کد خبر: ۷۵۱۶۸

حکیم مهر: رئیس مرکز بیماری های زئونوز دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان دیدار نمود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی نهبندان، «جمع آور» مسئول بیماریهای زئونوز دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با جمعی از همکاران شبکه بهداشت و درمان شهرستان نهبندان با آهنی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان دیدار و گفت‌وگو کردند.

«محسن آهنی» رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان در این دیدار گفت: همکاری موازی و بی حد و مرز همکاران در حوزه مبارزه با بیماری های مشترک بین انسان و دام در شبکه دامپزشکی و شبکه بهداشت و درمان نهبندان مثال زدنی است.

وی افزود: از بیماری های مشترک بین انسان با پرندگان تا بیماری های مشترک با دام همه و همه دغدغه و تلاش همکاران دو مجموعه را برای دستیابی به جامعه‌ای سالم دوچندان کرده است.

رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان تصریح کرد: همکاران حوزه بهداشت و مدیریت بیماری های طیور شبکه دامپزشکی نهبندان با رصد و پایش تالاب ها و آبگیرها به رصد بیماری های مشترک از جمله آنفولانزای فوق حاد پرندگان می پردازند و در صورت مشاهده موارد مشکوک با انجام عملیات واکنش سریع از گسترش بیماری به صنعت طیور و انسان جلوگیری می کنند.

آهنی ادامه داد: همکاران شبکه بهداشت و درمان نهبندان به صورت ماهیانه لیست افراد مبتلا به بیماری‌های مشترک از جمله سل و بروسلوز را به شبکه دامپزشکی ارسال و کارکنان دامپزشکی با به کارگیری روش های آزمایشگاهی دام های راکتور را شناسایی و از چرخه تولید حذف می کنند.

جمع آور رئیس مرکز مبارزه با بیماری های زئونوز دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز در این دیدار گفت: زحمت همکاران دامپزشکی برای مقابله با بیماری های مشترک بین انسان و دام بر هیچ کس پوشیده نیست، نیروهای دامپزشکی جان برکفان خط مقدم مبارزه با این بیماری ها هستند و این تلاش مجاهدانه جای تقدیر و تشکر دارد.

وی ادامه داد: با عنایت به افزایش موارد حیوان گزیدگی در سطح استان و لزوم برگزاری کلاس های آموزشی و آگاه سازی جامعه از لحاظ مخاطرات بیماری هاری، از مواردی است که باید بیشتر به آن پرداخته شود و ممارست هر دو دستگاه را می طلبد.

رئیس مرکز مبارزه با بیماری های زئونوز دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در پایان ضمن آرزوی سلامتی و توفیق برای همکاران هر دو مجموعه گفت: این همکاری در سطح ملی، استانی و شهرستانی بایستی بیش از پیش گسترش یابد تا با جلوگیری از بروز بیماری‌های زئونوز بر افزایش سطح سلامت جامعه تاثیرگذار باشیم.         

 

نظر شما
ادامه