کد خبر: ۷۵۸۲۶
تعداد نظرات: ۴۱ نظر
گزارش اختصاصی حکیم مهر از نوع جدید بهره‌کشی از دامپزشکان تازه فارغ‌التحصیل:
برخی بیمارستان‌های دامپزشکی به جای استخدام یک نیروی تمام‌وقت و پرداخت حقوق مناسب به او، اقدام به جذب نیروهای موقتی کرده و از آنها به بهانه آزمایش به مدت دو ماه کار می‌کشند و سرانجام عذر آنها را خواسته و به سراغ نیروی بعدی می‌روند ...

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: افزایش بی‌رویه دانشکده‌های دامپزشکی در سال‌های اخیر و هجوم فارغ‌التحصیلان جویای شغل به بازار کار لرزان این رشته باعث شده که علاوه‌بر شعله‌ورتر شدن آتش بیکاری دامپزشکان، با نوع جدیدی از حقارت تحمیلی در میان این قشر فرهیخته روبرو شویم: «انجام کار مجانی!»

شاید به ذهن کمتر کارفرمایی خطور کند که به جای استخدام یک نیروی تمام‌وقت و پرداخت حقوق مناسب به او، اقدام به جذب نیروهای موقتی کند، از آنها به بهانه آزمایش به مدت دو ماه کار بکشد و سرانجام عذر آنها را بخواهد و به سراغ نیروی بعدی برود؛ اتفاقی که متاسفانه این روزها به یکی از ترفندهای رایج برخی بیمارستان‌ها و کلینیک‌های دامپزشکی تبدیل شده است.

اگر بحث آزمایش است، می‌تواند بین ۷ تا ۱۰ روز باشد نه دو ماه

یکی از دامپزشکان جوان و جویای کار در گفت‌وگو با حکیم مهر از مواجه شدن خود با تعدادی بیمارستان دامپزشکی‌ می‌گوید که آگهی استخدام برای نیروی تکنسین و... منتشر می‌کنند، اما این تمام داستان نیست: «زمانی که برای مصاحبه مراجعه کردم، متوجه شدم که چند نفر دیگر در صف مصاحبه هستند. بعد متوجه شدم که شرایط کار به این شکل است که می‌بایست بین ۴۰ تا ۶۰ روز به صورت رایگان کار و شیفت را به شکل کامل پر کنم و اصلا مشخص نیست که در کدام بخش قرار است کار کنم. در واقع ممکن است در بخش داروخانه، جراحی، داخلی و... کار کنم اما آنچه کاملا مشخص است این که در ازای این دو ماه کار، هیچ حقوقی دریافت نمی‌کنم و این رویه کاملا آزمایشی است. در صورتی که به اعتقاد من حتی اگر آزمایشی هم در کار است، می‌تواند بین ۷ تا ۱۰ روز باشد و اگر چنانچه این نیرو انتخاب شد، می‌بایست حقوق این ۱۰ روز هم به حساب او واریز شود. اگر هم انتخاب نشد و کار او برای آن جایگاه مناسب نبود، می‌تواند حذف ‌شود و نیازی به پرداخت نیست. اما دو ماه اصلا عددی منطقی نیست.»

