف کنی و پشتیبانیش کنی میشه مثل فرمالین زدن برای ضدعفونی اتاقهای و تجهیزات کارکنان در زمان کرونا
K1
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
9
0
آقایان و خانوم ها، نیروهای فنی باید به اندازه حقوقی که بهشون میدن کار کنند. لزومی نداره دنبال این باشن که به اندازه کاری که می کنن حقوق بگیرن. عصرها هم زمان مناسبی برای کسب و کار حلال است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
اگر باتوجه به حقوقی که میدن کارکنیم براساس تعداد راس میشه حدودا ۱۱ روزکاری پشت سرهم ، بعد پیش بینی ادارات نمیرسه شما اداری ها میاین واکسن میزنین؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
5
15
آقای دکتر من همون ناشناسی هستم که در اولین کامنت در پست قبلی و بدون کوچکترین شناختی از شما و فقط بخاطر دامپزشک و درد آشنابودن از انتخاب شما خدارو شکر کردم...
اما الان لازم دیدم به عنوان یک همکار بسیار کوچکتر از شما چند نکته رو خاطرنشان کنم.. البته بنده کوچکتر از اونم که شما رو راهنمایی کنم ولی شما بزارین به حساب امر به معروف و نهی از منکر...
مسلمه که تصمیم اشتباه شما باعث گذاشتن یک بدعت غلط در کل سازمان خواهد شد که تبعات آن تا مدتها گریبان همکاران رو خواهد گرفت
بنابراین با درنظر گرفتن همه جوانب در مورد فرمایشاتتون تجدیدنظر بفرمایید
شما فرمودین:
«اینکه فکر کنیم تسری صرفا یک فوق‌العاده ویژه متعلق به بخش فنی است به بیراهه رفتیم.»
آقای دکتر اولا تسری فوق العاده ویژه نیس بلکه فوق العاده خاص هست
خودش در جایگاه خودش تعریف داره و متفاوت از فوق العاده ویژه هست.
قانون نحوه محاسبه فوق العاده ویژه و خاص رو برای هم همکاران فنی هم اداری به صورت جداگانه تعیین کرده
بقول خودتون انسانهای فهمیده و دانایی روزها وقت گذاشتن و همه جوانب رو بررسی کردن و این قوانین رو گذاشتن، بنابراین انتظار اینکه معاون توسعه در جریان این محاسبات باشه دور از ذهن نیس
ضمن اینکه جسارتا شما فقط مجری قانون هستین و حق دخل و تصرف در اون رو ندارین
بنابراین به ثواب نزدیکتر بود اگر میفرمودین: «من فقط مجری قوانین هستم و سعی میکنم در زیر سایه قانون حقی از احدی چه فنی چه اداری ضایع نشه»

دوم؛ شما فرمودین برنامتون اینه که «تیم‌های فنی را نسبت به انجام وظایف خود اعم از رصد و پایش به موقع بیماری‌ها، تشخیص به موقع بیماری‌ها، فعالیت‌های پیشگیرانه در حوزه‌های مختلف در دام و طیور و آبزیان کشور ترغیب کنین»
اونوقت بنظرتون اگه تسری من و همکار اداری یکی باشه من جوان چرا باید با جونم بازی کنم و برم نمونه برداری هاری؟ با توجه به احتمال گزش یا هزاران خطر دیگه ای که احتمالا در جریانش هستین
اگه برنامتون اینه که همه یکسان باشند پس لطف بفرمایید کلا بخش فنی و کار صحرایی رو حذف بفرمایند
یعنی من فقط بشینم پشت سیستم و بگم من ی مورد مشکوک به هاری دیدم که احتمالا باعث انتشار بیماری در فلان منطقه میشه
تست سل و بروسلوز رو هم که کلا یک ماه آخر سال کل وقت اداره رو گرفت رو هم من بعد حذف کنین
برادران واکسیناتور هم هر روز اینهمه سختی و استرس لگد خوردن و دریده شدن رو نکشن و فقط پشت سیستم گزارش کنن که این مقدار دام در فلان منطقه صعب العبور هست که نیاز به واکسن فلان دارن..
