کد خبر: ۷۶۳۵۱

حکیم مهر: آموزش مباحث طب داخلی دام کوچک برای اکثریت دانشجویان دورهی دکترای عمومی دامپزشکی جذاب و خاطرهانگیز بوده است. هنر آموزش طبقهبندی مطالب، تکرار و تفهیم آنها و در نهایت تشخیص، کنترل و درمان بیماری است. جامعهی هدف این کتاب دانشجویان و پزشکانی هستند که سعی در افزایش مهارت خود در سمع قلب و ریهها دارند.

سمع به طور بالقوه اطلاعات دقیقی در خصوص ضربان قلب، ریتم و جریان خون در سیستم قلب و عروقی میدهد. همچنین ممکن است به ما در تشخیص وجود و محل عوارض و بیماریهای پاتولوژیک ریوی کمک کند. البته با وجود دستگاههای تصویربرداری پیچیدهی قلبی-عروقی به طور قابل توجهی به توانایی ارزیابی عملکرد و آناتومی قلب افزوده شده است ولی همچنان سمع قلب و عروق به همراه گرفتن شرححال کامل و معاینهی فیزیکی، کلید اصلی در تصمیمگیری و انتخاب مناسب تستهای تشخیصی پیچیده میباشد.

به طور کلی صداها و سوفلهای قلبی در انسان از جنبهی فیزیولوژیک و پاتوفیزیولوژیک تا حدودی شبیه به حیوانات خانگی از جمله سگ و گربه است، به همین دلیل در این پروژه از نرمافزار شبیهساز صدای قلب استفاده شده است که به شنونده این اجازه را میدهد تا سمع صداهای قلب را با تمرکز، بدون حواسپرتی و آرتیفکتهای مالش بر روی پوست و مو، آموزش ببیند. به طور کلی مکانیسمهای فیزیولوژیکی که مسئول صداها و سوفلهای قلب در انسان و سایر حیوانات هستند، مشابه است. اما ضربان قلب، بیماریهای رایج قلبی، ساختار دیوارهی قفسهی سینه و ویژگیهای بعدی صداها و سوفلهای قلب در بدن غالباً متفاوت است، به همین خاطر تمرکز این کتاب بر روی صداهای قلبی و سوفلها میباشد.

 دانشجویان و همکاران گرامی میتوانند از طریق سایت انتشارات رویان پژوه سفارش خود را ارسال نمایند.

آدرس وبگاه

http://www.rpdent.ir

فایلهای ضمیمه:

https://drive.google.com/drive/folders/1F69RFo4XYj_RJ4eodp60scOiFh9Udar9

 


نظر شما
ادامه