کد خبر: ۷۶۸۳۴
تعداد نظرات: ۸۳ نظر
درد دل‌های یک پیرادامپزشک دارای مدرک PhD در گفت‌وگو با حکیم مهر:
این پیرادامپزشک که دارای مدرک PhD فارماکولوژی است، به حکیم مهر می‌گوید: به من می‌گویند که برو و کارهای تحقیقاتی کن، در صورتی که در کشور ما چیزی به نام کار تحقیقاتی برای دامپزشکی وجود ندارد ...

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: پیرادامپزشکان قشر تحصیل‌کرده و زحمت‌کش این کشور هستند که متاسفانه حتی در میان خود دامپزشکان نیز آن‌طور که باید و شایسته آنهاست، جدی گرفته نمی‌شوند، تا جایی که به اذعان خود آنها، فقط کافیست جمع دامپزشکان متوجه شوند که یک پیرادامپزشک در میان آنهاست، همین کافی است تا او را بی‌‌سواد تلقی کنند. پیرادامپزشکان با مشکلات و مصائب زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند که در این گزارش سعی کردیم به بخشی از آنها بپردازیم:

پسوند دامپزشکی مشکل اصلی ماست

یکی از پیرادامپزشکان در گفت‌وگو با حکیم مهر می‌گوید: «سازمان دامپزشکی و نظام دامپزشکی پاسخ‌گوی مطالبات پیرادامپزشکان نیستند و من امیدوارم که گلایه‌های ما از طریق حکیم مهر به گوش دیوان عدالت و مراجع ذی‌ربط مثل نهاد ریاست جمهوری یا وزارت جهاد برسد، کمااینکه ما پیرادامپزشکان از اینجا رانده و از آنجا مانده شدیم.»

وی پسوند دامپزشکی را مشکل اصلی پیرادامپزشکان معرفی و تصریح می‌کند: «این پسوند برای ما تبدیل به معضل بزرگی شده است، چون حالا دیگر وزارت بهداشت هم ما را قبول ندارد. در تبصره و آیین‌نامه آمده که پیرادامپزشکی که PhD خوانده، از نظر نظام و سازمان پایین‌تر از عمومی است،‌ کمااینکه وقتی می‌گوییم که چرا به ما جواز نمی‌دهید؟ می‌گویند چون بیکاری دامپزشکان DVM بالا می‌رود. با این روند، سیاست‌های نظام و سازمان به نقطه‌ای کشیده می‌شود که یک دامپزشک باید دستیار دامپزشک دیگر شود. چون دیگر کسی به سمت این رشته و پیرادامپزشکی نمی‌آید.»

همه امتیازها برای DVM هاست

این پیرادامپزشک می‌افزاید: «ما که از وزارت بهداشت بالاتر نیستیم. وزارت بهداشت به آنهایی که پیراپزشکی با مدرک دکترا PhD می‌خوانند، مجوز می‌دهد و یک مجوز را به یک رشته خاص نمی‌دهد. دین ما اسلام است و این به دور از عدالت و حق‌الناس است که طرف PhD بخواند و بگویند که پروانه به تو تعلق نمی‌گیرد. خود من فارماکولوژی خواندم و به من می‌گویند که داروخانه به تو تعلق نمی‌گیرد، چون بالینی پاس نکرده‌ای. ما به جای بالینی، آزمایشگاه‌های بالینی پاس کردیم. سازمان به DVM ها همه امتیازات آزمایشگاه، داروخانه و تشخیص را داده و بعد می‌گوید که ما مشکل اشتغالزایی داریم. بله، باید هم داشته باشید، چون تخصصی نکردید. آن شخصی که می‌خواهد کلینیک دام بزرگ بگیرد، باید تخصص کلینیک دام بزرگ بگیرد، نه اینکه این امتیازات بازآموزی و این همه خرج که روی دست حتی خود دامپزشکان می‌اندازید که آن را کنسل کن و این کار را بکن. باید تخصصی رفتار کرد که طرف با یک مدرک نتواند همه کارها را بکند.

وی ادامه می‌دهد: «دامپزشک آزمایشگاه می‌زند و از پیرادامپزشکی که علوم آزمایشگاهی خوانده است، استفاده می‌کند. من با اعضای شورا بحث کردم که این یک دیدگاه خراب است که باید آن را اصلاح کنیم و امیدوارم با آمدن دکتر نوروزی این مشکل را حل کنیم.»

شاید آن دختر دامپزشک خودکشی نمی‌کرد اگر...

این پیرادامپزشک ضمن اشاره به اتفاق تلخ خودکشی یک دختر دامپزشک، توضیح می‌دهد: «اگرچه نمی‌توان در مورد ریشه این اتفاق قضاوت کرد اما شاید اگر به این خانم می‌گفتند با فلان شرایط به تو پروانه می‌دهیم، مطمئنا هر مشکل دیگری هم که داشت، می‌توانست آن را حل کند و این به منزله یک سرچشمه امید برای او بود.

وی معادل‌سازی را یکی از راهکارهای این معضل می‌داند و خاطرنشان می‌کند: «اگر می‌گویند ارشد این مقدار از DVM کم دارد، تعدادی واحد بر اساس برنامه وزارت علوم برای آنها تعریف کنیم تا بگذرانند و مثلا بگویند که حداقل تا ارشد می‌توانند بازرس فنی بهداشتی  باشند و رده‌های بالاتر هم بر اساس تخصص خود. به‌عنوان مثال به من که فارماکولوژیست هستم، داروخانه بدهد و آن که انگل‌شناسی و میکروب‌شناسی است، بر اساس تخصص خود مجوز آزمایشگاه بدهند.»