همکاران کشتارگاه هم داخل سالن نشن و فقط گزارش کنن که احتمالا این مقدار از لاشه ها باید معدوم می‌شده و این مقدار نیاز به اصلاح داشتن..
واقعا چه دلیلی داره برن تو سالن و در معرض ابتلا به سل و بروسلوز قرار بگیرن ؟
وقتی دامپزشک خود کشتارگاه فلان قدر قرارداد بسته اما دامپزشک دولتی باید حقوقی مساوی همکار لیسانس حسابداری بگیره چرا خودشو مریض کنه؟
آقای دکتر همین الانش خود بنده علیرغم داشتن پست تشخیص و درمان به دلیل کمبود نیرو دو سال تو محیط کشتارگاه کار کردم و با افتخار تو قرن ۲۱, سل مثبت شدم ، مدرکشم موجوده.. شاید چند وقت دیگه بروسلوز مثبت هم بشم.. تازه هنوز ازدواج هم نکردم و کلی آرزو دارم ..

شما تا هر زمانی که صلاح بدونین فرصت دارین رسماً و از طریق همین سایت حکیم مهر بفرمایید چجوری میتونین منو برای ادامه کار ترغیب کنین ؟ با تساوی حقوق من با کسی که کوچکترین امکان ابتلایی نداره؟
چه برنامه ای برای من مبتلا به سل و در معرض خطر ابتلا به بروسلوز، هاری و شاربن دارین؟
با توجه به اینکه شرح وظایف همکاران قبلا ارائه شده و همه در جریانش هستن، آیا شما برای ترغیب همکاران که گاها به صورت غیر رسمی دو یا سه پست دارن با یک حقوق برنامه خاصی دارین یا فقط در حد کتابچه شرح وظایف هست ؟
از صبر و حوصله شما متشکرم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
باسلام . تمام نظراتی که ناشناس
18:03 نوشته ناشی از از 2 مطلب مهم است . یکی اینکه دکتر برایی را نمیشناسند و دوم اینکه کجا از صحبت دکتر برایی عزیز این استنباط را کردید که اداری و فنی مساوی هستند. ایشون گفته اگر فکر کنید که تسری مال فنی هاست به بیراهه رفته ایم .این یعنی که تسری فقط مال فنی نیست .البته دکتر برایی انسانی شریف و کاملاً باسواد و پر از تحربه اداری و فنی است و در جایگاهی که قرار داره نمیتونه مثل شما الف ب و ج کنه .ایشون خیلی کارش درسته . انشالله اگر خدا کمک کنه و یک مشت آدم منفی باف بزارن نتایج فعالیتهاش رو خواهید دید.از سید بزرگوار هم میخواهیم به حرفهای بیخودی توجه نکرده و مزد فعالیتشون رو از خدا بخواد و وقت ذی قیمتش رو صرف جواب دهی به این نظرات نکنه.
ناشناس
| United States of America |
۰۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
بزرگوار که کامنت گذاشتید حتی نمیتونید مستدل انتقاد کنی از این مطلب دامپزشک جوان، که انصافا زیبا هم نوشته است. از کی تا حالا مسئولین برای اجرای درست قانون از ما اجازه گرفته اند همین که تفسیر به رای نکنند و مرعوب اداریان(نه درباریان) نشوند من شاغل در بحث فنی خدارو شاکرم. ولی تا بوده همین بوده. قدرت چانه زنی و اهرم قدرت اداری در این مورد صادقانه بگویم بالاست. نوش جانتان حداقل بگید زورمون زیاده همینه که هست و خلاص...
کارشناس اداره کل دامپزشکی استان تهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
باسلام
ناشناس 21:30 با نوشته های شما کاملاً موافق هستم احسنت
به جناب آقای دکتر برایی نژاد عزیز آرزوی سلامتی و سرافرازی دارم و مطنئناً با شناختی که از ایشان دارم همه مشکلات را از کانال های خودشان حل خواهند کرد همه ما بایستی کمک کنیم و به نمایندگان مجلس شهر خودمون و منطقه خودمان موضوع درج تسری در حکم کارگزینی را انعکاس بدهیم
با آروزی سلامتی به همه همکاران سخت کوش دامپزشکی در سراسر کشور
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
تا حالا هم تسری فقط مال فنی ها نبوده بلکه صد در صد مال اداری ها و ۵۰ درصد مال فنی ها بوده
ناشناس
|
Turkiye
|
۱۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
1
13
جناب دکتر
نیت شما خیر است و انشاالله به سر منزل مقصود خواهیم رسید.
