کد خبر: ۷۶۰۲

حکیم مهر - دانش فنی تولید اسانس آویشن شیرازی، سوپ ماهی و سوسیس ماهی به بخش خصوصی واگذار شد.

رییس موسسه تحقیقات شیلات ایران با اعلام این مطلب گفت: شرکت در دوازدهمین جشنواره پژوهش و فناوری در سال جاری منجر به فروش دانش فنی و انعقاد قرارداد با بخش خصوصی شد.

دکتر عباسعلی مطلبی افزود: اسانس آویشن شیرازی که به عنوان قارچ‎کش در مزارع پرورش ماهی کاربرد دارد، یکی از دانش‎فنی‎هایی است که به بخش خصوصی فروخته شد.

وی خاطرنشان کرد: مالاشیت از سموم شیمیایی است که برای مبارزه با آلودگیهای قارچی و باکتریایی در مزارع پرورش ماهی به کار می رود و امروزه مخاطرات مصرف آن اعلام شده است. بنابراین باید جایگزینی بتواند اثرات آن را بدون عوارض منفی دارا باشد.

مطلبی ادامه داد: تفاهمنامه تولید انبوه عصاره آویشن شیرازی با یکی از شرکتهای دارویی منعقد شده است و امیدواریم که این عصاره بتواند جایگزین مناسبی برای نوع شیمیایی آن باشد.

وی تصریح کرد: بر اساس تحقیقات انجام شده، این عصاره در استخرهای پرورش ماهیان گرمابی، سردابی، ماهی و میگو اثربخش باشد.

فروش دانش فنی یافته های تحقیقاتی موسسه تحقیقات شیلات کشور برای مدت پنج سال به بخش خصوصی

این مقام مسئول یادآور شد: برای مدت پنج سال، دانش فنی این تحقیق به بخش خصوصی واگذار شده است و پس از آن نیز به طور کامل آن را واگذار می کنیم.

مطلبی تاکید کرد: سوپ ماهی و سوسیس ماهی از دیگر تحقیقاتی است که توسط این موسسه به انجام رسیده و دانش فنی آن برای واگذاری به بخش خصوصی آماده است.

وی اظهار داشت: تولید انبوه این دو فرآورده جدید می تواند مصرف آبزیان در کشور را توسعه دهد.

مطلبی همچنین در پایان گفت: قرارداد واگذاری دانش فنی این دو دانش نیز آماده است و به زودی با بخش خصوصی مبادله می شود.

گفتنی است، موسسه تحقیقات شیلات ایران در دوازدهمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر کشور که با حضور رئیس جمهور در سالن همایشهای صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برگزار شد به عنوان موسسه پژوهشی برتر کشور رد سال 1390 انتخاب و معرفی شد.

 

خبر مرتبط :

 
نظر شما
ادامه