اگر پیرادامپزشکان به درد شما نمی‌خورند، ما را حذف کنید

این پیرادامپزشک ضمن یادآوری اینکه زمانی به پیرادامپزشکان شماره نظام نمی‌دادند، اظهار می‌کند: «در تصویبنامه هیات وزیران مربوط به سال ۷۶ آمده که سازمان دامپزشکی و نظام دامپزشکی می‌توانند براساس مدارک دکترای عمومی یا تخصص پیرادامپزشکان، در حد نیاز سازمان به آنها پروانه دهند، مخصوصا پروانه داروخانه. اما اینها می‌گویند که فرد حتما باید DVM یا دکترای تخصصی باشد. وقتی یا آمده ملزم کرده است. معمولا پیرادامپزشکان را آچار فرانسه نظام و سازمان می‌دانند، این یعنی ما همه کار می‌کنیم. اگر واقعا پیرادامپزشک به هیچ درد شما نمی‌خورد و به این شکل برای شما مشکل‌ساز است، یک نامه به مجلس بزنید و ما را حذف کنید. خود من ۱۰ سال پیش قرار بود که در علوم آزمایشگاهی استخدام شوم اما گفتند چون در حوزه دامپزشکی هستی، نمی‌توانی به بیمارستان بیایی و راه من را به خاطر پسوند دامپزشکی بستند. از آن طرف هم هیچ امتیازی به ما تعلق نمی‌گیرد و به عبارتی PhD اصلا تعریف نشده است. در واقع ما از سال ۷۶ و ۷۷ در قانون‌های پروانه نظام، PhD نداریم.

وی ضمن یادآوری فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه بهکارگیری نیروی متخصص عین واجبات است، تصریح می‌کند: «پیرادامپزشک هم می‌تواند کار خود را انجام دهد و هم برای جوانان اشتغالزایی می‌شود اما اینها به صورت برعکس کار می‌کنند. من از یکی از دوستان شنیدم که چند نامه از دیوان عدالت آمده که به نفع ما رای داده است. وقتی چند رای این شکلی صادر می‌شود، برآیند آن باید تبدیل به قانون شود و کسی نباید دوباره بگوید که برو و به دیوان شکایت کن. وقتی می‌توانیم مساله‌ای را درون خانواده حل کنیم، چرا باید کار به اینجا بکشد؟»

طرح برای دختران اصلا تعریف نشده است

این پیرادامپزشک ضمن اشاره به مشقات بانوان پیرادامپزشک، خاطرنشان می‌کند: «طرح برای دختران اصلا تعریف نشده است و می‌گویند که نیاز نداریم، چون پیرادامپزشک تمام کارهای دامپزشک را انجام می‌دهد و حقوق او نصف است و از این طرف می‌گویند که بالینی نخوانید. خیلی از DVM های ما حتی آزمایش گرفتن هم بلد نیستند و علوم آزمایشگاهی را برای کلینیک استخدام می‌کنند و متاسفانه به کلینیک‌ها کمک می‌کنند. اگر نظام و سازمان به این شکل پیش روند یک DVM باید برای یک DVM دیگر دستیاری کند و از قدیم گفتند که دو پادشاه در یک اقلیم نمی‌گنجند. در دانشگاه نیز بسیار می‌بینیم که شخص به دنبال خواندن DVM است و به این شکل که پیش می‌رویم، تا ۱۰ سال آینده ما چیزی تحت عنوان پیرادامپزشک نداریم.»

وی‌ می‌افزاید: «این مسائل باعث یاس و ناامیدی در پیرادامپزشکان شده، به شکلی که کار خود را رها می‌کنند و می‌روند. یا اگر بخواهند ادامه تحصیل دهند، این مشکلات برای آنها پیش می‌آید. مسئولین باید پیرادامپزشکان را به‌عنوان مسئول فنی بهداشتی بگذارند تا شاغل شوند. همانطور که در سال ۱۴۰۰ و در ویرایش سوم گفتند که فارماکولوژی دامپزشکی با پایه پیرادامپزشکی می‌تواند مسئول فنی باشد و ۸۰۰ امتیاز هم برای آن گذاشتند و گفتند که این امتیازات را کسب و اقدام کنید، اما بعد آن را برداشتند. دکتر رفیعی تلاش کرد که این قانون بیاید اما متاسفانه دوباره آن را برداشتند.»

نباید پیرادامپزشکان را بی‌سواد تلقی کنند

این پیرادامپزشک با بیان اینکه در حال حاضر من ۴۰ سال سن دارم اما هیچ جایگاهی ندارم، تاکید می‌کند: «در وزارت بهداشت که هیچ جایگاهی ندارم که بخواهم کار کنم، از طرفی می‌گویند که برو و کارهای تحقیقاتی کن. در صورتی که در کشور ما چیزی به نام کار تحقیقاتی برای دامپزشکی وجود ندارد. فضا نباید به گونه‌ای باشد که به من که این همه درس خواندم، بگویند تو بیسواد هستی. در صورتی که من تخصص گرفتم. PhD خیلی سخت‌تر از DVM است. شخصی که DVM می‌گیرد به فکر PhD نیست، چون همه جوره به او اختیار می‌دهند. برای کشورهای دیگر نیز علوم پایه مهم است و آنها برای DVM جایگاهی قائل نیستند. همه به پیرادامپزشکان حق می‌دهند اما دیدگاه باید عوض شود.»

هیچ پیرادامپزشکی عضو شورای نظام دامپزشکی نیست

وی ضمن گلایه از اینکه هیچ پیرادامپزشکی عضو شورای نظام دامپزشکی نیست، تصریح می‌کند: «متاسفانه آن‌قدر با ما خصومت دارند که جدیدا گفتند پیرادامپزشکان نمی‌توانند کاندیداتور شوند که به نظام دامپزشکی بیایند و در شوراها شرکت کنند. متاسفانه همه اعضا DVM هستند و دستورالعمل‌هایی که می‌آید، علیه ما بوده و به سود ما نیست و این معضلی است که باید هرچه سریعتر حل شود. ما باید در شورای نظام دامپزشکی جایگاهی داشته باشیم که بتوانیم از حق خود دفاع کنیم. ما هیچ مدرکی نداریم دال بر اینکه ما هم دامپزشک هستیم. تا جایی که اگر در گروه دامپزشکان اعلام کنیم که پیرادامپزشک هستیم همه آنها طوری با ما رفتار می‌کنند که انگار بی‌سواد هستیم که متاسفانه این به خاطر سیاست‌های غلطی است که منشاء آن خود نظام و سازمان دامپزشکی هستند.»



