کد خبر: ۷۷۳۹

حکیم مهر - سازمان جهانی بهداشت در گزارش جدیدی نگرانی عمیق خود را درباره نسخه جدید ویروس آنفلوآنزای H5N1‌ که قدرت انتقال بیشتری در بین انسان‌ها دارد،‌ ابراز کرد.

این نگرانی به دنبال مطالعات آزمایشگاهی اخیر و پس از تولید نسخه‌های جهش یافته این ویروس در شرایط آزمایشگاهی،‌ تشدید شده است. در دو آزمایش جداگانه یکی در هلند و دیگری در آمریکا روش‌هایی برای تغییر ویروس آنفلوآنزای پرندگان (H5N1) یافت شده به گونه‌ای که انواع جدید آن می‌توانند به راحتی بین پستانداران شایع شوند.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، بر همین اساس دو مجله معروف علمی نسبت به انتشار جزئیات مطالب درباره چگونگی جهش دادن ژن‌های این ویروس توسط متخصصان هلندی به گونه‌ای که ویروس جدید راحت‌تر بین پستانداران منتقل شود، تردید داشته‌اند.

کارشناسان سازمان جهانی بهداشتی و متخصصان علوم پزشکی معتقدند که نسخه جهش یافته H5N1 می‌تواند به راحتی بین انسانها شایع شود و قابلیت آن را دارد که میلیون‌ها نفر را به کام مرگ بفرستد.

سازمان جهانی بهداشت نسبت به پیامدهای خطرناک و منفی تولید نسخه جدید این ویروس به شدت نگران است و تاکید دارد که این قبیل آزمایشات باید در شرایط مناسب انجام گیرد تا در جهت کاهش خطر ویروس فوق برای انسانها به کار گرفته شوند.

 

 

نظر شما
ادامه