متاسفانه خیلی از دامپزشکان این شرایط را می‌پذیرند

وی ادامه می‌دهد: «کارفرما یک آگهی برای جذب پنج نفر منتشر می‌کند و از این تعداد سه نفر به این شرایط راضی می‌شوند و به صورت ناخواسته در یک صف قرار می‌گیرند که نتیجه آن اصلا مشخص نیست. شاید نفر جلویی انتخاب شود و نفرات بعدی بیخود و بی‌جهت این دو ماه را هزینه می‌کنند و وقت و انرژی می‌گذارند و در آخر حتی اگر انتخاب هم شوند، حق‌الزحمه آن دو ماه محاسبه نمی‌شود. از نظر من که اصلا انتخابی در کار نیست و مثلا کارفرما از این طریق شش نفر را در سال می‌گیرد و هرکدام از این شش نفر، دو ماه هم که بخواهند بمانند، یک سال کامل شده و اصلا لزومی ندارد که برای این پوزیشن به کسی حقوق بدهند. دردناک آنجاست که خیلی‌ از افراد مخصوصا در تهران، به خاطر اینکه می‌خواهند کمی تجربه کسب کنند و به دنبال کار هستند و متقاضی زیاد است و کار کم، راضی می‌شوند که در این موقعیت قرار گیرند، اما خیلی غیرمنطقی است. چون اگر بحث آزمایش است، می‌تواند این مدت کوتاه‌تر باشد و بعد جبران شود. اگر هم کلا بحث آموزش است و آزمایشی در کار نیست و کارفرما به دنبال تعدادی نیروست که آنها را آموزش دهد، نیروها باید بپذیرند که به دوره آموزشی می‌آیند و نه استخدامی. در نهایت اگر هم افرادی راضی می‌شوند که در این شرایط قرار گیرند، صرفا در جهت اینکه آموزش ببیند، همین را برای آن فرد صاحب کار روشن کنند که من صرفا برای آموزش دیدن می‌آیم و قصد من استخدام شدن نیست که او متوجه شود فردی که می‌خواهد استخدام شود، حاضر نیست دو ماه آزمایش شود.»

خیلی از دامپزشکان جویای کار اعلام کردند که چنین تجربه‌ای را داشتند

این ماجرا آنجا دردناک‌تر می‌شود که می‌بینیم این تجربه صرفا منحصر به این یک شخص نیست و برای خیلی از دامپزشکان جوان اتفاق افتاده است. این دامپزشک اضافه می‌کند: «من این ماجرا را در پیج اینستاگرام خودم منتشر کردم و دیدم که خیلی‌ها در آنجا کامنت گذاشتند و اعلام کردند که این تجربه را داشتند. همچنین یک نظرسنجی درخصوص این تجربه منتشر کردم و بخش اعظم افرادی که در آن شرکت کردند، این تجربه را تایید کردند و تعدادی از آنها نیز به ذکر خاطرات خود پرداختند. هرچند که بعضی‌ها در گفتن برخی مسائل مقاومت می‌کردند اما تعدادی نیز تجربیات خود را تعریف کردند، مثلا اینکه خیلی‌ از کارفرمایان سابقه کار می‌خواهند، خیلی‌ها روزهای زیادی را برای آزمایش انتخاب می‌کنند و...»

کارورزی‌های رایگان دانشکدههای دامپزشکی باعث شده دامپزشکان به کار مجانی عادت کنند

وی تصریح می‌کند: «مورد بعدی این است که این کارفرمایان از نیروی تازه فارغ‌التحصیل شده توقع تجربیات کاری‌ خیلی زیاد دارند. مثلا به بنده که تازه فارغ‌التحصیل شدم و سه سال سابقه کار دارم، می‌گفتند که اصلا سابقه‌ای نداری. یعنی کاملا تجربیات فرد را بی‌ارزش می‌کنند که به این موقعیت راضی شود. متاسفانه نمونه‌های این موارد کم نیستند. مثلا از سه جایی که من برای مصاحبه کاری مراجعه کردم، دو جا این شرایط را داشتند. خب بالاخره شخص راضی می‌شود که در یکی از این موقعیت‌ها قرار گیرد. خیلی‌ها عملا به خاطر فرسایشی که در این مصاحبه‌ها با آن روبرو شدند، راضی به این کار می‌شوند. به نظر من خیلی باید روی این مساله فرهنگ‌سازی شود تا دامپزشکان راضی به این موقعیت نشوند. البته در دوره‌های کارآموزی که ما در دوران تحصیل شرکت کردیم، هیچ مبلغی دریافت نمی‌کردیم و شاید همین مساله ملکه ذهن دانشجو و فارغ‌التحصیل شده که شاید کلا رسم همین است، در حالی که رسم این نیست. البته واقعا جاهایی هستند که یک هفته تا ده روز فرد را آزمایش می‌کنند و حتی اگر انتخاب نشد، به ازای آن یک هفته و ۱۰ روز، هزینه زحمات نیز پرداخت می‌شود.»

