کد خبر: ۷۵۷۸

حکیم مهر - دامپزشکی برنامه های ویژه ای برای کیفی سازی مرغهای بسته بندی شده و همچنین افزایش مقدار مرغهای بسته بندی قطعه شده دارد.

معاون فنی اداره کل دامپزشکی استان تهران با اعلام این مطلب گفت: می توان به طور قطع اعلام کرد که 100 درصد مرغ موجود در استان تهران و شهرستانهای اطراف به صورت بسته بندی عرضه می شود.

دکتر داریوش جهان پیما افزود: هرچند ممکن است برخی تخلفات با عرضه مرغ بسته بندی انجام شود، اما جلوگیری از آلودگیهای ثانویه و مشکلات دیگری که در زمان عرضه مرغ فله ای در کشور وجود داشت، مرتفع شده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر کیفی سازی بسته بندیهای مرغ در برنامه است تا بتوانیم با استانداردهای خاصی برای بسته بندیهای مرغ، مقدار آب موجود در آنها را به حداقل ممکن برسانیم.

جهان پیما ادامه داد: وجود آب در مرغهای بسته بندی باعث می شود که وزن آنها واقعی نباشد که در پی بازدیدهایی که از کشتارگاههای طیور انجام شده است، به دنبال آن هستیم تا سیستم اتاق سرد را که موجب خنک شدن مرغ و آبگیری آن می شود، در تمامی کشتارگاهها اشاعه دهیم.

وی تصریح کرد: این سیستم به اعتباری معادل 600 تا 700 میلیون تومان نیاز دارد که تلاش می شود با همکاری وزارت جهاد کشاورزی و معرفی کشتارگاهها برای اخذ تسهیلات تمامی کشتارگاهها را به این سیستم تجهیز کنیم.

ساماندهی یخچالهای خرده فروشی در دستور کار است

این مقام مسئول یادآور شد: همچنین ساماندهی یخچالها در خرده فروشیها از دیگر مواردی است که با اتحادیه مرغداران جلسات مشترکی در این زمینه برگزار شده است تا با اختصاص تسهیلات بتوانیم این بخش را نیز انجام دهیم.

جهان پیما تاکید کرد: در حال حاضر قطعه بندی مرغ فقط توسط کشتارگاههای خاصی انجام می شود که باید سعی شود مرغهای بسته بندی شده قطعه بندی نیز گسترش پیدا کند، زیرا شاهد هستیم که در برخی از مغازه ها مرغهای بسته بندی وارد می شود و بنا به درخواست مشتری از بسته خارج شده و نسبت به قطعه بندی آن اقدام می شود.

وی اظهار داشت: برخی از بیمارستانها، رستورانها، هتلها و اماکن خاص که نیازمند مرغ قطعه بندی شده بسته بندی هستند، باید از مراکز خاصی که نسبت به عرضه این نوع مرغ اقدام می کنند، عقد قرارداد کنند.

جهان پیما همچنین گفت: هماهنگیهایی با سازمان دامپزشکی و اداره کل صنعت، معدن و تجارت و همچنین اتحادیه مرغداران در حال انجام است تا نسبت به ساماندهی مرغ بسته بندی قطعه بندی شده اقدام شود.

وی در پایان افزود: عرضه مرغ بسته بندی در تهران و سایر استانهای کشور موفق عمل کرد، اما باید سعی کنیم کیفیت بسته های ارائه شده به مشتریان را افزایش دهیم.

 


 

نظر شما
ادامه