کد خبر: ۷۸۶۴۷

حکیم مهر: مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل در ادامه سلسله دیدارهای خود با مقامات و تصمیم‌گیران ارشد استانی در راستای معرفی فعالیت‌ها و گزارش عملکرد های دامپزشکی، پیش از ظهر روز چهارشنبه 19 اردیبهشت با حضور در دفتر نماینده منتخب شهرستان‌های گرمی و انگوت، با «دکتر محمد خوش‌سیما» دیدار و گفتگو کرد و ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های دامپزشکی در استان و منطقه، گفت: حجم و گستردگی کار بسیار وسیع  است و علی‌رغم اینکه تلاش‌هایمان نمود بیرونی در جامعه ندارد اما در تامین امنیت غذایی و تضمین سلامت و بهداشت عمومی جامعه یکی از دستگاه‌های تاثیرگذار هستیم.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اردبیل، در این دیدار که رئیس سازمان جهاد کشاورزی، معاونین و مدیران دستگاه‌های زیرمجموعه جهاد کشاورزی نیز حضور داشتند، «دکتر مهدی فیضی» با تبریک انتخاب نماینده گفت: منطقه گرمی به دلیل پتانسیل و ظرفیت بالای دامپروری و پرورش دام همواره مورد توجه جدی بوده، بطوریکه در سال گذشته در کنار واکسیناسیون دام و طیور بر علیه بیماریهای مهم واستراتژیک دامی طبق جدول زمانبندی و برنامه محور، با عزم و جدیت بالا وارد عمل شده و افزون بر یک میلیارد و 600 میلیون تومان برون‌سپاری انجام عمل واکسیناسیون توسط بخش خصوصی داشته ایم که این مقدار بسیار بالاتر از تخصیص اعتبارات شهرستان است.

این مقام مسئول دامپزشکی استان کمبود اعتبارات، تجهیزات و نیروی انسانی را از مهمترین چالش های پیش روی دامپزشکی عنوان کرد و گفت اگر مدیران ارشد و تصمیم گیر به دامپزشکی نگاه تخصصی و واقع بینانه داشته باشند ما زودتر در وظایف حاکمیتی خود به سر منزل مقصود خواهیم رسید و این میسر نمی شود جزء با تعامل، هم افزایی،  افزایش ارتباطات بین بخشی و افزایش ارتباطات اجتماعی و این یکی از انتظارات و خواسته های ما از نمایندگان مجلس است.

دکتر فیضی ادامه داد در کنار فعالیت های کاری یک وظیفه و تکلیف مهم نیز داریم و آن عمل به منشور اخلاقی سازمان و تشکیلات دامپزشکی که در آن بر ایجاد رضایتمندی در مردم، افزایش اعتماد عمومی جامعه و افزایش سرمایه اجتماعی نظام تاکید شده است.

در ابتدای این دیدار نماینده منتخب شهرستانهای گرمی و انگوت با اشاره به اینکه دامپزشکی درتامین امنیت غذایی و ارتقاء سلامت و بهداشت عمومی جامعه و حفظ و حراست از جمعیت دامی نقش برجسته ای دارد بر لزوم حمایت از این دستگاه تاکید کرد.

«دکتر محمد خوش سیما» از تشکیل کارگروه حوزه کشاورزی  و دامپروری با حضور متخصصین بخش دولتی و خصوصی با محوریت احصا و رفع مشکلات این حوزه در این منطقه خبر داد و از آمادگی کامل خود در راستای حمایت از این بخش سخن گفت.

دکتر خوش سیما در عین حال بر مدیریت بهینه منابع انسانی و اعتبارات و تجهیزات در منطقه تاکید کرد.

در این جلسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی و مدیران دستگاههای زیر مجموعه در سخنانی جداگانه فعالیت ها و عملکرد های حوزه کاری خود را تشریح کردند.

 

نظر شما
ادامه