کد خبر: ۷۶۷۳۴
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر: رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور اداره کل دامپزشکی استان اصفهان از انجام واکسیناسیون دوره‌ای پرندگان باغ پرندگان اصفهان علیه ویروس آنفلوانزای فوق حاد طیور خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «عباس بدیعی»  اظهار داشت: هر ساله و با توجه به شروع فصل رفت و برگشت پرندگان مهاجر از آسمان کشور و احتمال انتقال ویروس آنفلوآنزای فوق حاد طیور نوع H۵ به پرندگان صنعتی و آزاد داخل کشور، مجموعه گردشگری ناژوان و باغ پرندگان با هماهنگی اداره کل دامپزشکی استان به منظور ایمن کردن و مقاوم سازی پرندگان موجود در برابر ویروس آنفلوآنزای فوق حاد نسبت به واکسیناسیون پرندگان اقدام می‌کند.

وی افزود: این واکسن از نوع کشنده است و برای انجام واکسیناسیون ضمن رعایت رفاه و آرامش بازدیدکنندگان با کمترین استرس، در طی چند روز انواع گونه‌های پرندگان حساس تحت پوشش قرار می‌گیرند.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور اداره کل دامپزشکی استان اصفهان خاطر نشان کرد: مدیریت ساماندهی ناژوان و باغ پرندگان حفظ و حراست از ذخیره ژنتیکی موجود و تأمین بهترین شرایط زیستی و بهداشتی برای پرندگان را در اولویت کار خود قرار داده و همواره با رعایت و اجرای پیشرفته‌ترین تمهیدات قرنطینه‌ای و بیوسکیوریتی فضایی امن و مطمئن را برای بازدیدکنندگان تأمین می‌کند.

وی یادآور شد: باغ پرندگان اصفهان در حاشیه زاینده رود و در منطقه گردشگری ناژوان با نمایش جلوه‌های زیبا و بسیار متنوع از انواع پرندگان آبچر، کنار آبزی، خشک زی و صخره‌ای که به حدود ۱۳۰ گونه و ۳ هزار قطعه می‌رسد، سالانه میزبان علاقمندان به بازدید از پرندگان و جویندگان علم و پژوهشگران داخلی و خارجی است.



انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
اردلان شیردل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
0
0
فقط داخل سینه اشتباه است در گردن و پشت بدن تزریق کنید
رضا شیبانی تذرجی-هرمزگان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
0
0
با سلام.خطرات و آسیب های ناشی از مهار این گونه پرنده ها و نحوه پاسخ سیستم ایمنی بدن به ویژه پرندگان شکاری در مواجهه با سویه واکسن موجود و عوارض احتمالی متاثر از واکسن باید مورد بررسی علمی قرار بگیرد.
به عبارتی هزینه-فایده این واکسیناسیون نیاز به ارزیابی علمی بیشتر و جامع تر دارد.
نظر شما
ادامه