کد خبر: ۷۶۳۶

حکیم مهر - فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه فروش افعی در مولوی مربوط یک سال قبل است، گفت: تنها چیزی که در مولوی مشاهده می‌شود فروش طوطی، مرغ و کبوتر به صورت دست‌فروشی است و قطعاً شیر و ببر خرید و فروش نمی‌شود.
اسماعیل میران‌زاده در پاسخ به این پرسش که آیا در مولوی حیوانات به صورت غیرمجاز خرید و فروش می‌شود؟ اظهار داشت: شهرداری بازاری را به عنوان بازار خرید و فروش پرندگان خلیج در بزرگراه آزادگان احداث کرده و عمده پرنده فروشی‌ها و حیوان‌فروشی‌های مولوی در آنجا متمرکز شده است.

محیط زیست بر بازار پرندگان خلیج و تمامی بازارهای تهران به شدت نظارت دارد

وی ادامه داد: محیط زیست بر بازار پرندگان خلیج و تمامی بازارهای تهران در تمام طول هفته به شدت نظارت دارد و در سال جاری برخورد جدی با مراکز غیرمجازی که در این رابطه فعالیت غیرمجاز انجام می‌دهند، داشته است.

میران‌زاده افزود: از پرندگان اهلی که ارزش اکولوژیک برای ما ندارد، بگذریم ما برخورد زیادی با فروشندگان پرنده‌های شکاری داشته‌ایم و تعداد زیادی را در این رابطه دستگیر کرده و به مراجع قضایی معرفی کردیم.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران افزود: بازار خلیج مرکز خرید و فروش جانوران و پرندگان شکاری است و قطعاً در آنجا و مولوی شیر و ببر خرید و فروش نمی‌شود و به صورت زیرزمینی نیز بعید است که جانوران درشت جثه فروخته شود.

میران‌زاده تصریح کرد: مولوی عملاً به بازار خلیج منتقل شده است در حال حاضر در مولوی تنها چیزی که مشاهده می‌شود فروش طوطی، مرغ و کبوتر به صورت دست‌فروشی است.

وی تصریح کرد: ما در سال گذشته سمندر لرستانی، پرنده شکاری و سنجاب کشف کرده‌ایم و بر اساس آمارهای ما، در سال ۹۰ مار آبی ۱۸ حلقه، سمندر لرستانی ۴ عدد، سنجاب وحشی ۲۳ عدد، لاک پشت برکه‌ای غیربومی ۴۸ عدد و طرقه (پرنده‌ای که از گنجشک بزرگتر است) و بلبل ۲۵۰ تا ۲۶۰ عدد و آهو 2 عدد کشف شده است.

میران‌زاده افزود: همچنین در سال ۹۰، ۴ قلاده روباه و 2 قطعه کبک کشف شده است که این حیوانات در بازار پرندگان خلیج به صورت غیر مجاز وجود داشته‌اند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران تأکید کرد: ما در سطح شهر تهران با مراکز غیرمجاز فروش پرندگان و حیوانات چه از طریق اطلاع رسانی مردمی و چه از طریق مشاهده خود برخورد جدی می‌کنیم.
میران‌زاده ادامه داد: مردم اگر فروش غیرمجاز حیوانات را در هر مکانی دیدند می‌توانند با شماره‌ تلفن‌های 77355781 تماس بگیرند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا در مولوی افعی خرید و فروش می‌شود، گفت: ممکن است که افعی تا یک سال قبل به فروش می‌رسیده است ولی محیط زیست یک سال است که کاملاً در مراکز خرید و فروش پرندگان نظارت دارد و به شکل مشهود نمی‌توان خرید و فروش حیوانات غیرمجاز را در آن مکان‌ها دید.

میران‌زاده خاطرنشان کرد: بازهای شکاری دیگر به راحتی خرید و فروش نمی‌شود و در یک سال برخورد جدی ما دیگر پرندگان شکاری به صورت علنی فروخته نمی‌شود.

 

 

نظر شما
ادامه