کد خبر: ۸۱۵۵

حکیم مهر - رییس دانشکده دامپزشکی دانشگاه ایلام گفت: سلامت وبهداشت دام نه تنها در استان بلکه در کشور جایگاه واقعی خود را پیدا نکرده است و پیداشدن این جایگاه مستلزم ارتباط بیشتر بین دامداران و مراکز آموزش عالی است.

دکتر جواد چراغی اظهار کرد: استان ایلام با توجه به وضعیت اقلیمی و شیوه‌های معیشتی، استان دامخیزی است به طوری که امروزه میزان قابل توجهی دام اعم از گاو، گوسفند، واحدهای فعال فراوان طیور، مزارع پرورش ماهی و زنبورستان در استان وجود دارد که اکثر این واحدها به روش نیمه صنعتی و سنتی اداره می‌شوند و ارتقاء آموزشکده دامپزشکی به دانشکده که در دی ماه سال جاری شاهد آن بودیم می‌تواند حرکت به سوی دامداری صنعتی را تسریع کند.

وی با بیان اینکه امروز سلامت و بهداشت دام نه تنها در استان بلکه در کشور جایگاه خود را پیدا نکرده است، تصریح کرد:اگر این پتانسیل‌ها در دانشگاه توسعه پیدا کند به سوی جامعه دامداری گسترش پیدا خواهد کرد و کارشناسان و متخصصان پس از کسب آگاهی‌های لازم این تجارب را در خدمت جامعه دامداری استان بکار خواهند گرفت.

عضو هیئت علمی دانشگاه ایلام با تأکید بر اینکه امروزه700 بیماری مشترک بین انسان و دام وجود دارد، گفت: سطح آگاهی دامداران باید بالا برود و با توجه به دارا بودن بخش‌های مختلف این دانشکده مانند بخش تشخیص بیماری‌ها و درمان آنها مراجعه مستمر دامداران به دانشکده و مشورت گرفتن از متخصصان می‌تواند سلامت دام و در نتیجه سلامت انسان‌ها را تضمین کند.

چراغی اعضای هیئت علمی دانشکده و دانشجویان مشغول به تحصیل را به ترتیب 11 و 151 نفر عنوان و خاطر نشان کرد: با ارتقای این آموزشکده به دانشکده در آینده شاهد پذیرش دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی و جذب اعضای هیئت علمی خواهیم بود.

وی از راه‌اندازی دانشکده دامپزشکی بصورت مستقل خبر داد و گفت:طرح مطالعاتی این دانشکده در دست بررسی است و در آینده‌ای نزدیک شاهد کلنگ‌زنی این دانشکده خواهیم بود.

رییس دانشکده دامپزشکی تأسیس آزمایشگاه مرکزی را برای این دانشکده ضروری دانست و ابراز امیدواری کرد با تأسیس این آزمایشگاه شاهد رونق بیشتر فعالیت‌های علمی دانشکده باشیم و آن را در خدمت به جامعه دامداری بکار بگیریم.

 

 

نظر شما
ادامه