انتشار یافته: ۸۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۹
ناشناس
|
Sweden
|
۲۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
34
40
دلیلی ندارد که پیرا دامپزشکی عضو نظام باشه الان همه رده های مهندسی جز نظام مهندسی قرار میگیرند؟ قطعا نه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
اگه به دید شما دکتر ها باشه حتی آبدارچی ادارات هم از دامپزشک استفاده میکنید کما اینکه سایر رده ها هیچ شانسی برای پست های سازمانی ندارند و با عرض معذرت حمال سازمان هستیم....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
با سلام
تمام صحبتهای این همکار عزیزمان کاملا" واقعیت داره. تمام امتیازها رو در سازمان و نظام به دامپزشکان دادن. ولی جالب اینه که اداره کل دامپزشکی استان ما روی دست پبرا دامپزشکان داره میچرخه. خیلی خوشم میاد تمام پستها رو با لیاقت تمام گرفتن و به نحو احسن کار می کنن. من تمام دامپزشکهای اداره خودمان رو امتحان کردم هیچ کدام بلد نبودن میکروسکوپ تنظیم کنن . با این تفاسیر اکثر دامپزشکان ............... و این وسط شانس دارن که تمام امتیازات رو دارن. باز هم دیدم در بخش خصوصی کاردان دامپزشکی کار دامپزشک رو خیلی خوب انجام داده پس در یا سواد بودن پیرا دامپزشکی هیج بحثی نیست . ................. و شما دوست عزیز پیرا دامپزشک خدا جای نشسته و بالاخره حق به حقدار میرسه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
تو دامپزشکی فقط مستقیم برای دکترای حرفه ای یا دکترای تخصص قبول شدن سخته و اینکه طرف کاردانی به کارشناسی و مراتب بالاتر را ناپیوسته بره آسونه خدا داده دانشگاه پیام نور و آزاد و ... جاهایی که اسم نشنید این رشته ها رو دارن . بنابراین به رشتتون کاری نداریم ولی این درخواستتون برای درمان یا مسول فنی شدن و ... درست نیست . بنظرم بهتره دستیار بشید یا تو اداره ای استخدام بشید برای کارهای نمونه برداری یا انجام کارهای قرنطینه و ...
توی پزشکی هم پرستاران و تکنسین اتاق عمل و ... در مورد موضوعی که به بیمار ربط داره نمیتونن نسخه بدن و تصمیم بگیرن و فقط تصمیم پزشک را اجرا میکنن .
پیرادامزشکی نیز باید اینجوری باشه چون اطلاعات کافی برای بیماری ها نداره .
ما که این همه نظری وعملی خوندیم و کار کردیم تازه توش میمونیم .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
دوست دامپزشک بزرگوار.درمان اصلا با ادارات دامپزشکی نیست و کاملا به بخش خصوصی واگذار شده و کارهای اداره کل هم به غیر از أآزمایشگاه و بازرسی اداره نظارت و واکسیناسیون و نمونه برداری اداره مبارزه همش کامپیوتر بازی شده و اصلا نیاز به دامپزشک بودن نداره. که حالا شما خودتون رو با پزشک و ما رو با پرستار مقایسه می کنید. چیزی رو مثال بزنید که وجود خارجی داشته باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
سازمان نظام مهندسی ساختمان هم تمام رده های مهندسی ساختمان رو به عضویت میپذیره، همین طور سازمان نظام مهندسی کشاورزی نیز تمام رده های مهندسی کشاورزی، دامپروری، شیلات و... رو میپذیره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
بنده خدا راست میگه توی سازمان دامپزشکی فقط دکتر دامپزشک باشی عزت و اعتبار داری و پیرا دامپزشکان را افرادی .......... می دانند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
11
39
"خیلی سخت‌تر از DVM است"
"برای کشورهای دیگر نیز علوم پایه مهم است و آنها برای DVM جایگاهی قائل نیستند"
این دو جمله از عینا در مصاحبه آمده است. میخواستم بپرسم بر چه اساسی همچین ادعا هایی میکنید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
چرا همیجوری یه حرفی میزنی در مهندسی امتحان میگیرند اگر امتحان میگیرند،در تخصص هم ما کار بالینی انجام دادیم بیشتر از دکتری عمومی
سید سجاد شوبیری
| Germany |
۱۷:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
شما dvm ها وقتی می خواهید به اوج پیشرفت برسید، تخصص بیولوژی تو خارج می خونید، به عنوان مثال اون دامپزشکی که تو کانادا ژن جوانی رو کشف کرد، بنابراین به قول شما پیرادامپزشک ها لبه علم بی نهایت رو می آورند، صرفا جهت یادآوری
خود گویی و خود خندی...
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
6
49
دوست عزیز مثال خوبی زدین. در وزارت بهداشت هم یک فرد phd با پایه غیر دکترای عمومی پزشکی نمیتونه پروانه طبابت و مسئول فنی پزشکی بگیره.
این مورد در مورد داروساز ها هم مبرهنه. و پایه غیر عمومی دکتری داروسازی مجوز داروخونه نمیدن. پس حداقل با مثال کذب سعی در محق بودن نداشته باشین.
ضمنا در مورد فوت هر بنده خدایی اخلاقی نیست باب میل خودمون نظر بدیم و بهتره شرایط خانواده داغدار رو رعایت کنیم.
بهرحال حداقل نگارنده این متن حداقل دو رفتار غیراخلاقی رو داشته که حتی اگه قشر مذکور حائز حقوق مطروحه بشن شخص نگارنده لایق کمترین حقوق نیست.
پاسخ ها
امین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
بر اساس اینکه شما عمومی ها حتی باسوادتر از کارشناسی ارشد هم هستید، عملی و علمی
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
اول علوم پایه پاس میکنند بعد دامپزشک میشوند مثل کشور هند
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
قطعا تخصص که بگیرید متوجه سختی میشوید شما دکتری عمومی دو سال فقط کارورز هستید از ۶سال
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
2
36
دوست عزیز شما که با وزارت بهداشت مقایسه کردی، آیا به پی اچ دی فارماکولوژی که پایش داروسازی نباشه مجوز داروخانه انسانی میدن؟
مشکل اینه که راه رو اشتباهی میریم متاسفانه. الان هر کی نمیتونه کار پیدا کنه میره برا تحصیلات آکادمیک بالاتر و وقتی دیگه به تهش میرسه شروع میکنه به دست و پا زدن. البته مشکل فقط شما نیستین تخصص خونها با پایه DVM هم همینن
