کد خبر: ۷۷۹۴۲
تعداد نظرات: ۳ نظر

حکیم مهر: مدیر کل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری های طیور سازمان دامپزشکی در مشهد: انجام واکسیناسیون آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان هدفمند می شود و مزارع بر اساس ریسک پذیری تحت پوشش ایمن سازی این عملیات قرار می گیرند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی، «دکتر سعید کرمی» در جلسه ای با حضور فعالان صنعت طیور استان در مشهد گفت: طراحی پروتکل جدید جهت خروج از واکسیناسیون آنفلوآنزای فوق حاد و نیز مختومه سازی کانون ها انجام شده است

وی افزود: ارزیابی امنیت زیستی واحدها، تراکم واحدها و... و تقسیم مناطق به منطقه های پرخطر، بی خطر و کم خطر خواهد بود و سیاست های ما نیز بر همین اساس پیش خواهد رفت.

مدیر کل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری های طیور اعلام کرد: بنا نیست واکسیناسیون آنفلوآنزای فوق حاد به همین شکل ادامه یابد و بر اساس تقسیم بندی که اعلام شد این ایمن سازی صورت می گیرد و حتی در جایی که خطری تهدید نمی کند واکسیناسیون انجام نشود.

کرمی تصریح کرد: بررسی وضعیت و تعیین هویت بیماری های کمپلکس تنفسی در کشور نیز در حال آنالیز است و در سه ماهه اول ۱۴۰۳ اعلام خواهد شد و نتایج بر سیاست های دفتر طیور و واکسیناسیون اثرگذار خواهد بود.

او عنوان داشت: دیده شده که بی توجهی به واکسیناسیون در برخی فارم ها وجود دارد و لذا گاها تلفاتی دیده می شود که حتی از ویروس های معمولی نشات گرفته و لذا باید در این جهت اقدام جدی صورت پذیرد.



انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Germany
|
۰۴:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
0
0
اخطار - هشدار - زمان از دست میرود

خسته نباشید.
مشکل بنیادین این است که
متاسفانه مرکز مایه کوبی داخل مرکز درمانی است و این یعنی انتقال آلودگی از طریق درمانگاه و بیمارستان به واکسن و واکسیناتور و سپس به فارم ها...
یکجا بودن مرکز مایه کوبی و مرکز درمانی بویژه بیمارستانی یعنی رعایت نکردن اولین اصل از اصول امنیت زیستی توسط مراکز دامپزشکی کشور.
مرکز درمانی دامپزشکی که دارای مراکز مایه کوبی هم هست یعنی نادیده گرفتن فاصله بین آلودگی و واکسن..
بیمارستان ، درمانگاه محل ورود بیمار و عفونت است و مرکز مایه کوبی نباید در این مجموعه ها باشد..
با توجه به دقت نظر ریاست محترم سازمان دامپزشکی امیدواریم با توجه به موضوع رعایت جدی امنیت زیستی ، هرچه زودتر فکری به حال این موضوع کنند.. مرغدران و دامداران بیچاره سالهاست چوب این ندانم کاری و عدم توجه را میخورند..
مرکز مایه کوبی با مرکز درمانی دامپزشکی باید از یکدیگر جدا شوند و حداقل یک کیلومتر از هم فاصله داشته باشند..
ابتدا رعایت فاصله ها و امنیت زیستی را از خودمان شروع کنیم بعد در زمان مجوز و پروانه به مرغدار و دامدار .. فشار وارد کنیم که البته به نفع سرمایه های دامی کشور است..
متخصص بیماریهای طیور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
0
1
ضمن تشکر از مدیر کل محترم طیور و تیم ایشان، نظر به این که کشور ما در سه مسیر از چهار مسیر کوریدور هوایی مهاجرت پرندگان قرار گرفته است، از طرف دیگر واکسن این بیماری نیز کشته بوده و خود باعث آلودگی منطقه نمی شود. همچنین ابتلا به این بیماری نیز خسارات سنگینی را در پی خواهد داشت و این عدم واکسیناسیون را ما در چند سال اخیر در واحدهای فاقد واکسینه نظیر استان خراسان جنوبی و مناطقی از استان تهران که اتفاقا با واحدهای دیگر فاصله زیادی داشتند و به درستی واکسینه نشدند تجربه کردیم و با توجه به این که واکسیناسیون نیز خودش بخشی از حلقه امنیت زیستی است که باعث افزایش ضریب اطمینان می گردد و انصافا در این چند سال اخیر هم پاسخ دهی خیلی خوبی داشته است، لذا خواهشمند است نسبت به تضعیف برنامه واکسیناسیون در کشور با توجه به وضعیت محیط زیستی کشور اقدام ننماییم، تمام کشور به سان یک قایقی است که هر طرف سوراخ گردد، اسیبهای اقتصادی آن به کل کشور وارد می گردد و هر چه ما در پیشگیری از بیماریها هزینه کنیم، سرمایه گزاری بوده و راه دوری نمیرود. با تشکر فراوان از حکیم مهر بابت انعکاس خبر و کمک در پیشگیری از بیماریها
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
0
1
با درود،
واکسیناسیون هدفمند= رخداد مجدد بیماری= به هدر رفتن کلیه ی برنامه های پیشگیری پیشین= به خطر افتادن صنعت طیور
نظر شما
ادامه