کد خبر: ۸۱۶۱

حکیم مهر - 5 محصول پروبیوتیک شامل فرآورده هایی که به افزایش قدرت ایمنی بدن کمک می کنند، از سوی مرکز رشد علوم دارویی دانشگاه علوم پزشکی تهران در حضور وزیر بهداشت رونمایی شد.
دکتر محمدرضا فاضلی، مدیر مرکز رشد واحدهای فناوری فرآورده های دارویی دانشگاه علوم پزشکی تهران در تشریح تولیدات دارویی این مرکز گفت: هسته مرکزی برای اقتصاد دانش بنیان، مراکز رشد هستند که باید مورد حمایت قرار گیرند تا فرآورده های خود را به بازار وارد کنند.

وی افزود: 7 هزار مرکز رشد در دنیا وجود دارد که سهم ایران از این تعداد 140 مرکز است. مرکز رشد علوم دارویی اولین مرکز رشد در ایران است که در سال 2003 کار خود را آغاز کرده و با یک شرکت فناوری شروع به کار کرده است. اکنون 20 شرکت فناوری در این مرکز مستقر هستند.

وی خاطرنشان کرد: مرکز رشد توانسته در این مدت از یک فرآورده، تعداد فرآورده های خود را به 22 فرآورده برساند و 100 میلیارد تومان صرفه جویی ارزی داشته است.

مدیر مرکز رشد واحدهای فناوری فرآورده های دارویی دانشگاه علوم پزشکی تهران یادآور شد: به دلیل مصرف بالای آنتی بیوتیک در کشور، بسیاری از باکتری های مفید روده از میان رفته اند که زمینه سازی بسیاری از بیماریها شده اند. از این رو تولید محصولات پروبیوتیک که در دنیا بسیار مورد توجه قرار گرفته است را در دستور کار قرار دادیم.

وی اضافه کرد: این محصولات به صورت دو فرآورده کپسول و ساشه ساخته شده است و این محصولات نیز به کمک دستگاههای تولید داخل تولید شده اند.

فاضلی با اشاره به برنامه های مرکز رشد واحدهای فناوری فرآورده های دارویی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: مرکز قصد دارد تا سال 2014 تعداد شرکتهای فناوری را از 22 به 40 شرکت برسانیم و تعداد اتاق های تمیز نیز از 3 اتاق به 7 اتاق خواهد رسید.

مدیر مرکز رشد واحدهای فناوری فرآورده های دارویی دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: فرآورده های دارویی از 11 عدد به 15 عدد افزایش می یابد که صرفه جویی ارزی این تعداد به 250 میلیون دلار می رسد.

محصولات پروبیوتیک شامل KidiLact به صورت ساشه برای کودکان، FamiLact به صورت کپسول برای همه افراد خانواده، GeriLact به صورت کپسول برای سالمندان، LactoFem به صورت کپسول برای زنان، LactoCare به صورت کپسول برای افراد با نیاز بیشتر به ایمنی تولید شده است.
 

نظر شما
ادامه