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
میتواند برید سرچ‌کنید ،بعد به پزشک فقط حق طبابت میدهند نه داروخانه نه ازمایشگا
Dvm
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
5
38
سلام
قطعا شما و هیچکس دیگه در هر مقطع و جایگاهی بی سواد تلقی نمیشین و زحمت کشیدین و در جایگاه خودتون انشاءالله باید نتیجه بگیرین
اما دوست عزیز کجای قانون وزارت بهداشت آمده ی نفر با خوندن گرفتن مدرک PhD فارماکولوژی(پزشکی) مجوز تاسیس داروخانه(انسانی) رو به دست میاره
یا با خوندن صرف phdهماتولوژی میتونه آزمایشگاه طبی_تشخیص پزشکی تاسیس کنه
مگه خبر ندارین خیلی از دامپزشک ها هم رفتن phdهای علوم پایه پزشکی خوندن و شماره نظام پزشکی بهشون تعلق نگرفته مطابق قانون و مجوزی برای کار بالینی در حوزه پزشکی ندارن مگر در حوزه تحقیقات و...،
یا کسی که پایه اش از لیسانس رشته تغذیه نبوده با خوندن phdتغذیه هم مجوز تاسیس دفتر و شماره نظام به دست نمیاره
چرا از آب گل آلود ماهی میگیرین
همه جای دنیا phdها ماهیتشون تحقیقاتی
این دستیاری ها هستن که ماهیت بالینی دارن
همین الانشم که شماره نظام و مجوزی نیست کلی مدعی و درمانگر غیر مجاز خون، دامپزشک متخصصی که ۱۲ الی ۱۳ سال از طلایی ترین دوره عمرش صرف درس خوندن کرده،تو شیشه کردن
ما چ گناهی کردیم که باید زحماتتون بی نتیجه بمونه
شرایط کار باید برای شما عزیزان به عنوان هئیت علمی تسهیل تر بشه(اگر رزومه و واقعن شایستگی داشته باشین) و همکاران دامپزشک هم انشاءالله بیشتر از توان پیرادامپزشک ها برای همکاری بهره بگیرن
نه با موازی کاری و دخالت در جایگاه یک رشته و مقطع دیگه
هر کسی باید سر جای خودش مشغول به فعالیت بشه وگرنه سنگ روی سنگ بند نخواهد شد
لطفا برای زحمات کسی که Dvm گرفته و کلی هزینه و وقت صرف کرده ارزش قائل باشین
حکیم مهر عزیز لطفا سانسور نکن
بارها این حرف ها و توجیه ها رو شنیدیم
بنده به شخصه برای تمام مقاطع و رشته ها احترام قائلم بازار کار رشته دامپزشکی برای بچه های DVMب اندازه کافی اشباع هست...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
پس بفرمایید چرا phd به پیرادامپزشکان می دهند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
8
25
پیرادامپزشک بی سواد نیست بلکه باید در زمینه کاری خودش فعالیت کنه که بسیارهم مفیده
ولی متاسفانه یکسری از پیرادامپزشکان به سمت درمانگری غیرمجاز رفتن. اینه که دامپزشکان رو نسبت به کلمه پیرادامپزشک حساس میکنه!
ازطرف دیگه پیرادامپزشکان چون پایه دامپزشکی ندارن، بسیاری از موارد پایه ای رو درمورد دام نمیدونن. مثالها از این‌مورد زیاده. کسانیکه از دوره کارشناسی ارشد مراحل رو گذروندن و با phd هیات علمی دانشکده دامپزشکی شدن! این افراد خیلی وقتها چون دامپزشک نیستن در درک و حل مسائل اولیه مربوط به دام با مشکل مواجه میشن.
درمورد داروخانه زدن هم به همین شکل. شاید شما اسم‌چندتا بیماری رو شنیده باشین ولی هرگز از وضعیت دام بیمار آگاهی بالینی ندارید و شاید فقط براساس اون‌چیزی که از کتابها یادگرفتین به فکر دارو دادن به دام باشید!
پیرادامپزشکی خوبه به شرطی که فقط درمحدوده کلمه پیرادامپزشک باشه!!!
Babak
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۴:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
13
5
با سلام خدمت همکاران گرامی در این خصوص وخواندن نظرات همه دوستان به نظر بنده عزیزان دامپزشک یک کمپین راه اندازی بفرمایید تا سایر رده ها انشالله از مجموعه حذف و جا برای دوستان برای کار باشه چون عملا با این حجم فارغ التحصیل دامپزشکی که در دانشگاه های دامپزشکی آا که طبق اطلاع بنده با رتبه ۳۰ هزار بعضا قبول شده جا باشه و با این سطح علمی که بعضا برخی دوستان دارن همون کار کاردان دامپزشک باید انجام بدهند با آرزوی سلامتی برای همه دوستان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
قطعاً خودت دامپزشک نیستی
دامپزشک
|
France
|
۰۶:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
2
2
ول کنید این حرفا رو
ناشناس
|
Finland
|
۰۶:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
21
5
دیوان عدالت اداری کشور برای phdفارماکدلوژی رای مثبت داده و شما به. پیوست مدرک تحصیلی تشریف ببرید سازمان دامپزشکی و پروانه داروخانه دامپزشکی درخواست کنید حتما نتیجه می گیرید و سازمان مکلف است با نظر موافق شما را جهت صدور پروانه داروخانه دامپزشکی به سازمان نظام دامپزشکی کشور معرفی کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
برای کارهای بالینی و دخالت در امور درمانی و تجویز و فروش دارو صرفاً قانون این اجازه را فقط و فقط به دامپزشکان داده است ، و غیر از این هم نباید باشد
ناشناس
|
United States of America
|
۰۷:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
3
18
کاش تو صحبتاش می‌گفت چقدر داره از مدرک کاردانی‌ش پول درمیاره با اشتغال تو بخش خصوصی و مایه کوبی و ...کاش میگفتی تو آزمون های استخدامی به ازای یه عمومی، پنجتا کاردان جذب میکنن.حکیم مهر باید بیطرف باشه تو نشر مطالب
ناشناس
|
Finland
|
۰۷:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
2
22
دامپزشکی اش هم چیزی توش نیست چه برسه به پیرا دامپزشکی!
ناشناس
|
Germany
|
۰۷:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
0
18
بیخودی بچه ها را میفرستند کاردانی دامپزشکی فقط وقتشون را هدر میدن حذف کنین این رشته رو حداقل کسی انتخاب نکنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
1
11
این مشکلات به دلیل عدم رعایت تناسب خروجی فارغ‌التحصیل و نیاز جامعه هست.
در قدم اول تعداد کل فارق‌التحصیلان تمام زیرمجموعه‌های دامپزشکی باید کاهش پیدا کند.

