کد خبر: ۷۸۰۶۳
تعداد نظرات: ۳ نظر

حکیم مهر: مدیر روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور و مشاور رئیس سازمان، از حضور جدی سازمان دامپزشکی کشور در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: اقدامات بهداشتی دامپزشکی در مناطق سیلزده برای جلوگیری و پیشگیری از شیوع بیماری‌ها ضروری است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، «دکتر امین اسدی» سخنگوی سازمان دامپزشکی کشور در این خصوص گفت: با بررسی خسارت‌های سیل اخیر در شهرستان‌های چابهار، کنارک، راسک، سرباز، نیکشهر، قصرقند، مهرستان، سیب و سوران و دلگان، انجام اقدامات بهداشتی دامپزشکی در مناطق سیلزده، امری ضروری برای پیشگیری از بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و دام است.

وی با بیان این که اکیپهای جهادی دامپزشکی در روزهای آینده جهت ارائه خدمت به مناطق سیلزده سیستان و بلوچستان اعزام خواهند شد، افزود: با توجه به هشدارهای مجدد هواشناسی و احتمال سیلاب و بارندگی‌های شدید ارائه خدمات دامپزشکی پس از فروکش کردن سیلاب از جمله مایهکوبی، انجام اقدامات درمانی، نظارت بر دفن بهداشتی دام، سم‌پاشی و ...  در دستور کار است و در این راستا تاکنون بیش از ۲۵۰۰ خدمات دامپزشکی به صورت رایگان انجام شده است و امدادرسانی هر چه بیشتر در دستور کار است.

اسدی خاطرنشان کرد: اقدامات لازم برای ضدعفونی محل برای پیشگیری از بروز آلودگی‌های ثانویه در دست اقدام است و کارشناسان دامپزشکی استان در حال بررسی ابعاد دیگر حادثه و نحوه انجام عملیات پیشگیری از بروز بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و دام هستند.

مدیرکل روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور از دامداران خواست جهت حفظ دام و دامداری‌های خود چه برای مراحل پیش و چه مراحل پس از سیلاب توصیههای دامپزشکی را به اجرا در آورند.

وی تاکید کرد: با توجه به احتمال شیوع بیماری‌های دامی متعاقب تغییرات آب و هوایی و کمبود مواد غذایی مناسب، همکاری نزدیک با اکیپ‌های مبارزه با بیماری‌های دامی جهت مایهکوبی دام‌ها بر علیه بیماری‌های مختلف، پاشیدن مواد ضدعفونی کننده در ورودی و محوطه دامداری پس از فروکش کردن سیل، سمپاشی جایگاه و بدن دام‌ها در مقابله با انگل‌های خارجی پس از فروکش کردن سیل، همکاری در اعمال مقررات قرنطینه‌ای وضع شده توسط دامپزشکی دولتی در منطقه و پیگیری از طریق مقامات مسوول جهت تأمین آب سالم و مناسب برای دام‌ها نیز مورد توجه دامداران باشد.

اسدی ادامه داد: اداره کل دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان از زمان اعلام گزارش وقوع سیل در مناطق جنوب استان، با تجهیز گروه‌های دامپزشکی در آماده‌باش کامل بوده و شماره تلفن ۱۵۱۲ و ادارات دامپزشکی تمام شهرستان‌ها پاسخگوی مردم عزیز استان هستند.

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
0
1
......!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
0
2
خداقوت ............
ناشناس
|
Sweden
|
۰۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
1
1
اقدامات دامپزشکی عالی بود
زنده باد جهاد دامپزشکی
نظر شما
ادامه