کد خبر: ۷۹۱
مهندس حسین آبادی با بیان اینکه در یکی از دامداری‌های شهرستان شیر با بار میکروبی زیر 100 هزار تولید می‌شود که در دنیا سابقه ندارد، خطاب به دامداران توصیه کرد: بهداشت را رعایت نمایند چرا که رعایت بهداشت سبب پایین آوردن بار میکروبی می‌شود...
milk

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار گفت: برخی از گاوداری‌های سبزوار شیری با بار میکروبی زیر 500 هزار تولید می‌کنند.

مهندس محمد حسین‌آبادی با بیان این مطلب افزود: در این راستا شیر سبزوار با شیر اروپا رقابت می‌کند.

وی با بیان اینکه در یکی از دامداری‌های شهرستان شیر با بار میکروبی زیر 100 هزار تولید می‌شود که در دنیا سابقه ندارد، خطاب به دامداران توصیه کرد: بهداشت را رعایت نمایند چرا که رعایت بهداشت سبب پایین آوردن بار میکروبی می‌شود.

وی تصریح کرد: ما این شیر را به صورت تضمینی از دامداران خریداری می‌کنیم تا ضرر نکنند.

وی میزان شیر تولیدی شهرستان را در هر ماه، 3 هزار و 240 تن اعلام و اضافه کرد: از این میزان 2 هزار و 635 تن از شهرستان خارج و 600 تن در شهرستان مصرف می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار با اشاره به تولید 175 تن شیر به طور روزانه در سبزوار، اظهار داشت: این شهرستان در گذشته رتبه سوم تولید شیر استان را دارا بود اما با جدا شدن جوین و جغتای به جایگاه هشتم تنزل یافت.

وی با بیان اینکه بیش از 40 درصد دام شهرستان مربوط به جوین و جغتای بود، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون دام سبک سبزوار 506 هزار و 360 راس و دام سنگین آن 25 هزار راس است.

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار درخصوص تامین علوفه گفت: علوفه مورد نیاز به صورت کنسانتره در هر ماه توزیع می‌شود و در این راستا دامداران مشکلی ندارند و در صورت نیاز، سبوس نیز توزیع می‌شود.

 

نظر شما
ادامه