کد خبر: ۷۶۸۹۸

حکیم مهر: رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شاهرود از مشاهده یک قلاده خرس نر بالغ زخمی در حاشیه محور شاهرود - آزادشهر خبر داد و گفت: مداوا بر روی این خرس در تهران دنبال خواهد شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «مسلم عراقی» از مشاهده یک قلاده خرس در محدوده گورخان مسیر ترانزیتی شاهرود - آزادشهر خبر داد و تاکید کرد: اکیپ محیط زیست بلافاصله راهی محل گزارش مشاهده خرس شد.

وی افزود: بعد از حضور در صحنه و متفرق کردن مردم مشخص شد که خرس نر بالغ بین هشت الی ۱۰ ساله بر اثر تصادف با خودروی عبوری در حاشیه جاده قرار دارد.

رئیس اداره محیط زیست شاهرود بیان کرد: این خرس رفتاری از خود نشان می‌داد که مشخص بود از ناحیه کمر دچار تروما شده و نمی‌تواند پاهای خود را تکان دهد و همچنین از دهان این خرس خون بیرون زده بود.

عراقی بیان کرد: اکیپ کارشناسان محیط زیست و دامپزشکی این خرس را زنده گیری و در قفس مهار کردند تا با قید بندی و رعایت نکات ایمنی به سمنان و سپس تهران منتقل شود.

وی با بیان اینکه احتمالاً خرس شب قبل با یک خودروی سنگین تصادف کرده است، افزود: مداوا بر روی این خرس در تهران دنبال خواهد شد.

 خبر تکمیلی: خرس مصدوم تلف شد

یک قلاده خرس در اثر تصادف جاده‌ای در محور شاهرود-آزادشهر در استان سمنان تلف شد

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «مرتضی فرخی»، معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان سمنان بعدازظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: صبح امروز طی تماس تلفنی یکی از رانندگان عبوری در جاده آزادشهر به شاهرود (محدوده راهدارخانه گورخان) مبنی بر تصادف یک قلاده خرس با خودروهای عبوری، بلافاصله همکاران اداره کل حفاظت محیط زیست استان سمنان و واحد تابعه شاهرود به‌اتفاق دامپزشک به منطقه عزیمت کردند.

وی افزود: برابر مشاهدات، تعدادی از مردم در محل حاضر بودند و به جهت کاهش استرس بر حیوان در وهله نخست نسبت به دور کردن مردم و خروج از محدوده اقدام و سپس نسبت به بررسی وضع حیوان اقدامات لازم صورت گرفت.

معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان سمنان ادامه داد: حادثه مربوط به یک قلاده خرس نر بالغ به سن تقریبی بیش از هشت سال بود که به علت تصادف با خودروی عبوری به حاشیه جاده پرتاب شد.

فرخی اضافه کرد: با توجه به علائم بالینی و ظاهری خرس مشخص شد که تصادف به ناحیه کمر و پاهای حیوان آسیب وارد کرده است؛ به‌طوری‌که هیچ آثار حرکتی در آن ناحیه نداشت و به‌زحمت توسط دست‌ها جابه‌جایی مختصر صورت می‌گرفت.

وی گفت: پس از بررسی اولیه وضع حیوان ازنظر دامپزشکی، تصمیم به مقیدسازی اصولی حیوان شد و خرس ناتوان به داخل قفس هدایت و پس از انجام مراحل فیکس برای مداوا و سیر مراحل درمانی (برابر هماهنگی‌های به‌عمل‌آمده با سازمان مرکزی به جهت درمان در مراکز درمانی معتبر کشوری) منتقل شد که با وجود تلاش‌های عوامل محیط زیست به دلیل جراحات سنگین وارده ناشی از این تصادف شدید، در مسیر جاده دامغان به سمنان تلف شد.

 


نظر شما
ادامه