کد خبر: ۷۵۹۱۵

حکیم مهر: سرپرست اداره محیط زیست آستارا گفت: یک قطعه پرنده طاووسک پس از تیمار، در پناهگاه حیات وحش لوندویل این شهرستان رهاسازی شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «محمدرضا سلامی ریک»، سرپرست اداره حفاظت محیط زیست آستارا گفت: مأموران یگان محیط زیست در پی گزارش یکی از دوستداران طبیعت مبنی بر عدم توانایی یک قطعه طاووسک برای پرواز، این پرنده مصدوم را برای درمان به پاسگاه طبیعت گردی این شهرستان مرزی انتقال دادند.

او افزود: طاووسک مصدوم به مدت چند روز در پناهگاه حیات وحش لوندویل نگهداری و پس از تیمار و معاینه آن توسط تکنسین دامپزشکی اداره محیط زیست آستارا و اطمینان خاطر از بهبودی و سلامت این پرنده در طبیعت و آبگیر‌های حیات وحش لوندویل رهاسازی شد.

سرپرست اداره محیط زیست آستارا تصریح کرد: خوشبختانه در سال‌های اخیر با مشارکت شهروندان و جوامع محلی استان، حفاظت از محیط زیست و حیات وحش ملموس‌تر از گذشته است.

به گفته سلامی، مردم طبیعت دوست شهرستان مرزی آستارا نیز با توجه به علاقه زیادی که نسبت به طبیعت و گونه‌های جانوری دارند، همواره در حوزه‌های مختلف زیست محیطی پیشگام و همکاری صمیمانه‌ای در تحویل پرندگان مصدوم با اداره محیط زیست شهرستان دارند.

طاووسک، پرنده زیبا و منحصر به فرد تالاب‌های شمال است که در سایر زیستگاه‌های کشور نیز دیده می‌شود و در زمره پرندگان حفاظت شده و شکار ممنوع کشور قرار دارد.

 

نظر شما
ادامه