کد خبر: ۷۷۵۷

حکیم مهر - با حضور معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جلسه توجیهی هفدهمین جشنواره علوم پزشکی رازی برگزار شد.
دکتر مصطفی قانعی در جمع برگزیدگان هفدهمین جشنواره علوم پزشکی رازی اظهار داشت: 825 نفردر هفدهمین دوره این جشنواره شرکت کرده اند و بیشترین تعداد شرکت‌کننده مربوط به این دوره‌ می‌باشد.
وی با بیان این که تعداد برگزیدگان این دوره 44 نفر است، افزود: 9 نفر استاد، 15 دانشیار، 4 استادیار ، 8 محقق جوان و 8 دانشجو ت برگزیدگان هفدهمین جشنواره علوم پزشکی رازی را تشکیل می دهند و از این آمار 10 محقق برگزیده، زن و 34 محقق برگزیده مرد بودند.
دکتر قانعی ادامه داد: بیشترین تعداد برگزیدگان از دانشگاه های علوم پزشکی تهران با 10 برگزیده، دانشگاه علوم پزشکی مشهد با 4 برگزیده و دانشگاه علوم پزشکی تبریز با 4 برگزیده بوده اند.
وی در خصوص برگزیدگان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور گفت: دانشگاه های علوم پزشکی تهران، بقیه الله اعظم (عج) و شهرکرد در بین دانشگاه های علوم پزشکی تیپ 1، 2 و 3 به ترتیب حائز رتبه نخست شدند.
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، اظهار داشت: کمیته تحقیقات دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تهران، مازندران و فسا نیز کمیته‌های برگزیده تحقیقات دانشجویی علوم پزشکی در این جشنواره هستند.
به گفته قانعی، مراکز تحقیقاتی غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران و گوارش و کبد دانشگاه بقیه الله از جمله مراکز تحقیقاتی برگزیده هفدهمین جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی رازی است.
دکتر قانعی در خصوص تعداد کل شرکت‌کنندگان در کمیته های شرکت کننده در هفدهمین جشنواره علوم پزشکی رازی گفت: 130 نفرکمیته تخصصی علوم پایه، 90 نفر در کمیته تخصصی علوم بالینی داخلی، 52 نفر درکمیته تخصصی علوم دارویی، 56 نفر درکمیته تخصصی علوم بالینی جراحی و 28 نفر در کمیته تخصصی علوم دندانپزشکی شرکت کرده اند.


دبیر هفدهمین جشنواره علوم پزشکی رازی هم از ثبت‌نام برگزیدگان این جشنواره به عنوان نخبگان کشوری، در بنیاد ملی نخبگان خبر داد.
محمدرضا حسنی ضمن اعلام این خبر در خصوص اعطای سایر تسهیلات اظهارداشت: پرداخت جایزه نقدی به برگزیدگان حقیقی جشنواره، اعطای دو پایه تشویقی به اعضای هیأت علمی برگزیده پس از تصویب هیأت امنای دانشگاه، دریافت وام مسکن تا سقف 80 میلیون تومان و استفاده از تسهیلات نظام وظیفه جهت مشمولین از جمله تسهیلاتی است که به برگزیدگان این جشنواره اعطا خواهد شد.
وی، اعطای جایزه علمی شهید چمران بنیاد ملی نخبگان به محققین دوره‌های پسا دکتری و اعطای اعتبار پژوهشی مرحوم دکتر کاظمی‌ آشتیانی به استادیاران جوان را از امتیازات دیگر این دوره از جشنواره برشمرد.
دبیر هفدهمین جشنواره علوم پزشکی رازی ادامه داد:  درج مشخصات برگزیده و طرح موردنظر در کتابچه جشنواره و معرفی برگزیدگان در مراسم نهایی جشنواره و اعطای لوح تقدیر به همراه تندیس جشنواره با حضور مقامات بلند پایه کشور و همچنین دریافت گرانت تحقیقاتی تا سقف 250 میلیون ریال به برگزید‌گان اول، 150 میلیون ریال به برگزیدگان دوم  و 100 میلیون ریال به برگزیدگان سوم محققین جوان و دانشجو از دیگر اقدامات بنیاد ملی نخبگان برای برگزیدگان این جشنواره است.
  حسنی افزود:  خروج از کشور بدون سپردن وثیقه برای شرکت در همایش‌ها و مسابقات علمی برای مشمولین، کمک هزینه تحصیلی برای دانشجویان، کمک هزینه فرصت مطالعاتی برای دانشجویان مقطع دکترای تخصصی، اهدای سفر زیارتی عمره مفرده به برگزیدگان و امکان انجام خدمت وظیفه برای فارغ‌التحصیلان برگزیده با انجام یک پروژه پژوهشی یکساله با هماهنگی با بنیاد ملی نخبگان از دیگر تسهیلات و امتیازات در نظر گرفته شده برای برگزیدگان هفدهمین جشنواره علوم پزشکی رازی است.

 

خبر مرتبط :

نظر شما
ادامه