کد خبر: ۷۸۴۴۷

حکیم مهر: رییس اداره حفاظت محیط زیست جیرفت گفت: یکی از دامداران و بومیان علاقه مند به طبیعت در بخش اسفندقه این شهرستان در جنوب کرمان با مشاهده یک سیاه گوش (کاراکال) زخمی با اداره محیط زیست تماس گرفت و ماموران این اداره آن را نجات دادند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «محمد کمالی» شامگاه دوشنبه اظهار کرد: این گربه سان کمیاب عصر امروز ابتدا به ماموران محیط زیست اسفندقه تحویل داده شد و اکنون برای مراقبت و نگهداری در اداره محیط زیست جیرفت است.

وی افزود: اقدامات مقدماتی درمانی بر روی سیاه گوش انجام شده و اقدامات تکمیلی با کمک دامپزشکان برای رفع کامل عارضه جسمانی در حال انجام است تا امکان رها سازی در طبیعت و ادامه بقا در زیستگاه‌های مربوطه فراهم شود.

رییس حفاظت محیط زیست جیرفت ادامه داد: علت اولیه آسیب این گربه سان مشخص نیست اما به علت آسیب دیدگی و ضعیف شدن سگ ها نیز به آن حمله ور شده بودند که با کمک دامدار علاقه مند به محیط زیست از مرگ نجات پیدا کرد.

وی اضافه کرد: کاراکال، سیاهگوش یا لینکس با نام علمی "Euracian lynx" از راسته گوشتخواران و در زمره چهار گربه سان کوچک ایرانی است که دست و پایی بلند و دمی بسیار کوتاه با نوک پهن و سیاه رنگ و یک دسته مو به طول چهار سانتیمتر روی گوش‌ها دارد که به علت داشتن جثه‌ای بزرگ معمولا با یوز پلنگ اشتباه گرفته می‌شود.

 

نظر شما
ادامه