اگر حقوق‌ها وزارت کاری است، پس تعرفه دامپزشکی دیگر چیست؟‌

معضل دیگری که باعث سوء استفاده کارفرمایان از نیروهای تازه فارغ‌التحصیل دامپزشکی شده، پرداخت حقوق بر مبنای حداقل حقوق وزارت کار است. یکی دیگر از دامپزشکان تازه فارغ‌التحصیل در این خصوص به حکیم مهر می‌گوید: «متاسفانه با اینکه تعرفه‌های خدمات دامپزشکی به صورت رسمی اعلام می‌شود و رقم پایینی هم نیست، اما اصلا حقوق‌ها بر اساس تعرفه نیست و طبق حداقل حقوق وزارت کار محاسبه می‌شود. چیزی که من در تعرفه می‌بینم با وزارت کار فرق دارد. بنده برای مصاحبه کاری شغل تکنیسینی به یک بیمارستان دامپزشکی رفته بودم و فکر می‌کنم که از هفت روز هفته، شش روز را باید شیفت می‌ایستادم. سه روز شیفت صبح و سه روز شیف شب، به این معنا که کار ما ساعت سه و نیم صبح تمام می‌شد. تازه اگر بعد از دو ماه کار آزمایشی قبول می‌شدم و نفرات جلویی انتخاب نمی‌شدند، حقوق وزارت کار دریافت می‌کردم. چرا؟ مگر تعرفه‌های دامپزشکی متفاوت نیست؟ چرا باید با حقوق وزارت کار پیش برویم؟ این حقوق حتی برای تکنیسین هم غیرمنطقی است، کمااینکه همان تکنسین می‌تواند دانشجو یا فارغ‌التحصیل دامپزشکی باشد.»

وی اضافه می‌کند: «حتی در مورد مسئولین فنی هم به همین شکل است، همکارانی که سابقه کمتری دارند یا مصاحبه کمتری رفته‌اند، به این ارقام راضی می‌شوند و باعث می‌شوند که اگر پنج نفر هستیم و برای مصاحبه رفتیم، منی که آن وسط می‌خواهم خلاف مسیر حرکت کنم، حذف شوم. در حالی که حرف من غیرمنطقی نیست و می‌گویم که حقوق را خیلی کم در نظر گرفته‌اید. جالب است که همین مبحث را با یکی از رؤسای بیمارستان‌های دامپزشکی در میان گذاشتم و گفتم شما در ازای این حجم از کار، حقوق وزارت کاری پرداخت می‌کنید که خیلی کم است. ایشان گفتند که انگار شما به اندازه کافی در مصاحبه شرکت نکرده‌اید. این جمله خیلی زشت بود.»

خود دامپزشکان چقدر مقصر هستند؟

سؤالی که در اینجا مطرح می شود این است که خود دامپزشکان در این مسیر نادرست چقدر مقصر هستند؟ این دامپزشک معتقد است که نسبت تقصیرات ۶۰ به ۴۰ به سمت دامپزشکان است، کمااینکه تا زمانی که هستند نیروهایی که با این شرایط کنار بیایند، برخی صاحبین کار و مشاغل نیز این اجازه را به خود می‌دهند که چنین خواسته‌هایی را داشته باشند و آنها را خیلی بی‌ادبانه و حق به جانب مطرح کنند: «در این زمینه حتما باید فرهنگ‌سازی شود. اینکه رؤسایی که در این موقعیت هستند و این‌قدر آزادانه و حق به جانب عمل می‌کنند، یک مقدار بازخواست شوند. به هر حال خود آنها هم روزی دانشجو بودند و تازه فارغ‌التحصیل شده بودند و شاید صاحب کار نبودند و کارمند بودند، لذا باید مقداری نوع نگاه از بالا به پایین خود را تغییر دهند.»

