کد خبر: ۷۹۲
طی هفته گذشته 20 مورد فوت بر اثر ابتلاء به بیماری آنفلوانزای نوع A گزارش شده است و علاوه بر آن پنج مورد فوت نیز مربوط به هفته‌های گذشته بوده است که پس از بررسی و تائید علت دقیق فوت براثر ابتلاء به بیماری آنفلوانزا نوع (A (H1N1 به مجموع فوت‌شدگان افزوده شده است...

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های وزارت بهداشت با اعلام این که طی چند روز گذشته، موج اول ابتلا به بیماری آنفلوانزای نوع A به خصوص در نیمه شمالی کشور رو به کاهش است، آخرین آمار تایید شده موارد فوت بر اثر این بیماری در کشور را 58 نفر اعلام کرد.

دکتر محمدمهدی گویا درخصوص دلایل کاهش روند ابتلا به این بیماری اظهار داشت: هماهنگی‌های صورت گرفته وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و بهداشت و درمان به خصوص تعطیلی موردی مدارس تاثیر زیادی در کاهش روند ابتلا به بیماری آنفلوانزای نوع A در کشور داشته است.

دکتر گویا ضمن تشکر از مسئولان آموزش و پرورش به ویژه مدیران مدارس اظهار امیداواری کرد که با تعاملات و هماهنگی‌های صورت گرفته روند ابتلا به این بیماری بیش از پیش کاهش یابد.

رئیس مرکز مدیریت بیماریها همچنین در خصوص آخرین آمار مبتلایان به بیماری آنفلوانزای نوع (A (H1N1 در کشور گفت: طی هفته گذشته 509 مورد جدید ابتلا به این بیماری داشته‌ایم که در مجموع تاکنون دو هزار و 662 نفر به بیماری آنفلوانزای نوع (A (H1N1 مبتلا شده‌اند.

وی همچنین درخصوص موارد مرگ بر اثر این بیماری اظهار داشت: طی هفته گذشته 20 مورد فوت بر اثر ابتلاء به بیماری آنفلوانزای نوع A گزارش شده است و علاوه بر آن پنج مورد فوت نیز مربوط به هفته‌های گذشته بوده است که پس از بررسی و تائید علت دقیق فوت براثر ابتلاء به بیماری آنفلوانزا نوع (A (H1N1 به مجموع فوت‌شدگان افزوده شده است.

وی تعداد موارد فوت بر اثر ابتلاء به بیماری آنفلوانزا نوع (A (H1N1 را تاکنون 58 نفر در کشور اعلام کرد.

 

 

نظر شما
ادامه