کد خبر: ۷۵۸

رئیس سازمان شیلات ایران از نخستین فروشگاه عرضه مستقیم خاویار پرورشی در تهران خبر داد.

علی نقی سرپناه با بیان اینکه این سازمان قصد دارد برای افزایش سلامت مردم خاویار را که دارای تمام عناصر طبیعی جدول مندلیف است را در سفره مردم قرار دهد، گفت: به این منظور نخستین فروشگاه عرضه مستقیم خاویار پرورشی و محصولات ماهی خاویاری در خیابان گاندی تهران افتتاح می‌شود.

رئیس سازمان شیلات ایران افزود: در 3 استان گیلان، مازندران و قم آمادگی تولید سالانه 20 تن گوشت ماهی خاویاری وجود دارد و با راه‌اندازی نخستین فروشگاه عرضه مستقیم گوشت و خاویار تلاش می‌شود خاویار به سفره مردم راه پیدا کند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: سعی بر این است با کاهش قیمت خاویار مردم بتوانند از آن استفاده کنند.

سرپناه همچنین افزود: در سایت پرورشی گواتر چابهار 13 تن میگوی پرورشی صید شد که در هر هکتار 6 تن میگو برداشت شده است در حالی که میانگین کشور بین 3 تا 4 تن برداشت میگوی پرورشی است.

رئیس سازمان شیلات ایران در پاسخ به این سوال که طبق گفته شما خاویار در سفره مردم عرضه می‌شود چه سیاستی برای کاهش قیمت دارید، گفت: حداقل 3 سال طول می‌کشد تا این سیاست به مرحله عمل برسد و از سال آینده تا سال 1390 خاویار در سفره مردم جا باز خواهد کرد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در مورد تولید محصولات شیلاتی گفت: در حال حاضر تولید از مرز 600 هزار تن گذشته و با رشد 1.5 تا 10 درصد بستهی به شرایط مختلف در طول برنامه 5 ساله پنجم افزایش تولید محصولات شیلاتی را خواهیم داشت.

سرپناه تصریح کرد:از این رقم 60 هزار تن ماهی سردابی، 140 هزار تن گرمابی،400 هزار تن صید ماهی از دریای خلیج فارس ، عمان و خزر به دست آمده است.

رئیس سازمان شیلات ایران همچنین خبر داد: در راستای اجرای سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی مبنی بر واگذاری تصدی به بخش خصوصی تاکنون 12 بندر صیادی به شرکت‌های خصوصی متشکل از فارغ التحصیلان بخش کشاورزی واگذار شده و 7 بندر نیز در سال جاری به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

وی افزود: در راستای اجرای اصل44 مراکز شهید رجایی در مازندران، شهید مرجانی در گلستان و مرکز مرحوم یوسف‌پور در استان گیلان به بخش خصوصی واگذار می‌شود که در هر یک از این مجتمع‌ها 300 تا 400 فارغ‌التحصیل رشته‌های شیلات و کشاورزی جذب می‌شوند.

وی واگذاری تصدی ها به فارغ‌التحصیلان را برگ افتخاری برای کشور دانست که در راستای اجرای فرمایش مقام معظم رهبری و اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قلمداد کرد.

 

نظر شما
ادامه