در خصوص قانون تسری ذکر اینکه ضروريست که این قانون صرفا یک قانون برای بخش فنی نیست
بلکه قانون گذار به صورت واضح و مشخص حقوق قانونی بخش‌ها و سطوح مختلف اداری و فنی را مشخص نموده ،در واقع گروهی که قانون را تقریر و وضع نموده اند بر این امر واقف بوده اند که در حوزه دامپزشکی هم بخش فنی وجود دارد و هم اداری و با اشراف به این موضوع و با توجه به فلسفه تصویب فوق العاده ویژه و بر مبنای تاثیر گذاری هر بخش ،نحوه بهره مندی را به صورت واضح بیان نموده است .
مشکلی که در حال حاضر وجود دارد تفسیر به رای و اعمال نفوذ برای بهره مندی مضاعف است
واقعیت ملموس و واضح در قانون مصوب مجلس این است که بخش‌های فنی بر مبنای سطوح تحصیلی رتبه بندی شده اند و کلیه مشاغل اداری( فارغ از مدرک تحصیلی ) در دو گروه و< سایر کارکنان اداری > رتبه بندی شده اند.
و چیزی که در حال حاضر اجرا می‌شود،(پرداخت بر مبنای مدرک تحصیلی ،بدون در نظر گرفتن جایگاه اداری یا فنی ) خلاف قانون مصوب مجلس است.
چون قانون تسری در خصوص نحوه بهره مندی کارکنان دامپزشکی از قانون مصوب برای کارکنان پزشکی قانونی است و اگر دوستان دقت بفرمایند در پایین جدول مصوب قانون فوق العاده خاص کارکنان پزشکی قانونی ،مشاغل فنی تعریف شده است .و در حال حاضر فوق العاده مذکور در سازمان پزشکی قانونی نیز بر مبنای جدول موصوف پرداخت می‌شود .یعنی کلیه بخش‌های اداری در دو رتبه فوق الذکر یعنی کارکنان اداری شاغل در بخش فنی و سایر کارکنان اداری رتبه بندی شده اند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
6
10
پرسنل محترم سازمان دامپزشکی کشور شما را به هرکی اعتقاد دارید قسم. اینقدر فنی و اداری نکنید در بحث تسری یا فوق العاده خاص ویژه. یه مدت اتحاد داشته باشید تا در حکم درج شود. خدا حافظ همه شما و خانواده محترمتان باشد. به امید روزهای بهتر و خبرهای خوش.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
0
1
سلام
همکاران عزیز اگه کسی متن مصوبه مجلس در خصوص تسری دارد لطفا انتشار بده ممنون
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
6
10
آخه نیروهای قسمت اداری چه فرقی با سایر ادارات دارن؟ با سل طرفن با تب مالت یا تب خونریزی کنگو ، یا آنفلوانزا ؟ تو اطاق زیر کولر و موبایل بازی و ما بدبختی تو دامداریها و کشتارگاه و کوه و کمر و .....