 

انتشار یافته: ۴۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
دامپزشک بخش خصوصی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
6
11
دوستانی که این موارد رو تجربه کردند لطفا نام مجموعه و فرد مسئول رو ذکر کنن اینجا
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۷:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
بار حقوقی داره دکتر، اینجا بگی هم حذف میشه
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۷:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
4
34
در همچین مواقعی به بازرسی تامین اجتماعی و وزارت کار رجوع کنید بگید اینجا اشتغال دارید تا بیان یه دوری بزنند کیف میده
پاسخ ها
انگشتر عقیق
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
اصلا ربطی به تامین نداره، اونها ورود نمی‌کنند طبق قانون تامین حتی یک روز هم کار کنند باید بیمه رد بشه
این مورد رو باید با اداره کار صحبت کنند و قرارداد خودشون رو ببرند پیش وزارت کار میز خدمت دارند بررسی می‌کنند براشون
ولی اینها زرنگ ترند به نظر قرارداد موقت جوری نوشتند که میتونند راحت اخراج کنند متاسفانه به قوانین کار اشراف کافی ندارم که دقیق تر صحبت کنم میز خدمتشون بهتر میتونه راهنمایی بکنه و توصیه که دارم به عزیزان این هست که مدت دوره آزمايشی برای نیروی کار ساده و نیمه ماهر حداکثر یک ماه هستش و دارای تخصص بالای سه ماه هستش
Xy دکتر
|
Germany
|
۱۷:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
19
4
چرا حکیم مهر با ماها صحبت نمیکنه؟؟ این افراد بی نام نشان را از کجا میارید؟
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
تو خودت نترس نام و نشانت را بنویس تا حکیم مهر با تو بجا اینها صحبت کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
بی نام و نشان ترین فرد در این مجموعه خودت هستی ایکس وای
دامپزشک
|
France
|
۱۷:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
8
13
از ماست که بر ماست . جای تأسف داره برای اون همکارانی که به هر دلیل به این خفت تن میدن، مگه شما عزت ندارید؟ مگه آبرو ندارید؟ تحت هر شرایطی هر شرایطی حتی اگه کف خیابون زندگی می‌کنید نباید به چنین خفتی تن بدید، چرا که در آینده خودتون هم برای امرار معاش به مشکل بر خواهید خورد ، الان شابد نیاز مالی ندارید و نیاز تجربه دارید. زشته بابا نکنید اینکارها رو. داربد به یک صنف بزرگ خیانت میکنید ، فقط خودتون که نیستید. عجبا
پاسخ ها
دارا
| Netherlands (Kingdom of the) |
۱۸:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
این افراد بی نام و نشان نیستند دوست عزیز و ترسی هم از ارائه‌ نام و نشان ندارند ولیکن ادب و اخلاقی که متاسفانه شما از آن به دور هستید حکم میکند از ذکر اسم خودداری شود و به نظرم عمل منطقی است
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
قربونت برم شما سعی کن خودتو بذاری جای طرف، در ضمن خیلی از مواقع خیلی سخته بخوای این طرز تفکر رو داشته باشی اگر هم اعصابت ریخت بهم سعی کن یه چند دقیقه فاصله بگیری و نفس عمیق بکشی و احساسی برخورد نکنید
ناشناس
|
United States of America
|
۱۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
14
4
این نشاندهنده بحران اقتصادی بیمارستان های دامپزشکی است
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
تو ملک اجاره ای شاید ولی هر کی میاد رو جوری ميدوشند که واقعا لازم نیست، وقتی ایندیکیشن ندارند جیب طرف رو خالی می‌کنند
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۲۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
