کد خبر: ۷۵۹۸

حکیم مهر - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: نگران همه‌گیری جهانی (پاندمی) آنفلوآنزای پرندگان در سال جاری هستیم بنابراین با سازمان دامپزشکی برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری هماهنگی‌های لازم را انجام داده‌ایم.

دکتر احمدرضا فرسار افزود: سازمان دامپزشکی برای پیشگیری از آنفلوآنزای پرندگان آمادگی کامل دارد چون این بیماری معمولا از پرندگان به انسان سرایت می‌کند علاوه بر آن استاندار تهران این موضوع را پیگیری می‌کند و به طور مرتب در این زمینه آمار می‌گیرد. در واقع حساسیت و پیگیری مسئولان سیاسی استان تهران باعث هماهنگی‌های بهتر می‌شود.

وی در ادامه گفت: سال گذشته که مشکلاتی در زمینه پرندگان داشتیم، سازمان دامپزشکی این بیماری را بسیار خوب در حد پرندگان کنترل کرد و خوشبختانه این بیماری به انسانها انتقال نیافت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به وضعیت شیوع آنفلوآنزای پرندگان در جهان اظهار کرد: خوشبختانه تنها تا به حال دو مورد از موارد ابتلا به این بیماری در اندونزی و یک مورد در مصر گزارش شده است.

وی در ادامه تاکید کرد: در کشورما آنفلوآنزای فصلی دیده شده است ولی آنفلوآنزای پرندگان نداشته‌ایم. رعایت بهداشت فردی در زمینه پیشگیری از آنفلوآنزا بسیار مهم است، عدم تردد در مکان‌های پرازدحام، استفاده از وسایل شخصی، دست ندادن و روبوسی نکردن از دیگر راه‌های پیشگیری از ابتلا به این بیماری است.

فرسار در پایان به مبتلایان به سرماخوردگی و بیماری‌های عفونی و ویروسی تنفسی فوقانی توصیه کرد: بهتر است این افراد از ماسک استفاده و استراحت کنند علاوه بر آن از برقراری ارتباط نزدیک با کودکان و سالمندان خودداری و هنگام عطسه دستمال جلوی بینی و دهان خود را بگیرند . در غیراین صورت به جای کف دست روی آرنج عطسه کنید چون از دست‌ها برای دست دادن با افراد استفاده می‌کنید و از این راه بیماری منتقل می‌شود.

 

خبر مرتبط :

نظر شما
ادامه