در قدم بعدی تعداد فارق‌التحصیلان DVM به مراتب بیشتر باید کم شود. به طوری که چند کاردان بتوانند تحت نظر و زیردست یک دکتر دامپزشک کار کنند. این رویه جاری تقریبا تمام دنیا هست.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
15
6
با سلام تک تک جملات دوست عزیزمان بجا و درست می باشد
متاسفانه سایر رده های دامپزشکی اولا باسواد هستن و دوما شدن .................
کی جمع و جورش میکنه سایر رده همکار در همون اداره
کی حقوق شو میگیره دکتر .......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
همچین میگین سایر رده ها اینجور و اونجور ...
بتده در یک شهرستان نتوانستم به سایر رده های با سواد با سی سال سابقه حالی کنم که دو نوع واکسن را چه مقدار بزنند . آخرش مجبور شدم بگم از درب قرمزه اینقدر از درب سبزه اینقدر
اونوقت ادعاها دارین شما جمعش کنین لطفا
همکار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
آقای نسبتا محترم ناشناس
لابد شما به زبان آدمیزاد حرف نمی زدی که متوجه نشدند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
آقای همکار محترم ۱۷:۲۱ اتفاقا به زبان آدمیزاد و بدو زبان رسمی و محلی گفتم ولی.....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
4
18
غیر دامپزشک با مدرک phd فارماکولوژِ ی هم اجازه تجویز و فروش دارو ندارد،در وزارت بهداشت هم فقط داروساز عمومی مجوز داروخانه دارد و phd غیر داروساز حق تاسیس داروخانه ندارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
مگر دامپزشک عمومی داروساز هست که بخاد داروخانه باز بکنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
10
12
من به دوستان پیرا دامپزشک توصیه می کنم ما هم باید تشکل خودمونو داشته باشیم و از نظام دامپزشکی جدا بشیم مثل نظام پرستاری در پزشکی بعدا بریم دنبال حق و حقوق مون تا زمانی که زیر مجموعه نظام دامپزشکی هستیم داستان همین است
دوستانی هم که می گن مگه تو علوم پزشکی به دکتری فارماکولوژی داروخانه می دن ولی چرا به این نکته اشاره نمی کنن که آزمایشگاه های پزشکی رو میشه با دکتری بیوشیمی و انگل شناسی و علوم آزمایشگاهی تاسیس کرد و به دکتر پزشک عمومی مجوز نمی دن چرا تو دامپزشکی به دکتر DVMمجوز آزمایشگاه می دن ولی به پیرا دامپزشکانی که دکتری انگل شناسی ،بهداشت مواد غذایی ،میکروب شناسی دامپزشکی دارن حتی به صورت مشارکتی پروانه آزمایشگاه نمی دن
این اگر ظلم نیست پس چیه؟
پاسخ ها
پزشک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
مجوز آزمایشگاه انسانی فقط و فقط به پزشک متخصص بالینی پاتوبیولوژی داده می شود و لاغیر،و چنین افرادی می توانند در آزمایشگاه صرفاً کار کنند.
عبدالله خاکی
| Germany |
۲۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
مدارک افراد حقیقی برای تاسیس آزمایشگاه
تخصص علوم آزمایشگاه بالینی
دكتری تخصصی یا دارندگان مدرک ( PHD) با گرایش بالینی در رشته‌های (بیوشیمی – خون‌شناسی – بانک خون و ایمونوهماتولوژی - میکروب‌شناسی (باکتری‌شناسی، انگل‌شناسی، ویروس‌شناسی، قارچ‌شناسی) - ایمنی‌شناسی و سرم‌شناسی، ژنتیك پزشكی یا انسانی، سیتوژنتیك پزشكی یا انسانی
ناشناس
| Ireland |
۱۶:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
در وزارت بهداشت به پیراپزشکان phd فقط به شرط مشارکت حداقل 4 فرد از phd های مختلف مجوز آزمایشگاه به صورت مشترک میدن و در ضمن هر کدام از این تخصص ها فقط مجازند که بخش تخصصی مربوط به خودشان را اداره کنند و حق مدیریت و اداره بخش های دیگر رو ندارند.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
10
2
بله به دکتر عمومی پزشکی فقط حق طبابت میدهند نه داروخانه نه ازمایشگاه و غیره
در علوم پزشکی داروسازی داریم ولی دامپزشکی عنوان داروسازی نداریم پس داروخانه حق فارماکولوزیست هست نه دکتری عمومی
و به پزشک مجوز داروخانه نمیدهند ودر ضمن در علوم پزشکی در مقطع phdمجوز میدهند با پایه پیراپزشکی به صورت مشارکتی و همچنین شما فوق علوم دارویی باشی یا شیمی دارو با مدرک دکتری فارماکولوژی به شما مجوز داروخانه داده میشود تا چند سال پیش
پاسخ ها
ناشناس
| Ireland |
۱۶:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
داداش یه 20-30 سالی میشه که به غیرداروساز مجوز داروخانه نمیدن! و مجوز آزمایشگاه هم به شرط مشارکت 4 نفر با 4 تخصص مختلف میدن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
حالا، مگر به اندازه کافی فارماکولوژیست در سراسر کشور داریم، که مجوز داروخانه ها را به فارماکولوژیست ها بدهند. بعد هم کار فارماکولوژیست در موسسات تحقیقاتی دارویی و یا هیئت علمی دانشگاه است. درحالیکه داروساز و دامپزشک دید بالینی دارند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
0
6
خلاصه رشته دامپزشکی چه پیراپزشکی چه هر اسمی که داره،چه دکترا چه کاردانی،با این مسئولین و مجلس فعلا دامپزشکی نخونید.کشور از حالت عقل مداری کلا خارج شده.مسئولین اصلی سرگرم کارهای خودشون هستن،با این15 سال تو این حکیم مهر نوشتیم که وضعیت رشته دامپزشکی خرابه.مثل اینکه مجلس و مسئولین بالارتبه مرده اند.هنوز هم نه کاری برای فارغ التحصیلان بستر سازی شده نه آدم فهیمی پیدا می شه بگه الان که مجلس و دولت لیاقت و کفایت ایجاد بستر اشتغالزایی نیستن پس چرا این همه فارغ التحصیل تولید می کنید.نظام دامپزشکی هم که ....... بیش نیست.فقط مثل ..... حق عضویت می گیره.دامپزشکها همه باید یکی بشن حق عضویت نظام دامپزشکی رو ندن.مسئول فنی زیر قیمت نرن.کلا اعتراض همگانی انجام بشه.نگران نباشید ............. .از خوندن رشته دامپزشکی امتناع کرده به رشته های بهتر روی بیاورید تا وضعیت درست بشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