2
11
دو ماه کار مجانی و بعدش اشتغال با شیفت شب و حداقل حقوق کارگری!! بنده هیچ تقصیری از همکاران جوان نمی بینم بر میگرده به اوضاع اسفناک اقتصادی کشور افزایش نرخ کالا بر خدمات و ارزش انسانی!! هرکس ملکی داره تحت هر عنوانی داره خدایی می کنه و مختص دامپزشکی هم نیست!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
6
22
مقصر اصلي اين قضيه نه كارفرماست نه دامپزشك تازه كار بلكه مقصر اصلي *نظام دامپزشكي كشور* است كه بدون تعيين صلاحيت درمانگر، پروانه درمان صادر ميكند، اگر نظام دامپزشكي مثل اكثر كشورهاي دنيا (همين كشورهاي همسايه )براي اعطاي مجوز درمان آزمون علمي و عملي برگزار كند اين مشكل كاملًا از بين خواهد رفت .به اين دلايل كه اول از همه دانشكده هاي دامپزشكي مجبور ميشوند دانشجو را صحيح آموزش دهند تا اعتبارشان در نتايج اين آزمون حفظ شود در نتيجه دانشجو شش سال را بيهوده و فقط براي گرفتن مدرك نميگذارند دوماً فارغ التحصيل بعد از گذراندن آزمون ها و كسب پروانه درمان اين عزت نفس و اعتماد به نفس راكسب ميكند كه واقعًا واجد شرايط درمانگر ميباشد و به هر شرايطي تن نميدهد سوماً كارفرما ميداند شخصي را استخدام ميكند كه واجد شرايط ميباشد و از پس كار بر مي آيد و لازم نيست بابت آموزش او هزينه كند
مشكل ما عدم مطالبه گري از مسولين امر ميباشد ، خيلي جاي تعجب داره كه بعضي از دوستان اصلا به اين موضوع مهم توجه نميكنند و بعضي كارفرما و بعضي كارجو را مقصر ميدانند!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
احسنت
دامپزشک
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
شما هم یقه مقصر اشتباه رو چسبیدی. البته نظام دامپزشکی هم مقصره. اما مقصر اصلی نظام آموزشی کشوره که تعداد دامپزشک و تکنیسین بیش از نیاز کشور تربیت میکنه. اگر مثل پزشکی که در کل کشور چند صد نفر بیشتر پذیرش نداره دامپزشکی هم از 2 هزار پذیرش در هر ترم به 300 پذیرش کاهش پیدا کنه تمام این مشکلات خود به خود برطرف میشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
بیا و بساط حاج آقا گاج را هم اینجا پهن کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
مقصر سیاستگذاران آموزش عالی هستند . مقصر سیاستگذار کشور است . مثل یک زنجیر است سازمان دامپزشکی و نظام مقصران اصلی اند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
نه دوست عزيز يا بهتره بگم همكارنظام دامپزشكي عزيز
حالا كه ما دامپزشكان زور و فريادمان به گوش وزير علوم و مسولين رده بالاتر نميرسد بايد از طريق نظام صنفي ونظامي كه خودمان تشكيل داديم كه نظام دامپزشكي ميباشد و كاري جز دريافت مبالغ عضويت ، صدور پروانه هاي بي اساس و برگزاري كلاس هاي بي فايده ندارد و در واقع كارشان فقط دريافت ميباشد و هيچ قدم موثري در راه رفاه حال اعضا بر نميدارند پيگير باشيم.
حالا شما برويد يقه وزير علوم رو بگيريد از دكتر بزرگمهري فرد كه كلامتان نافذ تر نسيت!
انگشتر عقیق
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
هر کسی تا حد و درصدی مقصر هستش، مساله رو باز نمیکنم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
نظام البته در جهت دریافت تعرفه های مختلف بسیار فعال است.
کارمند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
13
8
ای کاش تو ادارات هم تعداد دکتر ها کم می شد .
سهمیه استخدامی ادارات رو پر کردن ..
تو هر اداره پنج شش نفر دکتر ارباب و دو نفر کاردان رعیت
.....
که کار همه شون توسط یه دکتر انجام می شه
دیگه بسه دانشجوی دکترا فعلا ..
