کد خبر: ۷۷۴۲۵

حکیم مهر: رئیس اداره حفاظت محیط زیست ارسنجان از تیمار پرنده زخمی از نوع درنای خاکستری در این شهرستان و آماده سازی برای رهایی آن در طبیعت خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشکاه خبرنگاران جوان، «حسن ابراهیمی» رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ارسنجان با اشاره به تیمار پرنده زخمی از نوع درنای خاکستری در این شهرستان و آماده سازی برای رهایی آن در طبیعت اظهار کرد: این پرنده که توانایی پرواز نداشت و از ناحیه پا زخمی و دچار آسیب جدی شده بود توسط یکی از دوستداران حیات وحش به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ارسنجان تحویل داده شده بود.

او با تقدیر از حس مسئولیت پذیری دوستداران محیط زیست، افزود: با توجه به ضعف بدنی و آسیب دیدگی از ناحیه پا و نداشتن قدرت پرواز، این پرنده جهت مداوا به کلینیک دامپزشکی شهرستان انتقال یافت و پس از یکسری اقدامات اولیه و معاینه بالینی ابتدا تیمار و جهت اطمینان از بهبودی این پرنده در محل مناسب نگهداری شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ارسنجان اضافه کرد: پس از سلامتی کامل، این پرنده در زیستگاه اصلی خود رها می‌شود و به دامن طبیعی باز می‌گردد.

ابراهیمی از شهروندان، دوستداران طبیعت و کشاورزان درخواست کرد: شرایط مناسب زیستی را برای این پرنده کمیاب فراهم کرده و اداره شهرستان را در حفاظت بهینه این گونه ارزشمند یاری کنند.

 درنای خاکستری از خانواده درناسانان و از پرندگان مهاجری است که سالانه از اوایل آبان ماه به تالاب طشک و کشتزار‌ها و طبیعت شهرستان ارسنجان مهاجرت می‌کند.

حفظ این گونه حیات وحش ضرورت دارد، درنای خاکستری، ارسنجان را به عنوان یکی از زیستگاه‌های زمستان گذرانی منظقه خود انتخاب می‌کند و تا پایان فصل مهاجرت و نیمه اسفندماه در این شهرستان به صورت مهمان باقی می‌ماند.


نظر شما
ادامه