کد خبر: ۷۸۰۶
تعداد نظرات: ۴ نظر

حکیم مهر - خبرهایی از دامپزشکی آذربایجان غربی، قم، زنجان و بوشهر

 

پرداخت یک میلیارد و 713 میلیون ریال غرامت به دامداران و مرغداران در آذربایجان غربی


بالغ بر یک میلیارد و 713 میلیون ریال به صاحبان لاشه های ضبطی در آذربایجان غربی به عنوان غرامت پرداخت شده است.

بر اساس اعلام اداره کل دامپزشکی آذربایجان غربی، در راستای حمایت از صنعت دامپروری و مرغداری استان و بالا بردن بهداشت عمومی جامعه و تأمین بخشی از خسارات وارده به صاحبان لاشه های ضبطی دام و طیور از محل درآمدهای حاصل از کشتارگاههای استان در طول نه ماهه سال 90 بالغ برششصد و سی وچهار میلیون ریال به عنوان غرامت به صاحبان لاشه های ضبطی در کشتارگاههای دام و طیور این (59054 قطعه طیور،   85 راس گاو و 54 راس گوسفند ) پرداخت شده است.
همچنین در طی مدت مذکور از محل اعتبارات طرح ملی سل و بروسلوز بالغ بر یک میلیارد و 79 میلیون ریال  به عنوان غرامت به تعداد 65 راس به صاحبان دامهای مبتلا به سل و بروسلوز گاوی پرداخت شده است.

 

-------------------------------

 

بازدید فعال وغیرفعال ازمرغداریهای استان قم


 کارشناسان طیور دامپزشکی استان قم 173مورد بازدید فعال وغیرفعال ازمرغداریهای استان به عمل آورده اند.
اداره طیوردامپزشکی استان قم گزارش داد : طی هفته جاری 173 موردبازدیدفعال وغیرفعال توسط کارشناسان این اداره ازمرغداریهای استان به عمل آمده که طی این بازدیدهانمونه برداری وآزمایشات سرولوژیک لازم صورت گرفته است.

درهمین راستا از واحدهای پرورش آبزیان و پرورش زنبورعسل نیز بازدید به عمل آمده است.

 

--------------------------------

 

مدیر کل دامپزشکی استان قم عنوان کرد
کشف 19 هزار کیلوگرم مواد غیربهداشتی در قم


مدیر کل دامپزشکی استان قم گفت: اداره‌کل دامپزشکی استان قم طی بازرسی‌های انجام شده از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی بیش از 11 هزار کیلوگرم آلایش مرغ، هفت هزار و 150 کیلوگرم اسکلت مرغ، 500 کیلو گرم ماهی و... را ضبط کرده است.
دکتر مهدی رفیعی با اشاره به ضبط فرآورده‌های خام دامی غیربهداشتی در استان قم گفت: بیش از 19 هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی غیربهداشتی توسط اداره‌کل دامپزشکی قم ضبط شده است.
وی افزود: از جمله موارد ضبط شده مرغ تاریخ مصرف گذشته، اسکلت، آلایش مرغ، تخم‌مرغ و گوشت بوده است که در همین راستا ضمن تشکیل پرونده، متخلفین به واحد تعزیرات معرفی شدند.
وی با بیان اینکه 19هزار کیلو گرم مواد غیر بهداشتی در ماه گذشته ضبط شده است، اذعان کرد: بر اساس بازرسی واحد بهداشت اداره‌ کل دامپزشکی استان قم طی بازرسی‌های انجام شده از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی بیش از 11 هزار کیلوگرم آلایش مرغ، هفت هزار و 150 کیلوگرم اسکلت مرغ، 500 کیلو گرم ماهی و... توسط کارشناسان این اداره‌کل ضبط شده است.
رفیعی در ادامه اظهار داشت: گله‌هایی که در فصل بهار مورد واکسیناسیون قرار نگرفته بودند، عملیات لکه‌گیری واکسیناسیون بیماری آبله و شاربن گوسفندی در آبان و آذر ماه سال جاری توسط اداره مبارزه با بیماری‌های دامی اداره‌کل دامپزشکی استان قم صورت گرفت.
وی بیان داشت: در این مرحله از طرح واکسیناسیون نیز از ابتدای سال جاری تاکنون، 348 هزار راس گوسفند و بز و 23هزار راس گاو علیه بیماری شاربن واکسینه شدند.
رفیعی محمدی تصریح کرد: در همین زمینه نیز تعداد 368 هزار راس گوسفند در خصوص بیماری آبله مورد واکسینه قرار گرفته که این امر باعث کاهش شدت بیماری آبله شده است.
وی همچنین یادآور شد: طی چند سال گذشته هیچ‌گونه سابقه بیماری شاربن در استان وجود نداشته است و در این زمینه مایه‌کوبی خوبی در دام‌ها انجام شده است.
مدیرکل دامپزشکی استان قم در پایان از اجرای طرح مایه‌کوبی تب برفکی در دام‌های استان خبر داد و گفت: طرح مایه کوبی دام‌ها در حال اجرا بوده و پیش‌بینی می‌شود که بیش از 90 هزار راس دام گاو و گوساله در استان قم مورد مایه‌کوبی تب برفکی قرار گیرند.


