کد خبر: ۷۸۴۲۱

حکیم مهر: مدیر کل دامپزشکی استان بوشهر گفت: تنها آزمایشگاه ملی تشخیص ماهی و میگو درچغادک بوشهر به عنوان مرجع ورفرنس بین المللی است.

 به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر مهدی تنگستانی» پیش ازظهر یکشنبه ۲ اردیبهشت افزود: این آزمایشگاه توسط جوانان بومی استان بوشهر به صورت صد درصد به عنوان رفرنس جهانی اعتبارسنجی هرساله انجام می شود و مانند کد آی آر اتحادیه اروپا، اوراسیا و کد چین در استان بوشهر مورد قبول بسیاری از کشورهای جهان ازجمله کشورهای عربی، روسیه و چین است.

وی با بیان اینکه سلامت سفره مردم برعهده این اداره کل است، گفت: طرح تشدید بازرسی نوروزی از ۲۹ اسفند تا ۲۲ فروردین بیش از ۹۱ گشت نوروزی مشترک با مجموعه دادگستری، بهداشت، تعزیرات حکومتی، صنعت و معدن و تجارت و جهادکشاورزی استان انجام شده و در این راستا ۴۵ پرونده قضایی تشکیل و ۶۰۹۶ کیلوگرم گوشت ضبط و معدوم شد.

تنگستانی با اشاره به اینکه استان بوشهر در سال گذشته با تولید ۲۴ هزارتن میگوی پرورشی رتبه اول را در کشور دار است، افزود: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۲۶هزارمولد میگو از خارج ‌ کشور وارد و در بین ۲۳ مرکز تکثیر توزیع شده است.

مدیر کل دامپزشکی استان بوشهر گفت: از حدود ۶ میلیارد خرید خدمت واکسیناسیون دراستان تنها یک مورد بیماری تب کریمه کنگو درعسلویه مشاهده شده است.

وی در خصوص تحقق شعار سال افزود: برای اولین بار مشارکت بخش خصوصی درتایید فعالیت مجوز مراکز تکثیر میگو و اعطای مجوز جهت ذخیره سازی پست لارو در مراکز پرورش میگو دراستان بوشهر به اتحادیه پرورش دهندگان و اتحادیه تکثیر کننده میگو واگذارشده است‌.

‌تنگستانی اضافه کرد: در همین راستا ۴۹۵۷ استخر پرورش میگو، ۳۶۶ مزرعه میگو، ۲۱ مرکز تکثیر و ۱۰سایت پرورش میگو دراستان فعال است.

 

نظر شما
ادامه