کد خبر: ۷۶۳۵۷
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
گفت‌وگو با دانشجویان جدیدالورود دوره تخصصی دانشکده دامپزشکی تهران (۳):
وی به حکیم مهر می‌گوید: اوایل که برای آزمون شروع به خواندن کردم، از حدود چهار و پنج ساعت شروع شد و تا یکی دو ماه آخر که نزدیک ۱۰ تا ۱۱ ساعت مطالعه در روز رسید ...

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: «دکتر رئوف صابری» رزیدنت ممتاز دوره تخصص بیماری‌های داخلی دام‌های کوچک دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران معتقد است برای پذیرش در دوره تخصص فقط مطالعه با تمرکز بالا لازم است و هیچ راه دیگری وجود ندارد: «واقعا راه آسان یا میان‌بری نیست و متقاضی باید سختی بکشد و مطالعه هر روزه داشته باشد.»

وی در گفت‌وگو با حکیم مهر تصریح می‌کند: «مصاحبه فاکتور بسیار تعیین کننده‌ای برای پذیرش فرد است. افرادی که برای مصاحبه می‌آیند، باید از هر نظر برتر باشند. درست است که یک نمره کتبی مربوط به آزمون هم هست اما اهمیت مصاحبه بسیار بالاست.»

حکیم مهر:‌ آقای دکتر، ورودی چه سالی و کدام دانشگاه هستید؟

ورودی سال ۹۴ دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران.

حکیم مهر: چه شد که رشته دامپزشکی را انتخاب کردید؟ آیا به این رشته علاقه‌مند بودید یا دست تقدیر شما را وارد این حوزه کرد؟

به هر حال دانش‌آموزان وقتی می‌خواهند انتخاب رشته کنند، معمولا یک دید خاص نسبت به رشته‌های دکترا دارند. واقعیت این است که بنده تا حدودی به رشته دامپزشکی علاقه‌مند بودم و زمانی هم که راجع به این رشته پرسوجو کردم، این احساس قوی‌تر شد. در نهایت در دوره عمومی هر چقدر که جلوتر می‌رفتم، علاقه من بیشتر می‌شد. معمولا همه افرادی که حوزه دامپزشکی ورود می‌کنند، در همان ابتدا یک پیشعلاقه‌ای مثلا به طیور یا داخلی دارند و زمانی که دروس بالینی را می‌گذرانند، علاقه اصلی خود را پیدا می‌کنند.

حکیم مهر: خانواده با انتخاب رشته دامپزشکی مخالفتی نداشتند؟

خیر، به هیچ عنوان؛ اتفاقا من را تشویق هم کردند.

حکیم مهر: رتبه شما در آزمون تخصص چند شد؟

من سه سال آزمون دادم و امسال قبول شدم. سال اول رتبه هشت را آوردم، سال دوم رتبه دو شدم و سال سوم هم که امسال بود باز رتبه دو شدم و البته پذیرفته شدم.

حکیم مهر:‌ چرا؟ تفاوت سال دوم و سوم چه بود؟

به نظرم مصاحبه فاکتور بسیار تعیینکننده‌ای برای پذیرش فرد است. افرادی که برای مصاحبه می‌آیند، باید از هر نظر برتر باشند. درست است که یک نمره کتبی مربوط به آزمون هم هست اما اهمیت مصاحبه بسیار بالاست. بالاخره نوعی امتیازدهی است و اساتید تعیین می‌کنند که چه امتیازی بدهند.

حکیم مهر: فضای مصاحبه چطور بود؟ چند نفر از اساتید داخل اتاق مصاحبه بودند؟ آیا استرس هم داشتید؟

در روز مصاحبه استرس من نسبت به قبل کمتر بود چون تجربه مصاحبه را داشتم. اساتید بخش داخلی که چهار نفر هستند، در اتاق مصاحبه حضور داشتند و سوال‌ها کاملا علمی بود.

حکیم مهر: CV شما شامل چه مواردی بود؟

بنده جزو ۱۰ درصد برتر ورودی‌های دوره‌های عمومی و دانشجوی استعداد درخشان دانشگاه تهران و دانشجوی معدل الف دانشگاه بودم و چند پوستر در زمینه‌های مرتبط داشتم.

حکیم مهر:‌ آیا شما سهمیه خاصی هم داشتید؟

خیر، من با سهمیه آزاد و روزانه قبول شدم.

حکیم مهر:‌ برای آزمون تخصص در طول روز چقدر درس می‌خواندید؟

واقعیت این است که تایم‌بندی نکردم اما اوایل که برای آزمون شروع به خواندن کردم، از حدود چهار و پنج ساعت شروع شد و تا یکی دو ماه آخر که نزدیک ۱۰ تا ۱۱ ساعت مطالعه در روز رسید.