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
اداره دامپزشکیه اداره کاردانی که نیست
همکار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
درسته ارباب
ناشناس
|
United States of America
|
۲۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
2
9
کاش یکی پیگیر باشه خیلی از جاها بجا مسول فنی دامپزشک، کارشناس ،کاردان کاراشونو سپردن دست افرادی که کلا رشته هاشون ربطی به دامپزشکی نداره تا حقوق کمتری بدن از واکسیناتور بگیر تا مسول فنی مخصوصا تو شهرستان ها
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۲۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
1
9
دکتر .......... ، تبریز ، کلینیک دامپزشکی .......... دقیقا دکتر دامپزشک تازه فارغ‌التحصیل شده میاره ،مثل سگ کار می‌کشه از صبح تا شب اونم مجانی ، هروقت هم پولتو طلب کنی میگه دستم تنگه و... درحالیکه دروغه، امیدوارم نظام دامپزشکی فکری بحال اینجور آدمای بی وجدان بکنه
ناشناس
|
United States of America
|
۰۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
2
9
مسئولین نظام دامپزشکی لطفا خواهشا دارید این نظرها رو میخونید یکم جدی بگیرید جلوی تخلفات و بگیرید بعد از چند سال درس خوندن و زحمت کشیدن هزینه های تحصیل آخرش باید اینطور بشه بدون دستمزد کار کنیم کارفرماها هرطور میخوان رفتار کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Sweden |
۱۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
خوب نرو کار کن. مگه مجبورت کردن
ناشناس
| Germany |
۲۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
نره کار کنه چیزی تجربه نکنه در اینده تو خرجشو میدی ؟ چرا حرف بی حساب کتاب میزنی ؟ مشکل از دامپزشک جویای تجربه و کار هست مگه ؟ با این سطح اموزش دانشگاه ... چه انتظاری داری ؟
ب
|
Germany
|
۱۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
5
5
همکاران عزیز مقصر این موضوع نظام دامپزشکی نیست. وظیفه نظارت و رسیدگی به این نوع موضوعات اداره کار است. یک مثال: در آلمان طبق قوانین اداره کار، هیچ کارفرمایی در هر حوزه فعالیت، حق استخدام هیچ فردی بدون پرداخت مزد یا حقوق و پرداخت بیمه اجتماعی (بیمه بیکاری و بازنشستگی) حتی برای یک ساعت را ندارد و اگر موردی خلاف این قانون رخ دهد (اصطلاحا کار سیاه نامیده میشود) هر دو طرف جریمه خواهند شد. در ایران هم قانونش وجود دارد، اما کجاست آن اداره کار...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
چرا اتفاقًا مقصر اصلي نظام دامپزشكي است ،اداره كار در كشور ما هم بسيار فعال است و به هر شكايتي بصورت جدي رسيدگي ميكند. ولي اينكه چرا آن دامپزشك تازه كار حاضر ميشود بدون حقوق كار ميكند چه انگيزه اي به غير از جبران ضعف علمي و عملي ميتواند داشته باشد؟ وگرنه هيچ انساني بي دليل به ظلم تن نميدهد، حال اگر نظام دامپزشكي به عنوان فيلتر بعد از دانشگاه عمل كند و آزمون برگزار كند و به هر شخصي كه صرفاً فارغ التحصيل رشته دكتري دامپزشكي ميباشد پروانه درمان ندهد، جلوي افزايش بي رويه دانشكده هاي بي ثمر دامپزشكي را خواهد گرفت. فكر كنيد خود شما ميخواهيد برويد پيش يك پزشك كه در كل دوره تحصيل شيفت هاي بيمارستاني نداشته ، مريض چنداني نديده و با گرفتن چند امتياز از كلاس هاي انلاين مجوز كار گرفته! آيا جرات ميكنيد نسخه او را مصرف كنيد؟؟؟
ناشناس
| Germany |
۲۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