نمی‌گم وضع رشته دامپزشکی خوبه اما میشه چند مثال از این رشته‌های بهتر که گفتین بیارید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
لفظ کلمه دامپزشک مختص به دکترای عمومی و تخصص بالینی است،و برای سایر رده ها مثلا اصطلاح کاردانی یا کارشناسی یا کارشناسی ارشد دامپزشکی آورده می شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
1
11
در زمان قبول شدن افراد در رشته پیرادامپزشکی باید به خوبی توجیه شوند که اگر حتی تا مقطع دکترا ادامه تحصیل دهند نمی توانند در امور درمانی و بالینی به طور مستقل عمل کنند،صرفاً می توانند به عنوان دستیار پیرامون یک دامپزشک به او کمک کنند،مثل اینکه یک پرستار اگر تا مقطع دکترا ادامه تحصیل دهد به او اجازه نمی دهند که مطب بزند و دارو تجویز کند،ولی می تواند در دانشکده های پرستاری به کارهای تحقیقاتی و آموزشی مشغول شود.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
چرا باید به دکتر دامپزشک همه امتیازی بدهند مگر شما دارو چند واحد خوندید از یک فارماکولوزی بیشتر خوندی؟ ............. یا واحد ازمایشگاهی نمونه گرفتن یا کار با دستگاه کدومتون کار کردید که همه حقی ب شما میدهند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
برای درمان، فقط داشتن اطلاعات دارویی یا آزمایشگاهی کافی نیست، بلکه... به هر حال DVM کارش مشخص هست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
4
10
شما که PhD گرفتی خوب از اول فکرش رو میکردی ، اگر مدرکی که گرفتی بالاتر هست و بیشتر زحمت کشیدی چرا نرفتی همون دامپزشکی رو بخونی که الان این مشکل برات پیش نیاد زودتر هم تموم میشد ، پس دلیلی داشته که اینکار رو نکردی دیگه اینهمه ........... نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
چون قبلا خیلی سخت تر بود و نمیتونستن تو کنکور نمره بیارن وگرنه کسی که بتونه دکترا قبول شه چرا بره کاردانی و هی ارتقاش بده که آخرش هیچی به هیچی بشه
احسان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
2
4
دوست ناشناس با پرچم برزیل!ماهرچقدر فارماخوندیم کنارش بالینی هم خوندیم.مامیدونیم طرف میاد میگه پت م چنان مشکل راداره چه دارویی میخواد.فارماکولوژی مکانیسم عمل فلان دارو و...شماهزارسال هم اینوبخونی نمیتونی تجویزبالینی بجای دکتر انجام بدی.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
خب شما تخصص فارما نخوندید ما دقیقا بالینی به همراه بیماری ها رو با مکانیسم دارو میخوندیم حتی عوارض جانبی
در ثانی کسی که مجوز داروخانه داره حق درمان نداره اگر میبنی همکاری هم داره انجام میده تخلف هست در ضمن بیماری ها سی درصد بالینی تشخیص میدهند بقیه از روی ازمایشات بالینی هست که پایه ما بر همبن اساس هست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
1
6
این همه سال مرارت کشیدی، phD کسب کردی!! بعد از دوره کاردانی، یا کارشناسی ناپیوسته، مجدد یکسال به خودت زحمت میدادی میرفتی اصلا بجای DVM, دنتیست، حتی شاید M. D یا..... قبول میشدید.
................
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
3
2
با سلام با این تفاسیر و با حجم پذیرش دانشگاه آزاد جدیدا دامپزشک ها میرن واکسیناتوری و کلینیک ها هم خودشون واکسن رو میدن دست دامدار بعد میگن پیرا دامپزشک حق درمان نداره آخه یکی نیست به خودت بگه چرا خلاف میکنی واکسن فروشی میکنی و قانون شکنی میکنی بعد حرف حق هم میزنی که پیرا دامپزشک حق درمان داره یا نه ...................
PhD پیرا دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
3
3
با عرض سلام و ادب خدمت کلیه همکاران عزیز دامپزشک و پیرا دامپزشک
بنده اولا خواهشم اینه که موضوع پیرا دامپزشکان رو جدا از دامپزشکان ندانیم و همه جز یک مجموعه هستیم و در یک سنگر مشغول فعالیت هستیم همانطور که همه ما جز نظام دامپزشکی هستیم پس نظام دامپزشکی می بایست شرایطی رو همانند همکاران دامپزشک در اعطا مجوز ها برای پیرا دامپزشکان در نظر بگیرد بهر حال ما عضو نظام هستیم پس باید از مزایای آن بهره مند باشیم مکر این که مانند گروه پزشکان نظام سایر رده ها جدا باشد.. ضمنا الان بیش از پنجاه درصد جمعیت نظام دامپزشکی جز سایر رده ها هستند پس باید یک درصد حداقلی از مزایای صدور پروانه این بخش بهره مند گردند.
مثل صدور پروانه در بخشهای بسته‌بندی، مراکز جمع آوری شیر با ظرفیت پایین تر و با امکان صدور پروانه رشته های تخصصی علوم پایه در بیمارستان های دامپزشکی و یا سایر موارد که در صورت نیاز می توان به طور کامل به آن پرداخت.
بحث بعدی واقعا زحمتی است که یک متخصص در طول دوران تحصیل بخصوص اگر از سایر رده ها باشد تحمل می کنند تا بتواند به نتیجه نهایی برسد و فارغ‌التحصیل شود. که ان هم چیزی شبیه هفت خوان رستم است. که باز هم این موضوع باید توسط نظام دامپزشکی مورد توجه خاص قرار گیرد.
در پایان ضمن اینکه بنده واقعا احترام خاصی برای دامپزشکان محترم قایلم تقاضا دارم هر موضوعی رو تمام جهات آن را ببینند و صرفا سایر رده ها رو جدا از خود و روبروی خود نبینند و در یک گروه ببینند همانطور که وزارت علوم و وزارت بهداشت هم در گروههای مختلف امتحانی بسته به نوع مدرک در گروههای امتحانی دامپزشکی و یا سایر موارد پیرا دامپزشکان را کنار دامپزشکان مجاز به ادامه تحصیل می بینند.
پاسخ ها
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
سلام
