کد خبر: ۷۵۲۰۱

حکیم مهر: رئیس شبکه دامپزشکی اردل از معدوم‌سازی 25 هزار قطعه بچه ماهی در مزرعه پرورش ماهی در این شهر به دلیل مصرف ماده ممنوعه مالاشیت گرین خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «رضا کریمی» از معدوم‌سازی ۲۵ هزار قطعه بچه ماهی در مزرعه پرورش ماهی در شهر اردل به دلیل مصرف ماده ممنوعه مالاشیت گرین خبر داد و گفت: طی پایش و نمونه‌برداری‌های مستمر کارشناسان شبکه دامپزشکی از مزارع آبزی‌پروری این شهرستان مشخص شد یک واحد پرورشی اقدام به مصرف ماده ممنوعه کرده است.

رئیس شبکه دامپزشکی اردل ادامه داد: پس از اخذ دستور قضایی از دادستان این شهرستان و با همکاری نیروی انتظامی کلیه ماهیان آلوده معدوم شد.

وی افزود: ماده مالاشیت‌گرین یا مالاشیت سبز به عنوان یک ماده ضدعفونی‌کننده بسیار موثر در درمان عفونت‌های قارچی و انگلی در مزارع آبزی کاربرد دارد و مصرف آن باعث بروز خسارت‌هایی همچون سرطان‌زایی، جهش‌زایی، کاهش قدرت باروری و مشکلات زیست‌محیطی می‌شود.

کریمی اضافه کرد: مالاشیت‌گرین برای سلامتی انسان در حین بکارگیری این ماده  و یا مصرف ماهیانی که باقیمانده مواد فوق را در بافت دارند مخاطره آمیز است و حالت تراتوژنیک و سرطان‌زایی در انسان را دارد از این رو مصرف این ماده در مزارع آبزی‌پرور ممنوع است.


نظر شما
ادامه