کد خبر: ۷۷۳۵۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
انا لله و انا الیه راجعون:
دکتر پرویز مالک‌نژاد در مهرماه ۱۳۴۴ در دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران شروع به تحصیل کرد و در سال ۱۳۵۰ از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شد ...

حکیم مهر: با کمال تاسف و تاثر باخبر شدیم «دکتر پرویز مالکنژاد» دامپزشک، متخصص میکروب‌شناسی و استاد پیشکسوت دانشگاه علوم پزشکی تهران دار فانی را وداع گفته و به دیدار معبود شتافته است.

حکیم مهر به نوبه خود، مصیبت وارده را به جامعه دامپزشکی، میکروب‌شناسی و ویروس‌شناسی کشور تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای آن مرحوم مغفرت و رحمت و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت می‌نماید.

دکتر پرویز مالکنژاد در ۱۵ تیرماه سال ۱۳۲۲ در شهر سنندج متولد شد. وی پس از اخذ دیپلم از دبیرستان مروی در مهرماه ۱۳۴۴ در رشته دامپزشکی دانشگاه تهران شروع به تحصیل کرد. او در طول دوران تحصیل خود در رشته دامپزشکی، افتخار شاگردی پروفسور تاجبخش، پروفسور رفیعی، پروفسور نقشینه و پروفسور نشاط را داشتند. ایشان دوره تحصیلات دامپزشکی را در سال ۱۳۵۰ به پایان رساند.

وی پس از اتمام دوران خدمت خود در شهرکرد، به عنوان استادیار در بخش ویروسشناسی انستیتو رازی مشغول به فعالیت علمی شد. او در سال ۱۳۵۴ وارد دانشکده پزشکی در رشته تخصصی میکروبشناسی شد. در سال ۱۳۵۸ موفق به اخذ مدرک دکترای تخصصی در رشته میکروبشناسی شده و در همین سالها در سال ۱۳۵۷ به استخدام گروه میکروبشناسی دانشکده پزشکی دانشگاه تهران درآمد.

تدریس در دانشگاه هایکشور، شرکت در کنگرههای داخلی و خارجی، چاپ ۴۵ مقاله علمی پژوهشی و تالیف و ترجمه ۱۲ جلد کتاب آموزشی، بخشی از فعالیت ایشان در دوران خدمت به کشور بوده است.

مدیریت گروه میکروبشناسی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران، همکاری با اداره امور آزمایشگاهها و انستیتو پاستور ایران، عضویت در هیات بورد میکروبشناسی و ویروسشناسی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از سال ۱۳۶۸ تا ۱۳۸۸ بخشی از فغالیتهای ارزشمند اجرایی ایشان بوده است. در سال ۱۳۸۵ از وی به عنوان استاد نمونه قدردانی گردید.

 




انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
م
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
0
12
روحشان شاد و یادشان گرامی.
قانع رحمانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
0
0
{ كُلُّ نَفۡسࣲ ذَاۤىِٕقَةُ ٱلۡمَوۡتِۗ وَإِنَّمَا تُوَفَّوۡنَ أُجُورَكُمۡ یَوۡمَ ٱلۡقِیَـٰمَةِۖ فَمَن زُحۡزِحَ عَنِ ٱلنَّارِ وَأُدۡخِلَ ٱلۡجَنَّةَ فَقَدۡ فَازَۗ وَمَا ٱلۡحَیَوٰةُ ٱلدُّنۡیَاۤ إِلَّا مَتَـٰعُ ٱلۡغُرُورِ }
[سُورَةُ آلِ عِمۡرَانَ: ١٨٥]
خداوند رحمتش کند چرا ایشان را در دیارش سنندج دفن نکردند!؟
نظر شما
ادامه