نقد شما را قبول دارم. این فیلتر در نظام دامپزشکی وجود دارد اما در عمل ایرادات زیادی دارد. من حدود ۱۰ سال پس از فارغ التحصیل شدن توانستم با زحمت پروانه تهران را بگیرم. اگر عده‌ای بلافاصله پس از فارغ التحصیل شدن پروانه میگیرند، خوشا به سعادتشان! بله، تعداد بالای دانشکده‌ ها و فارغ التحصیلان از مشکلات همیشگی و دیگر قدیمی دامپزشکی است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
1
5
همکار عزیز اینکار شما که میری رایگان کارمیکنی با دزدی هیچ فرقی نداره وقتی تو با مدرک دکتری دامپزشکی میری مجانی کار میکنی منم که اون مدرکو دارم به پای این کارتو میسوزم حق و حقوقمون روز بروز کمتر داره میشه حتی کمتر از یه کارگر این کار شما با دست تو جیب مردم کردن هیچ فرقی نداره به اندازه اون حقوقی که بهتم نمیدن به تعداد کل دکترای دامپزشک جویای کار داری از مردم دزدی میکنی
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
1
13
کلینیک دکتر ….. در ....... شیراز هم چون همسرش هییت‌ علمی هست کار مفتی میکشه از دانشجوها و کاراموزها . اگه کسی همکاری نکنه باهاش اذیت میکنه و نمره بهش نمیده
امین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
1
10
هرکی بتونه ازین مملکت بره ...........
دامپزشک
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
1
6
بیمارستان دامپزشکی ......... این کار با من کرد.
همچنین سایر بیمارستان ها هم اوضاع نامناسبی دارن مثل دانشگاهامون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
به جای پز دادند برند جمع کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
2
8
این کار جرم و خلاف قانون است
در صورت رخداد شکایت شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
1
4
همه اینها نشانه های عیان مشکل اقتصادی جدی در کلینیکها و بیمارستانهای دامپزشکی است . جدای درصد معدودی که درامد بالایی دارند اکثرا از مشکل اقتصادی رنج می برند . باید فورا تعداد جذب دانشجوی دامپزشکی به صورت خیلی جدی کاهش یابد . والا بحران اقتصادی هم فارغ التحصیلان افسرده و رنج کشیده و هم کلینیکهای ورشکسته تحویل جامعه خواهد داد.
اسدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
0
4
مشکل جدید صنف دامپزشکی به این صورت است که افرادی که خود را حامی حیوان جا زدند و کلی مردم را سر کیسه کردند شروع کردند به دایر کردن بیمارستان و پلی کلینیک و درمانگاه سرمایه گذاری میکنند و یک نفر دکتر دامپزشک دارای امتیاز را خریداری میکنند و از او استفاده میکنند یا مراکزی تحت عنوان پانسیون راه اندازی میکنند و از یک نفر دامپزشک استفاده کرده شروع به درمان و تیمار میکنند در درمانگاه های دامپزشکی هم به وفور افراد فاقد پروانه که اکثرا مسئول فنی هستند و حقوق کمی از کار فرما میگیرند میچرخند و با اندک درصدی کار درمانگاه را راه می اندازند شاید ماهی زیر دو ملیون ولی چون چند جا کار میکنند در ماه کلا ده تا 15 میلیون کاسب هستند هیچ کس هم شکایتی ندارد درمانگران قدیمی که به نفع شان است جدید ها هم چاره ای ندارند
مجید
|
United States of America
|
۱۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
1
1
بله در نظام مهندسی ساختمان هم امتحان رتبه بندی برگزار میشه هر سال دوبار و باید نظام دامپزشکی هم برای رتبه بندی امتحان بگیره تا بروند کلاسهای آموزشی شرکت کنند و مطالعه کنند بعد گرید بدهد ممکن است کسی حتی سه سال پشت آزمون رتبه بماند. ثانیا همه جا می‌توانند سه ماه آزمایشی استخدام کنند بدون بیمه ولی باید مبلغی حقوق بدهند اصلن موسسات زیر ۵ نفر مشمول قانون کار نمیشود. پراید نظام مهندسی و دولت در قالب طرح کارورزی و..... فکری بکنند و حقوقی را لحاظ کنند
نظر شما
ادامه