پاسخ ها
کارشناس اداره کل دامپزشکی استان تهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
با سلام نیروهای اداری پشتیبان شما نیروهای فنی هستند این تفکر از شما یک کارشناس فنی دامپزشکی بعید است نیروهای اداری نباشند شما شبانه روزی برو خونگیری ، در دامداریها و مرغداریها بنحو احسن ماموریتهای محوله رو انجام بده و ممنون زحمات شما هستم حق و حقوق شما رو چه چه کسانی و چه قسمتی از سازمان ، اداره کل یا اداره شهرستان پیگیری نماید فقط کار کردن در قسمت فنی نیست نیروهای اداری مکمل نیروهای فنی هستند نیروهای اداری نباشند کارهای فنی معنا پیدا نمی کند و بالعکس
تا زمانی که بحث نیروهای فنی و نیروهای اداری در این سازمان تمام نشود همچنان اندر خم یک کوچه ایم
والا در اواخر دولت روحانی آقای نوبخت در اینستا گرام پیام هم فرستاد گفت بروید احکام تسری رو صادر کنید ولی ما در داخل خودمان مشکل اداری فنی داشتیم
التماس تفکر
سیاه پوش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
خوب شازده بهرحال یکی بایستی اون کاراداری رو انجام بده یا نه!!؟؟ نکنه انتظارداری از مریخ بیان اون کارا رو راست وریست کنن!! بعدشم همه اون افرادی که اینهمه حب وبغض به اونا داری همکارتن عزیز جون!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
در جواب کارشناس تهران:
ببینین ما نمی‌گویم همکاران اداری زحمت نمی‌کشند
حرفمون اینه که همکاران اداری مشمول ضریب ۲ این قانون هستن چون در معرض خطر و آسیب نیستن و باید مثل ما همون ۵۰ درصد رو دریافت کنند
یا همه صد در صد بگیریم
ببینید درکش خیلی سخت نیس
مثلا انگار بگین فوق العاده ایثارگری و مناطق جنگ زده نباشه چون همه هموطن هستیم و اگه اونا زیر آتیش بودن ما هم پشتیبانشون بودیم و ..
اگه ما در خط مقدم مبارزه با بیماریها هستیم و خطر جانی برامون داره پس حکم ایثارگری رو داریم که تو مناطق جنگی بوده کسی می‌تونه بگه اون زمان منم تو خونمون برای رزمنده ها دعا میکردم پس منم باید ایثارگر باشم؟
هرکسی جای خودش مطابق قانون باید حقوق بگیره
این قانون براساس شرایط سخت کاری همکاران فنی و فقط برای سازمان انتقال خون، پزشکی قانونی، زندان و دامپزشکی تصویب شده
مثل خیلی از سهمیه ها یا امتیازات و فوق العاده های دیگه که فقط برای یک گروه خاص تعریف شده
اگه غیر این باشه منم میتونم ادعا کنم که منم بی پدر بزرگ شدم اما چرا من سهمیه فرزند شهید ندارم ؟ کی پاسخگوی بی پدری من هست؟
مگه من هموطن و همکار شما نیستم ؟
بنظرتون اگه من هم که بی پدر بزرگ شدم سهمیه فرزند شهید داشته باشم چیزی از شما کم میشه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
تا حالا کدام نیروی اداری را سگ گاز گرفته، کدام نیروی اداری آسم ناشی از رفتن مواد شیمیائی آزمایشگاه گرفته، کدامیک در آزمایشگاه در معرض انواع ویروسهای خطرناک بودن، کدامیک تو کشتار گاه کتک خورده درگیرشده یا دستش را بریده یا تب مالت گرفته، تا فردا میتونم مثال بزنم . وقتی نیروی امور مالی دامپزشکی رقم بالائی حقوق میگیره و برادرش،مثلا در جهاد همان کار را میکنه با همان سابقه کار ومدرک لذا رشته ها و تار وجود تسری هوا میره.
سیاه پوش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
5
6
هی بزنید تو سر وکول هم تا همین شندرغاز هم هوا بره
بابا بزارید طرف تازه از راه رسیده عرقش خوش شه بعد روضه تان را شروع کنید!!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
0
7
جناب دکتر برایی نژاد با سلام لطفا" پیگیری کنید اگه ممکنه این پنجاه درصدفعلی در حکم بره و مابقی آن رو هم با رایزنی با مجلس و اضافه کردن مبلغ ردیف اعتباری آن در ازائ ماده 14 اقدام بشه و با دستورالعمل آن و مدیریت داخل سازمانی اجرا کنید ضمنا" همکاران اگه اتحاد داشته باشند قطعا همه همکاران چه فنی و چه اداری ضرر نخواهند کرد.
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
2
9
باسلام،،،
درست است قسمت اداری مکمل فنی است. اما بنده با توجه به اینکه مدت 30 سال سابقه خدمت با وجود مدرک فنی دامپزشکی، تجربه کار در قسمتهای اداری و فنی را داشته ام ، خدا وکیلی تفاوت بسیار زیاد و فاحشی بین عملکرد و کار در بخش اداری و فنی وجود دارد.

