کد خبر: ۷۷۰۶۳
تعداد نظرات: ۵ نظر
نامه رئیس نظام دامپزشکی استان گلستان به مدیر کل امور مالیاتی استان:
«دکتر مهران شکیبایی» در نامه‌ای به مدیر کل امور مالیاتی استان گلستان، خواستار معافیت دامپزشکان از قانون مالیات بر ارزش افزوده شد ...

حکیم مهر: رئیس نظام دامپزشکی استان گلستان در نامه‌ای به مدیر کل امور مالیاتی استان، خواستار معافیت دامپزشکان از قانون مالیات بر ارزش افزوده شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی نظام دامپزشکی استان گلستان، متن نامه «دکتر مهران شکیبایی» به شرح زیر است:

جناب آقای حاجی مشهدی

مدیر کل محترم امور مالیاتی استان گلستان

با اهدا سلام.

احتراما، عطف به فراخوان مرحله دهم قانون مالیات بر ارزش افزوده، ابلاغی سازمان محترم امور مالیاتی کشور، موارد ذیل مورد درخواست و توجه است؛

۱. قانونگذار در بند ۲ از قسمت ب ماده ۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب سال ۱۴۰۰، خدمات درمانی و پیشگیری دامی را از شمول خدمات موضوع قانون مذکور معاف نموده است و هیچ‌گونه تخصیص یا تغییر آتی نیز در این زمینه قید نگردیده است.

۲. دام در قوانین مربوط به حوزه دامپزشکی که ارگان تخصصی این موضوع می‌باشد، مکرر تعریف گردیده و بدون تردید حیوانات اهلی و خانگی از جمله سگ و گربه و پرندگان زینتی را نیز (که در این فراخوان این حیوانات از دایره تعریف دام خارج گردیده) شامل می‌گردد و در نتیجه منطقی است که مشمول گروه‌های معافیتی موضوع قانون فوق‌الذکر، لحاظ شوند. در این خصوص به چند مورد اشاره می‌گردد؛

الف- ماده ۲ قانون سازمان دامپزشکی کشور مصوب سال ۱۳۵۰ مجلسین شورای ملی و سنا

ب- بند ب ماده ۲ قانون نظام جامع دامپروری کشور مصوب سال ۱۳۸۸ مجلس شورای اسلامی

ج- بند ج ماده ۱ آئین‌نامه نظارت بهداشتی دامپزشکی مصوب ۱۳۸۶/۰۷/۰۷ هیئت محترم وزیران

همان‌گونه که ملاحظه می‌گردد، در تمام این قوانین که قوانین تخصصی مربوط به حوزه دام و دامپزشکی می‌باشند، به طور قطع، حیوانات اهلی و حتی حیوانات حیات وحش، در زمره تعریف دام قرار گرفته است.

۳. به نظر می‌رسد، قرار دادن عنوان «کلیه مراکز درمانی، بیمارستان‌ها و کلینیک‌های دامپزشکی» در این فراخوان، منطبق با نص صریح قانون (قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۴۰۰/۰۳/۰۲) نمی‌باشد.

۴. پروانه‌های فعالیت (اشتغال) صادره برای همکاران دامپزشک، مطابق قوانین و دستورالعمل‌های حاکمیتی، تحت عنوان یک پروانه به نام درمانگاه عمومی دامپزشکی، پلی‌کلینیک و یا بیمارستان که شامل بخش‌های مختلف از جمله داروخانه و آزمایشگاه می‌باشد، صادر می‌گردد، لذا امکان تفکیک دام‌ها در مرحله ویزیت و درمان و اخذ هزینه از دستگاه‌های کارت‌خوان وجود ندارد.

لازم به یادآوری است که فعالیت‌های بهداشتی و درمانی دامپزشکان نسبت به همه دام‌ها دارای اهداف بهداشتی، تغذیه‌ای (امنیتی) و درمانی در جامعه بوده و ایجاد مصونیت جامعه نسبت به خطرات، بیماری‌ها، ناامنی غذایی و... در پرتو خدمات همکاران حوزه دامپزشکی محقق می‌گردد. نگاه این مجموعه برخلاف بسیاری از مشاغل محترم، نگاه صرف اقتصادی و معیشتی نیست و دامپزشکان، سالیانه با خطرات جسمی و روانی دست و پنجه نرم می‌کنند تا آرامش کشور حفظ گردد. درمانگران و دامپزشکان با اقدامات به موقع و حیاتی خود زمینه کاهش سرایت بالغ بر ۸۵۰ نوع بیماری مشترک انسان و دام را فراهم می‌آورند و عملا این خدمات منجر به کاهش هزینه‌های بیماری‌های انسان و اشغال تخت‌های بیمارستانی و هزینه واردات و فروش دارو به ویژه آنتی‌بیوتیک‌ها را در پی دارد. در این خصوص بیماری کرونا به عنوان مصداق عینی، قابل ذکر است که در چند سال گذشته باعث آسیب‌های جبران‌ناپذیر گردید.

 از آنجائیکه برای مراقبت از بهداشت و سلامت جامعه، برای نهاد دامپزشکی بسیار حائز اهمیت است که هزینه‌های درمانی و سلامت حیوانات کاهش پیدا نماید، این نگرانی وجود دارد که با افزایش این هزینه‌ها، مراقبت‌های بهداشتی و مراقبت‌های سلامت حيوانات دستخوش تغییرات شود و برخی از مراجعه‌کنندگان به دلیل افزايش قيمت هزینه‌ها به مراکز درمانی مراجعه ننمایند. بدون تردید این مسأله خطرات بهداشتی برای سلامت جامعه در پی خواهد داشت.

با توجه به جمیع موارد ذکر شده و دلایل دیگر که از حوصله این مکتوب خارج است، بدینوسیله درخواست بررسی مجدد و اصلاح فراخوان مذکور نسبت به موارد مطروحه را دارد. خواهشمند است دستورفرمائید پیگیری و اقدام لازم را به عمل آورند.

قبلا سپاسگزار است.

دکتر مهران شکیبایی

رییس نظام دامپزشکی استان گلستان






انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
5
1
درود بر دکتر شکیبایی عزیز
خسته نباشید.
سبکرو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
0
1
درود بر دکتر شکیبایی .
ناشناس
|
United States of America
|
۱۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
0
1
بسیار عالی
انتظار می رود روسای نظام دامپزشکی سایر استان ها هم ، هم راستا با جناب دکتر شکیبایی و سازمان نظام دامپزشکی کشور نسبت به این موضوع اعتراض کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۵
0
1
منظور از دام
گاو گوسفند مرغ واردک وبوقلمون پرورشی وآبزیان خوراکی میباشد.
گاها اسب والاغ و سگ گله راهم مشمول میشود
ناشناس
|
Germany
|
۱۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
0
0
ای کاش رییس نظام استان ...... هم همین کارو انجام بده
نظر شما
ادامه