کد خبر: ۷۸۴۲۷
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: مدیر کل دامپزشکی استان بوشهر گفت: کار تأیید مزارع پرورش آبزیان در استان بوشهر در زمینه تحقق شعار سال به اتحادیه‌ها و بخش خصوصی واگذار شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «دکتر مهدی تنگستانی» مکان بعد از ظهر یکشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: واگذاری کار تأیید مزارع پرورش آبزیان در استان بوشهر به اتحادیه‌ها و بخش خصوصی برای کمک به رفع مشکلات و گرفتاری‌های مراکز پرورش و تکثیر در کنار نگاه نظارتی و حاکمیتی دامپزشکی استان صورت گرفته است.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر تصریح کرد: ۵۳ هزار بازدید از مراکز عرضه و تولید محصولات غذایی و دامی و پروتئینی در یکسال گذشته صورت گرفته است.

تنگستانی مکان افزود: در سال گذشته بر اساس بازدیدهای صورت گرفته ۸۶ هزار کیلوگرم فرآورده گوشتی و آبزیان معدوم و همچنین ۹ هزار کیلوگرم از این فرآورده‌ها ضبط شده است.

مدیر کل دامپزشکی استان بوشهر با بیان اینکه بیماری AHPND در سال گذشته ۲۴ هزار تن از تولید میگو پرورشی را کاهش داد، اضافه کرد: امسال نیز بیماری AHPND وجود دارد که با آموزش‌های لازم آمادگی برای مقابله با این بیماری وجود دارد و درنتیجه پیش بینی می‌شود میزان خسارت نسبت به سال گذشته به صورت چشمگیری کاهش یابد.

تنگستانی مکان از برخورد با ارائه کنندگان ماهیان حرام گوشت با توجه به اینکه این مسؤولیت به سازمان دامپزشکی داده شده خبر داد و گفت: صید ماهیان حرام گوشت شامل خساک، خرچنگ، یال اسبی و مارماهی به دلیل وجود بازار صادرات ممنوع نبوده اما عرضه این ماهیان در بازار مسلمانان حرام است.

تنگستانی مکان تصریح کرد: با همکاری سازمان دامپزشکی استان، کارخانجات فرآوری میگو کدهای مورد تأیید استاندارد اروپا، اوراسیا و چین را به دست آورده‌اند که با این کدها که توسط نمایندگان این کشورها به شرکت‌های عمل آوری مستقر در بوشهر داده شده است و مشکلی برای صادرات ندارند.

وی در خصوص تزریق هورمون در مرغداری‌ها گفت: اینکه در مرغداری‌ها هورمون استفاده می‌شود حرف درستی نیست.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر افزود: تزریق هورمون مقرون به صرفه نیست و حتی امکان تزریق به ۲۲ میلیون قطعه مرغ در یک ماه وجود ندارد، بلکه از ژن‌ها اصلاح شده مرغی استفاده می‌شود که چاقی کننده بوده و از لحاظ علمی نیز مشکلی برای سلامتی انسان ندارد.

وی تصریح کرد: یک میلیون و ۳۷۵ هزار رأس دام روستایی و عشایری استان به صورت رایگان مورد واکسیناسیون، سمپاشی جایگاه و سمپاشی بدن شده‌اند و امسال نیز خدمات رایگان دریافت می‌کنند.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشکی جوان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
1
2
دکتر تنگستانی کارش درسته و بسیار دلسوزانه و پرتلاش پیگیر کار مردم و دامپزشکان استان هستند همواره.
در مقایسه با سایر استانها که بودم کلاه به احترامشون برمیدارم و همچنین دکتر کوثری نژاد در نظام بوشهر
نظر شما
ادامه