کد خبر: ۷۶۹۳

حکیم مهر - یک روانشناس گفت: از دیدگاه روانشناسی چون انسان معمولا در زندگی اجتماعی به یک همدم نیاز دارد گاهی به دلیل تنها بودن به نگهداری حیوانات روی می آورد.

محمد پیروی خامنه با اشاره به بیماری های قابل انتقال از جانب حیوانات اظهار داشت: گاهی افراد بدون آگاهی از بیماری های حیوان و حتی چگونگی نگهداری و هزینه بر بودن نگهداری حیوانات اقدام به نگهداری آنها می کنند که با این کار علاوه بر آسیب رساندن به افراد خانواده موجب تهدید سلامت اطرافیان نیز می شوند.

وی افزود:ریشه اولیه نگهداری حیوانات اهلی در منازل علاقه و دوست داشتن انسان نسب به حیوانات است .ولی امروزه شرایط تغییر کرده و نگهداری از این گونه حیوانات از جمله پرنده ها به دلیل بیماری های قابل انتقال که در سال های اخیر نیز بیشتر شده بهتر است که انجام نشود.

پیروی خامنه گفت: چون خوراک حیوانات تغییر کرده و دیگر مانند گذشته از غذاهای سالم تغذیه نمی کنند بنابراین رفت و آمد هر حیوانی در منازل مشکلات فراوانی را به همراه دارد.

وی با اشاره به نگهداری حیوانات درنده در برخی خانواده ها خاطر نشان کرد: خانواده ها باید فرهنگ آپارتمان نشینی را مد نظر داشته باشند و با توجه به اینکه قانون، نگهداری حیوانات درنده را منع کرده از اقدام به چنین کاری صرف نظر کنند.

این روانشناس ادامه داد: با منظور جلوگیری از نگهداری این گونه حیوانات در منازل بایستی از قبل پیشگیری های لازم انجام شود.

گفتنی است اظهارات این روانشناس در شرایطی منتشر شده که مرجع مسلم اظهار نظر درباره خطرناک بودن یا نبودن نگهداری از حیوانات و روشهای پیشگیری از ابتلا به انواع بیماریهای حیوانات و پرندگان مختلف دامپزشکان هستند.

 

خبر مرتبط :

 
 
نظر شما
ادامه