متخصص یعنی کسی که دوره رزیدنسی وDvsc گذرونده
Phd ماهیتش تحقیقاتی ،تمام کسانی که دنبالphdرفتن تو رشته های دیگه اعم از علوم پایه ،کشاورزی و تاریخ و... مشغول ریسرچ و جمع آوری رزومه برای هئیت علمی شدن هستن یا اپلای کردن یا صرفا برای علاقه ادامه تحصیل دادن
این انتخاب خودتون بوده و علم به این داشتین انتهای این راه چیه و کجاست همونطوری که ی نفر دامپزشکی بخونه نباید گله ای بکنه از انتهای راهش
پروانه بهداشتی برای مسئول فنی شدن و تاسیس بیمارستان تو هیچ جای دنیا برای شما نیست برای کسایی که پایه اشون Dvm
این همه دانشکده تاسیس کردن، تعداد فارغ التحصیلان بالاست و کار برای خودمونم نیست
این معضل هم درست بشه و بهانه ای برای دخالت های بیشتر که دیگه میشه قوز بالا قوز
اگ علاقمند به طب و درمان هستین کاش دنبال‌ قبولی در کنکور سراسری برای دکتری حرفه ای دامپزشکی باشین
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
Phd,به معنای دکتری تخصصی میباشد شما برو مدرکتو ببر برای اونور اب ببین اصلا خریداری داره یا نه اونجا براشون علوم پایه مهمه متاسفانه ایران به شما لقب دکتری عمومی داد که درستش دکتری حرفه ای هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
اگه اونور آب بودیم جایگاه و درآمد دامپزشک این نبود شما ظاهرا امکانات و کیفیت آموزش و سواد و جایگاه دانشگاهتو فراموش کردی و خودتو با PHD اونور آب مقایسه میکنی یه ذره واقع بین باشید بد نیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
دوستانی که هی میگن phd و DVSC، بنده کارشناسی ارشد خوندم و در دانشگاه شیراز،به جای دوره PhD ، دوره DVSc گذروندم،ترکیبی که در هیچ جای دنیا وجود نداره،الان تو کدوم حوزه باید برم؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
1
5
همین الان هم فارغ التحصیلان سایر رده های دامپزشکی خصوصا دستیاران مسولین فنی بهداشتی در کشتارگاه ها که باید زیر نظر مسوول فنی بهداشتی فعالیت نمایند حد و حدود شرح وظایف خود را نمی دانند وقریب به اتفاق آنها به دلیل عدم مسولیت پذیری و انجام ندادن وظایف بهانه و دستاویزی برای زیر سوال بردن مسوول فنی کشتارگاه توسط کارفرما ها و تنش و کانتکت مسوول فنی با کارفرما ها می باشند اکثر کارفرماها هنوز حیطه وظایف و اختیارات تیم دامپزشکی مستقر در کشتارگاه ها را نمی دانند و همه را به چشم دکتر وبا اسم دکتر صدا می زنند که اینهم خود دلیل موجهی برای عدم تفکیک مسوولیتی و حدود اختیارات تیم دامپزشکی مستقر در کشتارگاه ها و ناهماهنگی واحتمالا سواستفاده کارفرما از وضعیت موجود وزیر سوال بردن مسول فنی می باشد .حریم و حد و حدود اختیارات خود را فراتر از قوانین وظایف خود و در حد دکتر مستقر در کشتارگاه می دانند خدا کند هر فرد حدود اختیارات خود را بداند توابع قانون باشد ......................
ناشناس
|
Germany
|
۲۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
4
7
من به عنوان یک پیرا دامپزشک به این دوست عزیز که پیگیر هستن توصیه می کنم یک گروه از ما پیرا دامپزشکان در یکی از شبکه های اجتماعی تشکیل بدن
بعد ما به دنبال گرفتن مجوز از وزارت کشور برای نظام پیرا دامپزشکان باشیم با داشتن نظام مستقل و ریس نظام کشوری می تونیم حق مون نو بگیریم
ولی در این شرایطی که عضو نظامی هستیم که تمام ارکان اصلی دکتر دامپزشک هستن و هیچ گونه حقی رو برای ما به رسمیت نمی شناسن راه به جایی نمی بریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
جوک قرن
ان وقت چه کنید؟ تلاش کنید برا دامپزشک کار کنید؟؟؟؟
رشته شما تعریف ندارد و متاسفانه ........... خاصی هم ندارید
پیرا دامپزشک
| Germany |
۰۸:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
شما چه کار دارید ما می خوایم با تاسسیس نظام پیرا دامپزشکی چی کار کنیم ،اول دنبال احقاق حق هستیم واین حقی است که داریم می تونیم از وزارت کشور مجوز بگیریم و می گیریم ،
کارشناس علوم آزمایشگاهی دامپزشکی
|
United States of America
|
۲۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
4
3
با سلام
پیرا دامپزشکان خیلی خیلی نادیده گرفته شدن باید پیرا دامپزشکان جمع بشیم و اعتراض کنیم سازمان دامپزشکی کشور یا ...
هم از بالینی کار در بیمارستان های انسانی رانده شده ایم هم از کار در شبکه های دامپزشکی و آزمایشگاه های مرکزی دامپزشکی
طرح نمیزارن بریم استخدامی نداریم و به نوعی زیر دست دامپزشکان هستیم چارت درسی که پاس کردیم به علوم آزمایشگاهی بالینی انسان هم مرتبط هستش ولی اجازه کار نمیدن
باید دیوان عالی شکایت کنیم جایگاهمون دقیقا کجاس....
کلا باید حذف بشه اگه اینجوری بخوان با اینده جوانن این مملکت بازی کنن...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
2
6
یعنی این غیرمنطقی ترین استدلالی بود که تو عمرم دیدم. طرف از کارشناسی اومده و تا phd ادامه داده اونوقت خواستار حقوقی است که به یک DVM تعلق میگیرد. اشتیاه اونجاست که .......................
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
غیر منطقی اینه به شما جواز کامل بدهند در صورتی که تنها چهار سال درس بیشتر نخوندید
ناشناس
|
Germany
|
۲۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
4
3
مدارک افراد حقیقی برای تاسیس آزمایشگاه
تخصص علوم آزمایشگاه بالینی
دكتری تخصصی یا دارندگان مدرک ( PHD) با گرایش بالینی در رشته‌های (بیوشیمی – خون‌شناسی – بانک خون و ایمونوهماتولوژی - میکروب‌شناسی (باکتری‌شناسی، انگل‌شناسی، ویروس‌شناسی، قارچ‌شناسی) - ایمنی‌شناسی و سرم‌شناسی، ژنتیك پزشكی یا انسانی، سیتوژنتیك پزشكی یا انسانی
