کد خبر: ۸۱۲۳
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - سه شنبه 11 بهمن ماه حجت الاسلام لیاقتی نماینده ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور و هیأت همراه با امام جمعه بوشهر دیدار کردند.
در این دیدار ابتدا حجت الاسلام لیاقتی در خصوص اهمیت نظارت  بر صید آبزیان و همچنین برنامه ها ی مدونی که در سازمان دامپزشکی در زمینه با حساسیت تمام در حال اجراست توضیحاتی بیان نمود و یاد آور شد تمام برنامه ها با اساس فتوا و رهنمودهای مقام معظم رهبری در حال اجرا و تدوین است.
دکترمرتضی بحرانی ، مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر نیز در خصوص مسائل بهداشت فرآوردهای خام دامی و همچنین طرح جدید در حال اجرای پرورش و تولید مرغ بدون آنتی بیوتیک و اثرات مثبت آن در سلامتی جامعه توضیحاتی ارائه نمود و در این بین از حمایت ها و ارشادات مسئولین محترم استانی بخصوص استاندار ، امام جمعه بوشهر و فرمانداران منطقه تقدیر و تشکر نمود.
در ادامه آیت اله صفایی بوشهری امام جمعه بوشهر ضمن خوش آمد گویی به مهمانان در خصوص مسائل شرعی صید و آبزیان گفت : مسئله تغذیه چه در امر دام و طیور و همچنین آبزیان امری است که در احکام وضعی و تکلیفی موضوعیت دارد و عدم رعایت  اصول بهداشتی و شرعی آن تبعات سویی را در امنیت سلامتی جامعه به همراه دارد و جامعه به سمت یک ناهنجاری در امر سلامت غذایی سوق خواهد داد و در این بین رعایت مسائل شرعی اهمیت بسیار بالایی دارد.
وی افزود : در زمینه مسائل شرعی در آبزیان و مشخص نمودن آبزیان حلال و حرام باید با دید کاشناسی بیشتری به قضیه پرداخت و پیشنهاد می شود که در این خصوص کار گروهی از متخصصین علمی و فقهی تشکیل و با انجام جلسات کارشناسی مختلف و همچنین برگزاری همایش این مسئله را به سرانجام رساند و سپس نظر این کارگروه با عنایت و توجه به ارشادات و فتوای مقام معظم رهبری به یک نظر کارشناسی مدون منتهی شود .

امام جمعه بوشهر همچنین گفت : باید از صداوسیما و دیگر رسانه های دیداری و نوشتاری نیز جهت فرهنگ سازی در این زمینه کمک گرفت.
آیت اله صفایی بوشهری در پایان این جلسه از زحمات و تلاشهای مجموعه دامپزشکی استان در امر ایجاد امنیت بهداشت و سلامتی جامعه و حساسیت این مجموعه در اجرای قوانین تقدیر نمود و متذکر شد با این جدیت و تلاش می توان به جامعه ای سالم از لحاظ امنیت غذایی امیدوارتر بود .     

امام جمعه بوشهر

نفر دوم از راست : حجت الاسلام لیاقتی - مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی

 

خبر مرتبط :

 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
0
0
................albatte midunam ka az tarsetun faghat noghte chinesh mikonin
نظر شما
ادامه