--------------------------------------

 

بیش از 14 میلیون تن گوشت در هشت ماهه نخست امسال در زنجان بازرسی شده است


مدیر کل دامپزشکی استان زنجان گفت: در هشت ماهه اول سال جاری بیش از 14 میلیون و 574 هزار کیلوگرم گوشت در کشتارگاههای دام و طیور استان زنجان تحت بازرسی بهداشتی قرار گرفته است.

دکتر محمد رشید کرمی با اشاره با اشاره به اینکه درهشت ماهه نخست امسال تعداد 29 هزارو 871 رأس دام به وزن سه میلیون و 316 هزارو 851 کیلوگرم در کشتارگاههای دامی استان زنجان کشتار گردیده است،اظهارکرد: دراین مدت تعداد پنج میلیون و 526 هزارو 897 قطعه طیور نیزبه وزن 11 میلیون و 257 هزارو 687 کیلو گرم درکشتارگاههای طیور تحت نظارت بازرسین اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی این استان کشتار گردیده است.
وی میزان گوشت هایی که در هشت ماهه اول امسال به علت بیماریهای مختلف ضبط و از چرخه مصرف انسانی خارج شده اند را یکصد و 20 هزارو 295 گیلوگرم اعلام کردو یادآورشد:دراین مدت بیش از 52 تن پای مرغ ، به ارزش 608 میلیون ریال تحت نظارت بهداشتی اداره کل دامپزشکی استان زنجان به کشورهای هنگ کنگ و ویتنام صادرگردیده است.
مدیر کل دامپزشکی استان زنجان بررسی بیماریهای دامی، شناسایی مناطق آلوده و راه سرایت و طرز انتشار بیماریها، تامین بهداشت دام کشور از طریق پیشگیری و مبارزه با بیماریهای همه گیر و قرنطینهای دام، همکاری با وزارت بهداشت ودرمان و آموزش پزشکی در امر مبارزه با بیماریهای مشترک انسان و دام را از جمله وظایف سازمان دامپزشکی عنوان کرد و یادآورشد: تاسیس پستهای قرنطینه در نوار مرزی و داخل کشور به منظور جلوگیری از سرایت بیماریهای دامی، همچنین کنترل بهداشتی ورود و خروج دام و فرآوردههای خام دامی و نظارت در نقل و انتقال آنها و صدور گواهی بهداشتی دام و فرآوردههای خام دامی که به خارج صادر می شود ازدیگر وظایف سازمان است.

----------------------------------------

 

تقدیم لوح تقدیر رئیس سازمان دامپزشکی کشور به امام جمعه بوشهر


مدیر کل دامپزشکی استان بوشهر با حضور در دفتر امام جعمه و نماینده ولی فقیه در استان بوشهر لوح تقدیر ارسالی رئیس سازمان دامپزشکی کشور را به ایشان تقدیم کرد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور به دلیل نگرش مناسب و خوب امام جمعه بوشهر این لوح تقدیر را ارسال کرده بود.

آیت اله صفایی بوشهری در این دیدار تشکر خود را نسبت به دکتر سید محسن دستور و کارکنان زحمتکش سازمان دامپزشکی ابراز نمود.

 

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دانشجو
|
-
|
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۴
0
0
ضبط تعدادد(59054 قطعه طیور، 85 راس گاو و 54 راس گوسفند )ر طول نه ماهه سال 90 مقداری تامل برانگیز است مگر اینکه تعداد دامهایی که در خارج از کشتارگاه ذبح میشود بیشتر از تعداد کشتار دامهای داخل کشتار گاه باشد در هر صورت روشنگری در این مورد لازم است
استاد
|
-
|
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۵
0
0
دانشجوي گرامي كه با مدرك دكتري .......... نزديك به 17 سال بدون كوچكترين خدمت فقط به ........ پرداخته و بدون حصول واثبات كوچكترين مطلوب خود فقط به..........پرداخته اي
و ............ و بر خادمان خالص تاخته اي ، قدري به دينت بينديش كه بدجوري آخرت را باخته اي .
دانشجو
|
-
|
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۵
0
0
استاد گرامی لطفا یکبار دیگر اصل خبر را با تعداد ماههای سال و تعداد شهرستانهای استان محاسبه بفرمایید به نتایج خوبی خواهید رسید
بازرس گوشت
|
-
|
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۵
0
0
به استحضار میرسانم که ایین نامه پرداخت غرامت به دامهای ضبطی در کشتارگاه در سالهای اخیر ابلاغ و اجرایی شده است و اصلا ذکر قدمت 17 سال برای ان درست نیست از طرف دیگر به گمانم تعداد قلیل ضبطی در 9 ماه از سال مورد اعتراض یکی از خوانندگان محترم خبر قرار گرفته است که اگر مال یک استان باشد اعتراض وارد است ولی اگر مال یک شهرستان باشد طبیعیست
نظر شما
ادامه