آیا تفاوتی بین کار در اکیپهای صحرایی اعم از اکیپ واکسیناسیون دامی، اکیپهای تست سل و بروسلوز، مشمشه، خونگیری از دام زنده ،نمونه گیری از دام زنده و تلف شده بوی تعفن دامداری که حتی نیروی اداری برایش قابل تحمل، تجسم و درک نیست ، خطرات واکسنهای دامی مصرفی بیماریهای مشترک و غیر مشترک ، خطرات و استرس و فشار پیش روی منتج به تزریق ... (به صورت مداوم در معرض راستی آزمایی بودن )، خطرات و فشار و استرس کار در اکیپهای بهداشت عمومی و طرف کاری آنها و... از جمله عوارض اندک کار در بخش فنی است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
0
6
به‌نظرمن مر قانون اجرا بشه عین عدالت هست همه ما همین را می خواهیم
ولی فکر کنم علمای سازمان تا حالا یا نتونستند این را تفسیر کنند یا نخواستند اگه نتوستند خب قانون گذار مجلس شورای اسلامی است بنشینند با مجلس صحبت کنند و ابهامات را بر طرف کنند تا برای یکبار هم که شده این همه حرف و حدیث وجود نداشته باشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
7
4
به نظر من چیزی به نام سازمان دامپزشکی وجود ندارد بلکه سازمان دامپزشکان است ، بنده با سابقه ی ۲۰ سال خدمت و دارا بودن مدرک کارشناسی ارشد هنوز کاردان هستم .
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۴:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
بله اینجا خانه دامپزشکان است
آنقدر با شما عطوفت داشتیم که با وجودی که بجای کار کردن سازمان را پیچاندید و غیبت کردید و از کاردانی به کارشناسی ارشد رسیدید در حالیکه سایر همکاران داشتند جور از زیرکار در رفتن شما را می‌کشیدند حالا نطقتان باز شده و به جایی که به شما احترام گذاشته بی احترامی میکنید
سایر همکاران شما اگر به روش شما عمل میکردند اکنون با دو تا دکترای تخصصی فارغ‌التحصیل شده بودند به هر حال فرق است بین آنکه در کنکور موفق بوده با شما
احترام خودتان و احترام جمعی که از مواهب آن بجز سختی ها بهره مند شده آید را نگه دارید ....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
آخه کاردان بودی و باقیشو ضمن خدمت و با چند ساعت مرخصی و پولکی خریدی برادر
تازه خیلی هاتو پست ریاست گرفتین حالا تو ...... نداشتی جای تعجب داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
این سازمان دامپزشکان، احکام کاردان و کارشناس و دکترایش در کارگزینی موجود است لفاظی نکن ترحم هم نخر و سفسطه هم نکن، حکیم مهر عزیز. می‌توانید حتی به جهت شفاف سازی از احکام حقوقی تمامی مقاطع گزارش تهیه بفر مایید وضعیت دامپزشکان بسیار بغرنج و دردناک و غم انگیز است گرچه در مجموع حال و احوال کل پرسنل خوب نیست. ولی به مراتب دامپزشکان اوضاع بدتری دارند. حتما از مسئولین سازمان مطالبه بفرمایید این حرفهای نخ نما دیگر خریداری ندارد. گرچه تراوشات ذهن مسموم عده ای محدود، تا بحال نیز اثرات خود را بر جای گذاشته است. در انتها در کمال احترام به همکاران زحمتکش کاردان، برخی افراد قلیل مشکل روحی و روانی و حسادت بیمارگونه دارند
نا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
13
8
اگرقراره اداری ها برابر فنی ها بگیرن ،تسری درست نشه بهتره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
7
4
تسری نباید براساس مدرک باشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
3
9
اول بزاریم وارد حکم بشه بعد جنگ فنی و اداری راه بندازیم
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
اینقدر فنی اداری نکنید تلاش کنیم وارد حکم شود به نفع همه است من دکتر کارم سل و بروسلوز است تو این گرما می رویم تست می کنیم کادر اداری همکار ما هستند با هم باشیم تا وارد حکم شود از قدیم گفتن یک دست صدا ندارد
eng.ali
|
United States of America
|
۱۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
0
4
وقتی نظرات میخونی میفهمی چرا قانون تسری تا الان اجرا نشده و با این اختلافات خیلی بعیده حل شود تنها باید غصه خورد .........‌‌‌‌‌‌‌......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
گل گفتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۳
اختلافیه که به لطف ...... قانون گریزی مسئولین سازمان بوجود آمده است. وقتی سلیقه جای مر قانون رابگیرد نتیجه اش بهتر از این نمی‌شود بالاخره مجبورید دیر یا زود آن را اصلاح کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
2
7
از کنار دامپزشکان خوردید و رشد کردید و بالا آمدید. باید دعا کنید دامپزشکان قدرت داشته باشند و شما در کنار آنها بی دردسر از مزایای باد آورده استفاده کنید.
