کد خبر: ۷۶۳
تعداد نظرات: ۱ نظر

یک متخصص تغذیه گفت: عصاره گیاه شاتره در بهبود بیماری‌های قلبی عروقی و دستگاه کبدی صفراوی مؤثر است.

مرتضی صفوی افزود: این گیاه در طب سنتی، برای درمان اگزما و بیماری‌های دیگر پوستی به کار برده می‌شد و به عنوان ملین و مدر به مصرف می‌رسید.

 

وی گفت: عصاره گیاه شاتره در بهبود بیماری‌های قلبی عروقی و دستگاه کبدی صفراوی مؤثر است. از دیگر اثرات گیاه شاتره می‌توان به آنتی کلی نرژیک، آنتی‌هیستامین، ضد ورم، ضد آریتمی، ضد عفونی‌کننده، ضد اسپاسم، تقویت‌کننده قوای جنسی، کاهش تپش قلب، معرق، مسهل، ادرارآور، تهوع‌آور، بالا برنده فشار خون، پایین آورنده پرفشاری خون، آرام بخش، مقوی معده، بی‌حس‌کننده، صفراآور و کاهش‌دهنده صفرا اشاره کرد. این متخصص تغذیه افزود: از مهم‌ترین‌ترکیبات گیاه شاتره می‌توان آلکالوئیدها شامل فومارین (پروتوپین)، فوماری لین و سیناکتین فلاوونوئیدها، اسیدهای گیاهی بویژه اسید فوماریک و موسیلاژ را نام برد.

صفوی اضافه کرد: آلکالوئید پروتوپین موجود در شاتره می‌تواند در مواردی باعث کاهش صفرا شود و به اصطلاح دارای اثرAmphicholeretic است، عصاره شاتره در مشکلات قلبی عروقی مصرف می‌شود.

وی گفت: در طب سنتی شاتره به عنوان ادرار آور، مسهل و برای رفع مشکلات پوستی از جمله اگزما استفاده می‌شود. اثر اخیر را مربوط به وجود اسید فوماریک در آن می‌دانند.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ali.saeadaei
|
-
|
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۲
0
0
باعرض سلام ، مصرف بچه صورت است ؟
منظور قطره ی خور اکی چگونه مصرف گردد /
نظر شما
ادامه