کد خبر: ۸۱۵۳

حکیم مهر - خبرهایی از دامپزشکی فهرج، آباده، سیرجان، رابر و انار

 

رئیس شبکه دامپزشکی فهرج خبر داد :
مایه‌کوبی رایگان 20 هزار دام در فهرج


رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان فهرج گفت: به مناسبت ایام‌الله دهه مبارک فجر، دامداران شهرستان فهرج از خدمات رایگان شبکه دامپزشکی فهرج بهره‌مند و 20 هزار رأس دام مایه‌کوبی شدند.
مهدی بمان‌دشتی اظهار داشت: در راستای ارائه خدمات رایگان به دامداران به مناسبت دهه فجر در این شهرستان تاکنون 160 لیتر داروی ضد انگل و 140 شیشه داروی اکسی‌تتراسیکلین بین دامداران روستاهای محروم بخش مرکزی و نگین کویر فهرج توزیع شده است.

وی از انجام عملیات واکسیناسیون رایگان دام‌های دامداران علیه بیماری‌های آبله، شاربن و بروسلوز خبر داد و بیان داشت: در این عملیات بیش از 20 هزار رأس دام سبک به صورت رایگان واکسینه شدند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان فهرج  تصریح کرد: همچنین بالغ بر 5 هزار متر مربع اماکن دامی و 12 هزار رأس دام سبک و سنگین دامداران به صورت رایگان علیه انگل‌های خارجی سمپاشی شدند.

بمان‌دشتی خاطرنشان کرد: در روز 15 بهمن دام‌های دامداران توسط بخش خصوصی به صورت رایگان ویزیت شدند.

شهرستان فهرج یکی از قطب‌های دامداری و دامپروری شرق استان کرمان و شغل اکثر ساکنان روستاهای فهرج دامپروری و دامداری است.

 

-------------------------

 

به مناسبت دهه فجر صورت می‌گیرد :
ارائه خدمات رایگان دامپزشکی در آباده


سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان آباده از توابع استان فارس از اجرای طرح توزیع رایگان داروهای دامی و مواد ضدعفونی‌کننده و سم مورد نیاز بین دامداران در ایام دهه مبارک فجر خبر داد.
محمد فرخی اظهار داشت: به منظور گرامیداشت هرچه بهتر سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی علاوه بر این طرح‌ها، اکیپ‌های فنی اعزامی دامپزشکی به روستاها، واحدهای دامداری و یا پست‌های دامپزشکی به صورت رایگان دام‌های دامداران منطقه را درمان کرده و مایه‌کوبی می‌‌کنند.

وی شرکت در مراسم غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا، هماهنگی با سازمان انتقال خون برای اهدای خون کارمندان، ارسال پیامک به مسئولان، کارکنان و دامداران، تبیین دستاوردهای انقلاب در حیطه خدمات دامپزشکی از راه‌های مختلف و شرکت در راهپیمایی عظیم و باشکوه 22 بهمن ماه و شرکت در مراسم جشن انقلاب را از دیگر برنامه‌های این شبکه در طول دهه فجر عنوان کرد.

این مسئول گفت: دامپزشکی یکی از مهم‌ترین تشکیلات حرفه‌ای است که با ارائه خدمات اجرایی و نظارتی و فنی نقش مهمی در تضمین سلامت غذایی جامعه ایفا می‌کند.

فرخی در پایان از عموم دامداران و روستائیان منطقه خواست با رعایت اصل پیشگیری مقدم بر درمان، به طور حتم با اکیپ‌های مایه‌کوبی دامپزشکی همکاری و دام‌های خود را علیه بیماری‌های مختلف دامی واکسینه کنند.

وی همچنین تأمین و حفظ بهداشت دام و فرآورده‌های دامی، مراقبت، پیشگیری و کنترل بیماری‌های مشترک و امنیت غذایی را از مهم‌ترین محورهای عملکرد دامپزشکی در راستای بهداشت همگانی عنوان کرد.

----------------------------

 

رئیس دامپزشکی سیرجان:
کشتارگاه‌ها خود را با معیارهای بهداشتی مطابقت دهند


رئیس شبکه دامپزشکی سیرجان گفت: کشتارگاه‌های دام به ویژه کشتارگاه پاریز باید با معیارهای مناسب بهداشتی ایده‌آل مطابقت داشته باشد.
علیرضا زینلی‌پور با اعلام نارضایتی از وضعیت نابسامان کشتارگاه دام پاریز اظهار داشت: این کشتارگاه باید با معیارهای مناسب بهداشتی ایده‌آل مطابقت داشته باشد.

وی با بیان اینکه با توجه به اینکه رفع مشکلات این کشتارگاه در کار گروه بهداشت و سلامت و امنیت غذایی شهرستان مصوب شده است، بیان داشت: شهردار و بخشدار پاریز برای حفظ سلامت جامعه شهروندان پاریزی باید هر چه سریع‌تر نسبت به رفع مشکلات آن کشتارگاه اقدام لازم را اعمال کنند.

زینلی‌پور با تشریح برنامه‌های دهه فجر شبکه دامپزشکی سیرجان افزود: چهار اکیپ برای اعزام به مناطق دوردست و محروم عشایری و روستایی به منظور سمپاشی و واکسیناسیون دام به صورت رایگان و توزیع دارهای ضد انگل اعزام شدند.

وی با اشاره به اعزام کارشناسان شبکه دامپزشکی سیرجان برای آموزش پیشگیری از بیماری‌های دامی به دامداران ابراز داشت: ویزیت رایگان در روز سه‌شنبه 18 بهمن ماه توسط درمانگاه‌های بخش خصوصی انجام می‌شود.

-----------------------------

 

رئیس شبکه دامپزشکی رابر خواستار شد :
همکاری روستائیان با شبکه دامپزشکی رابر


رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان رابر از روستائیان و دامداران این شهرستان خواست به منظور خدمتگزاری مطلوب‌تر شبکه دامپزشکی به مردم با این شبکه همکاری کنند.
فاطمه موحدی در رابر از ارائه خدمات رایگان دامپزشکی شهرستان رابر به مناسبت دهه فجر به دامداران و روستائیان این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: بروز خشکسالی‌های اخیر مشکلات زیادی را برای دامداران و روستائیان ایجاد کرده است.

وی افزود: خدمات ارائه شده شامل توزیع داروهای دامی از جمله اکسی‌تتراسایکلین، شربت ضد انگل، سمپاشی اماکن دامی و ... است که به صورت رایگان ارائه می‌شود و می‌تواند تا حدودی مشکل دامداران را برطرف کند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان رابر از روستائیان و دامداران این شهرستان خواست به منظور خدمتگزاری مطلوب‌تر شبکه دامپزشکی به مردم با این شبکه همکاری کنند.

موحدی تصریح کرد: مردم در صورت بروز مشکل در ارتباط با توزیع داروها مراتب را به شبکه دامپزشکی گزارش دهند.

 

------------------------------

 

راه اندازی میز خدمت در شبکه دامپزشکی انار


رئیس شبکه دامپزشکی انار گفت: به مناسبت فرا رسیدن ایام‌الله دهه فجر شبکه دامپزشکی انار اقدام به ایجاد واجد میز خدمت برای دستیابی سریع و آسان ارباب‌رجوع به خدمات بخش دولتی کرده است.

رضایی افزود: ارائه اطلاعات و راهنمایی‌های لازم به مراجعان، انجام امور و درخواست‌های متقاضیان و هدایت مراجعان به واحدهای مرتبط از جمله وظایف میز خدمت در این شبکه است.

 

نظر شما
ادامه