کد خبر: ۸۱۰۲

حکیم مهر - معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور در بازدید از مرکز بررسی بیماری های دامی گلمکان اظهار داشت : نگاه سازمان دامپزشکی کشور به این مرکز، نگاهی فراملی است.
دکتر امیر ابراهیم مقصودی فر گفت: تلاش سازمان دامپزشکی کشور این است که کمک های ممکن را در جهت راه اندازی هرچه سریع تر به این مرکز انجام دهد.
وی این مرکز را از مجهزترین مراکز تشخیصی سازمان دامپزشکی دانست و آنرا از جمله مراکزی دانست که باید نسبت به ارتباط آن با سایر مراکز معتبر تشخیصی در دیگر کشورها همت گماشت چراکه مرکز گلمکان مرکزی است که نقشی بارز در تشخیص بیماری های دامی داشته و بهره برداری از آن گام مهمی در ارتقای توان تشخیصی دامپزشکی و بالطبع کاهش بیماری های دامی و ارتقای بهداشت عمومی منطقه است
وی اظهار امیدواری کرد : در آینده نزدیک بسیاری از آزمایشات مختلف که در دیگر نقاط کشور توانایی انجام آن نیست در این مرکز قابلیت اجرا داشته باشد.

دکتر مقصودی فر یادآور شد : با توجه به اهمیت این مرکز، در آینده و سهمیه استخدامی بعدی سازمان دامپزشکی کشور، برای مرکز گلمکان توان کارشناسی و سهمیه ویژه ای در نظر گرفته خواهد شد تا به بهترین نحو امکان ارائه خدمات آن برای استان خراسان رضوی و سایر نقاط کشور فراهم شود.
گفتنی است در این دیدار دکتر مشکوة، معاون بهداشتی و پیشگیری، دکتر نیازی، مدیر کل مرکز تشخیص و دکتر راعی مدیر درمانگاه ها و آزمایشگاه های سازمان دامپزشکی نیز حضور داشتند.
مرکز بررسی بیماری‌های دامی گلمکان یک مرکز مطالعاتی معتبر و دارای فارم‌های مطالعاتی دام و طیور است.

در این مرکز اغلب طرح‌های حوزه بهداشت دام استان که در سایر مراکز نیز کاربردی می‌باشد انجام می‌شود و عمده‌ اهداف احداث این مرکز مطالعه بر روی بیماری‌های بومی و غیربومی، تهیه بانک عوامل عفونی و بیماری‌زا، مطالعه بر روی منابع میکروبی غیربومی جهت تولید واکسن و غیره بوده است.

با  بهره‌برداری از مرکز ایزوله این واحد تحقیقاتی که هم اکنون در مراحل پایانی و تکمیل می‌باشد پژوهش و تحقیقات به طور بسیار گسترده‌تر و در سطوح ملی و منطقه‌ای انجام خواهد شد.

 

نظر شما
ادامه