کد خبر: ۷۵۲۱۳
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: رییس شبکه دامپزشکی طرقبه -شاندیز خراسان رضوی گفت: ۲ سگ هار مهاجم در شهرستان طرقبه - شاندیز کشته شدند و یک قلاده سگ مشکوک به هاری نیز زنده گیری شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر علیرضا قدرتی» روز شنبه افزود: در پی دریافت گزارشهای متعدد از حضور یک سگ با علائم مشخص هاری، شامگاه پنجشنبه این سگ با دریافت مجوز شلیک در طرقبه کشته شد اما طبق گزارش های مردمی ۲ سگ دیگر که در ارتباط با این سگ، هار و زخمی و مبتلا شده بودند تحت تعقیب قرار گرفتند.

وی ادامه داد: در نهایت یکی از این سگهای مبتلا نیز کشته و سگ دیگر نیز شب گذشته در طرقبه زنده گیری شد.

«احمد رضا رجب زاده»، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان طرقبه شاندیز نیز در این ارتباط به خبرنگار ایرنا گفت: دیروز جمعه به تنهایی در اثر حمله و گاز گرفتگی یک سگ مشکوک به هاری، هفت نفر از شهروندان در بخش طرقبه خدمات درمانی شامل واکسیناسیون و سرم تراپی دریافت کردند.

گزارش ها از این شهرستان از موارد بیشتری از گزش سگ طی روزهای گذشته حکایت دارد و دستگاه های متولی به ایرنا قول مساعد برای استخراج آمار درمان حیوان گزیدگی های یاد شده طی روزهای آینده داده اند.

شهرستان خوش آب و هوا و گردشگری طرقبه - شاندیز واقع در غرب مشهد به مساحت ۱۸۶ هزار هکتار، حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت، ۲ شهر و ۳۹ روستا دارد.


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۱
0
0
وقتی در این‌منطقه تعداد زیادی گزارش هاری وجود دارد، سازمان دامپزشکی بازهم در خواب غفلت به سر میبرد؟!
قرار بود این بیماری هم ریشه کن کنید! ریشه کن‌نشد که هیچ،‌ گزارشها بیشتر هم شد.
متاسفانه برنامه ای برای کنترل هاری وجود نداره.
نظر شما
ادامه