کد خبر: ۷۷۸۱۳
تعداد نظرات: ۴ نظر
رئیس انجمن صنفی آزمایشگاهیان دامپزشکی ایران در گفت‌وگو با حکیم مهر:
«دکتر بیژن امیدی» افزود: اگر همین الان از ۱۰ نفر افراد حاضر در خیابان سوال کنید که دامپزشکی چه نقشی در جامعه دارد، ۹ نفر از آنها نمی‌توانند پاسخ درست دهند ...

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: رئیس انجمن صنفی آزمایشگاهیان دامپزشکی ایران در پاسخ به سوال حکیم مهر مبنی براینکه پس از برگزاری انتخابات و تعیین شورای نظام دامپزشکی استانها، انتظارات شما از این شورا چیست و این شورا چه رویکردی را باید در پیش بگیرد؟ گفت: «شناساندن حرفه و اهمیت نقش دامپزشکی به مردم عادی جامعه اصلیترین انتظار ما از شورای جدید است؛ اگر همین الان از ۱۰ نفر افراد حاضر در خیابان سوال کنید که دامپزشکی چه نقشی در جامعه دارد، ۹ نفر از آنها نمیتوانند پاسخ درست دهند.»

«دکتر بیژن امیدی» ادامه داد: «اگر اهمیت صنف از سوی نظام دامپزشکی به مردم معرفی شود، ما میتوانیم حتی تعرفهها و خدمات را واقعی کنیم تا دانشگاهها جان بگیرند و فارغالتحصیلان در جامعه اعتباری پیدا کنند. در حالی در همه جای دنیا به دامپزشک احترام میگذارند که متاسفانه در ایران این شرایط وجود ندارد.»

وی با تاکید بر اینکه سازمان نظام دامپزشکی تا به امروز کمکهای فراوانی به صنف کرده است، تصریح کرد: «من خودم به عنوان رئیس انجمن صنفی آزمایشگاهیان دامپزشکی، چه در دوره قبلی و چه دوره کنونی، هر زمان که به نظام مراجعه کردم، ما را با روی باز پذیرفتند و هر کاری را که از دست آنها بر میآمد، انجام دادند. اما الان گیر اصلی کار آزمایشگاهیان دامپزشکی کشور در بحث تسهیلات است؛ ما تمایل زیادی داریم که بتوانیم تسهیلاتی را از بانکها بگیریم اما نمیتوانیم؛ به خصوص در صنف آزمایشگاهها تجهیزات خیلی گران است. از سوی دیگر سازمان دامپزشکی میگوید که تجهیزات را ارتقا دهید تا بتوانم با شما همکاری کنیم اما ما نمیتوانیم تجهیزات بخریم، چون تجهیزات آزمایشگاهی خیلی گران شده است.»

دکتر امیدی با یادآوری اینکه ۴۰۰ پروانه آزمایشگاه دامپزشکی در کشور صادر شده  که از این میان، ۲۵۰ آزمایشگاه به صورت واقعی در حال فعالیت هستند، خاطرنشان کرد: «این آزمایشگاه ها نیازمند پول هستند و باید خود را به روز کنند، پس خواسته اول ما تسهیلات است. اینکه سازمان نظام دامپزشکی با وزارت جهاد رایزنی کند تا ما به بانک معرفی شویم و بتوانیم تسهیلات ارزان و خوب بگیریم.»

وی معضل بعدی آزمایشگاههای دامپزشکی کشور را بحث دارایی عنوان و اظهار کرد: «مالیات صنف ما درست مانند صنف پزشکی دریافت میشود و این ظلم بزرگی در حق آزمایشگاهها است. البته سازمان نظام دامپزشکی کارهایی را شروع کرده اما به نتیجهای نرسیده است.»

رئیس انجمن صنفی آزمایشگاهیان دامپزشکی ایران افزود: «مورد بعدی برق مصرفی آزمایشگاههاست که تعرفه آن را خیلی بالا و مانند صنعت محاسبه میکنند، در حالی که باید برق ارزان به ما بدهند. ما تا الان نتوانستیم این مورد را با نظام به نتیجه برسیم در حالی که اگر تسهیلات ارزانقیمت به ما دهند، رشد زیادی میکنیم.»

 

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
1
0
درود به جناب اقای دکتر امیدی، من به عنوان کسی که ازمایشگاه دارد با ایشان صحبت کردم فردی بسیار دلسوز اما منطقشان کمی قدیمی هست و به رقابت آزاد خیلی اعتقاد ندارند. ................... اگر دقت کنین ایشان میفرمایند به ما برق ارزان بدهید که این اشتباه است باید بگویند ما که به دامدار و مرغدار خدمات ازمایشگاهی میدهیم و زیر مجموعه وزارت جهاد کشاورزی هستیم حقمان تعرفه برق کشاورزی است.
اکنون که رییس جامعه دامپزشکان هم عضو هیات مدیره انجمن ازمایشگاه هاست و جناب اقای دکتر مطلبی رییس اسبق جامعه دامپزشکان مشاور وزیر در امور دامپزشکی هستند، وقت ان است تا مطالبه گری مستقیم برای ازمایشگاه ها از وزارت جهاد صورت گیرد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
2
1
با سلام
ظلم بزرگ در حق آزمایشگاه های دامپزشکی تعیین آن به عنوان یک بخش پایین دستی از لحاظ ساختار اداری در خود سازمان دامپزشکی و ادارات کل وابسته است که به بخش غیر دولتی هم تسری یافته است.بخشی که مجری سیاست ها ،دستورالعمل ها و تصمیمات سایر بخش های دامپزشکی است و انگیزه های فعالیت در آن روز به روز کمتر و کمتر شده است.
متاسفانه اکثر دامپزشکان محترم در بخش غیر دولتی اقدامات آزمایشگاهی را نادیده گرفته و اعتقاد کمی به آن دارند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
0
1
ماهیت آزمایشگاه در ایران به گونه ای است که تاثیر گذار در حرفه دامپزشکی نیست به هزار دلیل . یکی از دلایل واقعی نبودن تعرفه های دامپزشکی است . نبود پایش ها در سازمان دامپزشکی با استفاده از آزمایشگاههای بخش خصوصی و ...
حقوق از دست رفته پیرادامپزشکی را برگردانید
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
0
1
جالبه هرجا به نفعتونه خودتون رو با پزشکی مقایسه میکنین و دلتون میخواد وزارت بهداشتی بشین اما صحبت اصلاح قوانین میشه ساکتین
در پزشکی مجوز آزمایشگاه یا با دکتر متخصص پاتولوژی هست یابا چهار نفر پی اچ دی علوم آزمایشگاهی پزشکی،و هیچ دکتر عمومی پزشکی آزمایشگاه ندارع
اگه راست میگین ،صادقین ،نیت درستی دارین اینو در دامپزشکی اجرایی کنین
پیراپزشکی استقلال داره اما پیرادامپزشکی فقط یه دروغ بزرگ با چند تا دانشکده و چند هزار فارغ تحصیل و دانشجوی تازه وارد بیکار هست
حقوق از دست رفته پیرادامپزشکی رو برگردونین ! حالا که اینقدر دوست دارین وزارت بهداشتی بشین مثل قوانین آزمایشگاهی پزشکی رفتار کنین
نظر شما
ادامه