امیری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
4
3
بیشتر از ۱۰۰ رای دیوان عدالت اداری دست همکاران اداری است که تسری باید بر اساس مدرک پرداخت بشه و ............. کسی دیگه نمیتونه اینو برگردونه و بگه اداری باید ضریب ۱ بگیره و فنی ضریب ۴ پس دیگه کوته نظری رو بس کنید به فکر اتحاد باشید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۳
از کجاتون در آوردید این آرا رو، یکیش رو بزارید تو سایت حکیم بقیه ببینند. ضمنا دیوان 100 تا رای نمیده. یک رای صادر میکنه بقیه شامل وحدت رویه میشه. بهر جهت اگر حق با شما باشه و توهم نمیزنید و قانونی هم باشه که البته نمی باشد شما نگران چی هستی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
درود بر شما تنها راه نجات و تنها راه حل شدن مشکل تسری اتحاد و همدلی بین همه همکاران از فنی و اداری است.
فرهنگی رزمنده ازتهران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
1
0
فوق العاده ویژه معلمان بدبخت کمترین فوق العاده دربین دستگاههاست توقع دارند بااین وضع معلمان چی تربیت کنند معلم شده راننده سرویس دانش آموزان خودش چکارکنه زندگی اش نمی چرخه یک فوق لیسانس یا دکترا با سی سال خدمت حکمش ۱۸ میلیون است
پاسخ ها
کارشناس اداره کل دامپزشکی استان تهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
معلم بد بخت با مدرک فوق لیسانس با سی سال سابقه حکمش 18 میلیون هست ببینید کارکنان بیچاره دامپزشکی که حکمشان با مدرک فوق لیسانس و سی سال سابقه 13 میلیون هست در چه جایگاه بدبختی قرار دارد ؟؟؟؟؟؟
کو گوش شنوا
ناشناس
|
Germany
|
۰۶:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
0
1
به نظرات مظرات ما بستگی نداره ،اون بالا بالایی ها بخوان کاری انجام بدهن میدن .................
صفایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۷
0
0
باسلام وعرض تبریک خدمت آقای دکتربرایی نژاد عزیز و آرزوی موفقیت برای جنابعالی، همکاران عزیزمون دراقصی نقاط کشور نظرات گوناگونی را عنوان نموده اند که احترام همگی بجای خود، ولی یک درخواست عمومی وبه حق که کلیه همکاران دربه انجام رسیدن این تقاضا مشترک ، درج تسری در احکام هست، دراین خصوص یک نفرهمکارمخالف درهیچ جای ایران وجود نداره، من بعنوان عضو کوچکی از دامپزشکی، پیشنهاد میدم که تمام توان و ابزار رو بکاربگیرید تا درج تسری دراحکام هرچه سریعتر محقق شود، قطعآ این مورد رضایت وشادی عمومی را درپی خواهد داشت و درکناراین موفقیت، بسیاری از اعتراضات ریز ودرشت همکاران خودبخود ازبین خواهد رفت. موفق باشید
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
0
0
بامدرک دکترا با 33 سال سابقه حکمم 16میلیون 400 هست مایه خجالت است
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
0
0
حکیم مهر متاسفانه در حقوق مرداد ماه تسری برای بانوانی که مرخصی زایمانن قطع شد
نظر شما
ادامه