کد خبر: ۷۸۶۲۹

حکیم مهر: مدیرکل دامپزشکی استان یزد گفت: پیش بینی جهاد کشاورزی استان برای تحقق مگافارم ها، ۱۲۰ هزار راس دام مولد در استان است که سهم شهرستان میبد از این تعداد ۱۰ هزار دام مولد سبک است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از صداوسیما، «دکتر فاتحی نیا» در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان میبد که در سالن اجتماعات جهاد کشاورزی برگزار شد، گفت: یکی از برنامه‌های راهبردی و تاثیر گذار در تامین گوشت قرمز استان، توسعه مگافارم‌های "مزارع " مولد دام‌های سبک در استان است که در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی و ادارات تابعه قرار گرفته است.

فاتحی نیا با بیان اینکه در سال جهش تولید با مشارکت مردم، مبنای ما تولیدات بیشتر دامی در استان است افزود: افرادی که علاقه‌مند به سرمایه گذاری به ویژه در حوزه تولید دام سبک در قالب مگافارم‌ها هستند می‌توانند با مراجعه به جهاد کشاورزی در شهرستان‌ها در این حوزه سرمایه گذاری کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان یزد تصریح کرد: با توجه به اینکه پتانسیل‌های خوبی درشهرستان میبد در زمینه پرروش دام سبک وجود دارد و شرایط بسیار خوب است و در زمینه بیماری‌ها مشکل خاصی در میبد و ندوشن نداریم می‌توان گام‌های بزرگی برداشت.

فاتحی نیا با بیان اینکه میبد ازنظر بیماری‌های مشترک هم وضعت قابل قبولی دارد بر سرمایه گذاری در زمینه تولیدات دامی در این شهرستان تاکید کرد و گفت: با اولویت مگافارم‌های مولد دام سبک، متقاضیان می‌توانند سرمایه گذاری خود را در این حوزه انجام و فرایند واگذاری زمین را از طریق جهاد کشاورزی دنبال کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان گفت: پیش بینی جهاد کشاورزی استان برای تحقق مگافارم ها، ۱۲۰ هزار راس دام مولد در استان است که سهم شهرستان میبد از این تعداد ۱۰ هزار دام مولد سبک است.

وی گفت: در هفته گذشته در استان و شهرستان میبد اتفاقات خوبی افتاده است و هنوز ظرفیت‌هایی برای محقق شدن پیش بینی وجود دارد که متقاضیان می‌توانند با مراجعه به جهاد کشاورزی از این ظرفیت تولیدی که درجهاد ایجاد شده است بهره ببرند.

 

نظر شما
ادامه