کد خبر: ۷۶۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
بر اساس گزارش مقامات رسمی بهداشتی آمریکا دو نفر از سه نفری که در منزل با این گربه زندگی می کنند قبل از بروز بیماری در گربه ، علائمی شبیه آنفلوآنزا داشته اند. این گربه با مراقبتهای بهداشتی اکنون درمان شده است...
kiteen

سازمان جهانی بهداشت در بیانیه جدیدی اعلام کرد: ویروس آنفلوآنزای A هم اکنون به ویروس غالب آنفلوآنزا در سراسر جهان تبدیل شده است و بیشترین میزان فعالیت را در بین سایر انواع ویروس‌های این بیماری در بسیاری از مناطق دارد.

دکتر کیجی فوکودا کارشناس سازمان جهانی بهداشت هم چنین هشدار داده است که مردم دنیا نباید با این ویروس نیز مانند دیگر ویروسهای آنفلوآنزا برخورد کنند.

بر اساس این گزارش، ویروس H1N1 مانند آنفلوآنزای فصلی در زمستان فعال‌تر از تابستان است و بسیاری از مبتلایان به خودی خود بهبود پیدا می‌کنند. اما برخلاف آنفلوآنزای فصلی، آنفلوآنزای نوع A در طول ماه‌های تابستان نیز در سطح بالایی به فعالیت ادامه می‌دهد و بسیاری از بیماریهای خطرناک و مرگ و میرهای ناشی از این ویروس در افراد زیر 65 سال متمرکز می‌شود.

سازمان جهانی بهداشت هم چنین اعلام کرد: آنفلوآنزای نوع A پس از آغاز سریع و غیرمعمول در فصل زمستان در اروپا، آسیای مرکزی و آمریکای شمالی هم اکنون در ژاپن و چین در حدی نگران کننده رو به افزایش است.

بر اساس آمار رسمی سازمان جهانی بهداشت، این بیماری تاکنون حداقل جان 6071 نفر را در جهان گرفته است. در این بیانیه آمده است که حدود 359 نفر در جهان فقط ظرف هفته گذشته بر اثر این بیماری جان باخته‌اند و بیشترین شیوع بیماری ظرف این مدت در اوکراین مشاهده شده است.

از سوی دیگر، سازمان جهانی بهداشت تاکید کرد که دوز واکسیناسیون آنفلوآنزای خوکی برای تمام افراد به غیر از کودکان یک نوبت کافی است و هم چنین بی خطر بودن این واکسن تاکنون تایید شده است.


همچنین لازم به ذکر است که یک مورد ابتلا به این آنفلوآنزای به شدت مسری در یک گربه خانگی در آمریکا گزارش و تایید شده است.

کارشناسان آمریکایی اظهار داشتند: این اولین باری است که موردی از این عفونت در حیوانات خانگی مشاهده می‌شود.

 

توضیح حکیم مهر - بر اساس گزارش مقامات رسمی بهداشتی آمریکا دو نفر از سه نفری که در منزل با این گربه زندگی می کنند قبل از بروز بیماری در گربه ، علائمی شبیه آنفلوآنزا داشته اند. این گربه با مراقبتهای بهداشتی اکنون درمان شده است.

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ژاله
|
-
|
۱۰:۳۲ - ۱۳۸۸/۰۸/۱۷
0
0
با سلام و احترام

هميجوريش در مملكت گل و بلبل ما به جان گربه ها افتاده اند كه آنفولانزاي خوكي نگيرند. حالا ممكنه با خواندن اين مطلب اوضاع بدتر هم بشود. با اينكه اينطور كه بنظر مياد گربه از انسان گرفته نه انسان از گربه
نظر شما
ادامه