پاسخ ها
پزشک
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
برای تاسیس آزمایشگاه انسانی جواز تاسیس و بهره برداری صرفاً پزشک متخصص بالینی پاتوبیولوژی می باشد،مدارک تحصیلی ذکر شده در بالا صرفاً مجاز به کار در آزمایشگاه می باشند
PHD دامپزشکی
|
Germany
|
۰۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
3
3
مگر نطام پرستاری از نطام پزشکی جدا نیست چرا به پرستار حتی با مدرک دکتری پرستاری نمی گویند پیرا پزشک ،چرا آنها در یک نظام با هم ادقام نیستن ،چون هر صنفی دنبال منافع خودش است مگه میشه یک دامپزشک از منافع پیرا دامپزشک دفاع کند ، تنها را ایجاد یک نظام مستقا از دامپزشکان است با داشتن نظام مستقل قدر ت چانه زنی ما در برتبر دولت و مجلس بالا میره و می توانیم دنبال حق و حقوق نادیده گرفته خود باشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
خیلی طرح خوبیه اینکار. در اینصورت نام دامپزشکی مطمعنا بدون رعایت حال افراد درمانگر غیر مجاز رو شناسایی و معرفی میکنه به سازمان قضایی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
3
3
من به شخصه ‌که هم در آزمایشگاه پزشکی و هم در زمینه دامپزشکی با مدرک کارشناسی ارشد دامپزشکی فعالیت میکنم از تمامی دوستان دامپزشکی که ادعای با سوادی در زمینه درمان و آزمایشگاه دامپزشکی میکنن دعوت به چالش زیر نظر کارشناسان و استادان این رشته میکنم که اگر دکتر دامپزشکی از لحاظ کار درمانی و آزمایشگاهی نسبت به من پیشتاز بود همین الان از کار دامپزشکی کنار برم البته با این حرفهام نمیخام کار عزیزان منصف دامپزشکان را زیر سوال ببرم فقط بعضی از افرادی که به ناحق صحبت میکنن
ناشناس
|
Ireland
|
۱۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
3
3
حلا همه این نظرات به کنار جواب ملت و خانواده رو چی میدی که این همه وقت گذاشتی و پول خرج کردی و عمرت هم گذشته و آخرش شدی عین یک کاردان دامپزشکی
ناشناس
|
Ireland
|
۱۶:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
2
3
هر وقت وزارت بهداشت به ارشد پرستاری و دکتری پرستاری و phd فارماکولوژی مجوز مطب و داروخانه داد اونوقت پیرادامپزشکان هم میتونن مجوز مطب و داروخانه بگیرن.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
درسته فقط به پزشکان مجوز مطب میده نه همزمان داروخانه ،واکسیناتور، ازمایشگاه ،در ضمن در وزارت بهداشت از پیراپزشکی امتحان پزشکی دارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
وزارت بهداشت کجا به یک پزشک عمومی مجوز باز کردن داروخانه را داده که دامپزشک عمومی بتونه داروخانه باز بکنه
ناشناس
|
Denmark
|
۲۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
2
5
مدارک کیلویی که به همه دادن و همه شدن phd و کلی توقع ،چه طور ممکنه کسی با فوق دیپلم بیاد تو اداره و ساعت کاریهم مشخصه الان داده phd باکتریولوژی داره ؟؟ به نطرتون این مدرک اصلا ارزشی داره
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
دقیقا مثل مدرک کیلویی dvmکه دارن میدهند شما وقتی phd,گرفتی با هم بحث میکنیم متاسفانه شما فقط دکتری حرفه ای هستید نه بیشتر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
اتفاقاً کسی که با فوق دیپلم میاد بالا علمش به روزتر .....................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
2
4
اگر پیرادمپزشکان انقدر توانمند هستند، و قادر به فعالیت در همه ی زمینه های دامپزشکی هستند، چه نیازی به دوره دکتری عمومی دامپزشکی هست؟!!!
البته که علم پیرادامپزاشکان با دریافت تجربه در دامداریها بدست آمده، ولی دامپزشکی فقط طب گاو و گوسفند نیست، بلکه شامل پت، طیور، آبزیان، حیوانات اگزوتیک و آبزیان و حتی زنبور عسل و کرم ابریشم و پرندگان و آبزیان زینتی هم هست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
از هر کدوم از دروس چند واحد گذراندین فکر کردین همه تن حریف هستید ....................
پزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
1
4
............... در وزارت بهداشت هم پزشک سالاری وجود دارد و حرف اول و آخر را پزشکان میزنند و پیراپزشکان جرات حرف زدن و اظهار نظر کردن ندارند چه برسد به اینکه بخواهند توهین کنند،این تقصیر خود دامپزشکان است که روی بیش از حد به پیرادامپزشک داده اند و زیادی با آنها صمیمی شده اند وگرنه در وزارت بهداشت هرکس جایگاهی تعریف شده دارد و پزشکانم در راس هستند و تمام امتیاز ها برای پزشک است،دامپزشکان هم باید در ادارات تحت پوشش خود ابهت و جذبه خود را نشان دهند تا سایرین جرات بحث کردن نداشته باشند.
مدیرکل دامپزشکی استان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
2
3
اون کاردان دامپزشکی با پرچم برزیل اگه جرات داری خودتو معرفی کن که به مدیرکل استانت نامه بزنم واسه لغو قراردادت که بفهمی با بزرگترت چطور باید صحبت کنی و پاسخگوی .......... باشی.
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۵:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
یواش بابا کوتاه بیا ترسیدیم اتفاقا تو بگو تا به سازمان نظام مهندسی دامپروری بگم جاتو عوض کنن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
2
3
آقای پیرادامپزشک عزیز یه پیشنهادی دارم برات
برو یه مغازه اجاره کن بدون مجوز دارو و دان و ... بریز توش بفروش با خیال راحت. کسی هم کاریت نداره. اداره فقط به دارای مجوز ها گیر میده زورش به شماها و درمانگران غیر مجاز نمیرسه. قول هم میدم بهت عمرا کاریت داشته باشن
نظر شما
ادامه