حکیم مهر: چه منابعی را بیشتر می‌خواندید؟

بیشتر منبع مطالعاتی من کتاب تکست داخلی بود و در مرحله بعد از جزوات استفاده می‌کردم. در واقع بیشتر کتاب تکست‌های داخلی اتینجر و نیلسون بودند.

حکیم مهر:‌ برای آینده چه برنامه‌ای دارید؟ در بخش آکادمیک فعالیت می‌کنید یا به بخش خصوصی ورود خواهید کرد؟

البته هنوز تصمیم نگرفتم اما علاقه‌مند هستم که بیشتر در حوزه آکادمیک باشم. در کل به نظر می‌رسد که برای این تصمیم زود است.

حکیم مهر:‌ بازار کار رشته داخلی دام‌های کوچک را چطور پیش‌بینی می‌کنید؟

من چون خودم در بازار کار نبودم از اساتید نقل قول می‌کنم. اساتید می‌گویند که بازار کار رشته ما برای دانشجویان یا متخصصین خوب، عالی است. دامپزشکان باسواد که پرکتیس قوی داشته باشند، بازار کار خوبی را تجربه خواهند کرد.

حکیم مهر: برای فارغ‌التحصیلانی که قصد دارند در آزمون تخصص شرکت کنند، چه توصیه‌هایی دارید؟

فقط مطالعه با تمرکز بالا. راه دیگری وجود ندارد و واقعا راه آسان یا میان‌بری نیست. انسان باید سختی بکشد و مطالعه هر روزه داشته باشد. مخصوصا در بحث داخلی دام‌های کوچک. البته در همه بخش‌ها مثل رادیولوژی، جراحی و داخلی تعداد شرکت‌کننده‌ها بالا و رقابت به نسبت شدید است و باید مطالعه بالا با تمرکز زیاد وجود داشته باشد.

حکیم مهر: از نظر شما مهمترین مشکلات یا نقاط ضعف رشته داخلی دام‌های کوچک چیست؟

در حال حاضر نقطه ضعف خاصی به ذهنم نمی‌رسد اما به نظرم همکاری با بخش‌ها خیلی مفید است. ما در بیمارستان هستیم و همه بخش‌ها باید با هم همکاری کنند. بخش‌های رادیولوژی، کلینیکال پاتولوژی، بخش جراحی با بخش داخلی هر چقدر همکاری بیشتری داشته باشند، به این معناست که همه بخش‌ها بهتر عمل کرده و راندمان آنها بالاتر می‌رود.

حکیم مهر: به‌عنوان حرف آخر...

ممنون از شما بابت انجام این مصاحبه. ما به دوره تخصص آمدیم تا از محضر اساتید بنام کشوری کسب تجربه و همینطور از تجربه‌های رزیدنت‌های سال بالایی استفاده کنیم و یک دوره پربار و مفید داشته باشیم.

حکیم مهر: ممنون از فرصتی که در اختیار ما قرار دادید.

 

انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
27
6
تخصص دامپزشکی....
هرموقع میشنوم چقد خندم میگیره
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
از عدم آگاهیتون یا غرض ورزی نشئت میگیره! اما خنده بر هر درد بی درمان دواست پس به خنده تون ادامه بدین!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
حسادت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
3
10
با آرزوی موفقیت برای اقای دکتر. انشاالله در آینده از اساتید به نام کشور باشید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
خب ..... همون عمومیشم تلف کردن عمره،
به چه امید میرن تخصص، باید امیدی توش باشه
زهی خیال باطل
فقط بیکاری،افسردگی،بدبختی خودشون رو ۴،۵ سال عقب میندازن
نام فایلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
3
3
قبول شدن در تخصص رو به شما تبریک میگم
ولی اینکه میفرمایید تجربه کار ندارید حتی با این وجود که چند بار هم آزمون تخصص دادید به نظرم ارزش مصاحبه با شما رو کاهش میده
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
آدما میرن تخصص که تو اون فیلد متخصص شن، تجربه کار کردن قبلی رو با قبول شدن در دوره تخصص رو به همدیگه ربط می‌دین؟! خسته نباشید:)
ناشناس
|
Germany
|
۲۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
1
6
آقای دکتر تبریک میگم، مرحبا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
1
10
کسانی که با همه چی مخالف هستند و نظر منفی میدهند و آیه یاس و نا امیدی میخونند شما چه جوری زندگی میکنید آیا لذت هم میبرید چرا خودتان را خلاص نمیکنید
مصطفی عبداللهی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
0
6
دکتر صابری در آینده نزدیک جز برترین متخصصان داخلی دام های کوچک در کشور خواهند بود. بسیار پرتلاش، باهوش، اخلاق مدار، دارای روحیه و علاقه علمی بسیار بالا هستند. با ارزو موفقیت برای ایشان در تمام مراحل زندگی❤️❤️❤️
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
0
4
ماشالله دکتر
نظر شما
ادامه