کد خبر: ۷۹۵۵

حکیم مهر - مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی از ضبط و معدوم سازی 16 تن فرآورده‌ دامی ظرف 45 روز گذشته در استان خبر داد.
دکتر سیدسعید حسینی اظهار داشت: از این میزان هفت تن در ماه جاری و 9 تن در یک ماه گذشته به دلیل غیر قابل مصرف بودن ضبط و معدوم شده است.
وی تصریح کرد: این فرآورده‌ها شامل گوشت قرمز، گوشت مرغ، گوشت ماهی و آلایش‌های خوراکی بوده است.
مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی با بیان اینکه نظارت بر نحوه عرضه فرآورده‌های خام دامی یکی از مهم‌ترین وظایف دامپزشکی است، ادامه داد: با توجه به حساسیت گوشت مرغ بازرسان دامپزشکی در طول شبانه‌روز و حتی خارج از ساعات اداری و بدون هماهنگی قبلی به مراکز تولید، توزیع و عرضه ورود پیدا کرده و تمام تخلفات را رصد می‌کنند.
حسینی با اشاره به تعامل بسیار خوب دستگاه قضا با مجموعه دامپزشکی بیان داشت: در حال حاضر تعامل بسیار خوبی بین دادگستری و اداره کل دامپزشکی در زمینه برخورد با متخلفان وجود دارد و مشکلی که در این جا وجود دارد این است که احکامی که صادر می‌شود از بازدارندگی لازم برخوردار نیستند که باید در این زمینه بازنگری شود.
وی نظارت را یکی از وظایف اصلی و مهم دامپزشکی دانست و خاطر نشان کرد: هرچه نظارت بهداشتی از کیفیت و جدیت بیشتری برخوردار باشد، ارتقای بهداشت عمومی جامعه را به دنبال دارد که این مهم نقش بسیار موثری در پیشگیری از بیماری‌های مشترک انسان و دام دارد.
مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون  109  هزار 755 راس دام در کشتارگاه‌های استان کشتار شده که تماما توسط بازرسین بهداشتی دامپزشکی نظارت و کنترل شده است.

 

نظر شما
ادامه