کد خبر: ۸۱۹۳

حکیم مهر - رئیس سازمان نظام دامپزشکی خراسان رضوی گفت: دامپزشکان باید از داروی کمتر و صحیحی استفاده کنند.
دکتر احمد شریعتی در مراسم افتتاح نخستین آزمایشگاه تشخیص دامپزشکی شهرستان گناباد ضمن تبریک ایام‌الله دهه فجر اظهار داشت: استقلال، آزادی جمهوری اسلامی مهم‌ترین هدف انقلاب اسلامی است و بحث خودکفایی که متاثر از همین امر است.

وی افزود: دامداران کشور فراز و نشیب‌های زیادی قبل از انقلاب داشتند اما به لطف الهی در بحث کشاورزی و دامداری با نگاهی به گذشته متوجه می‌شویم که بعد از انقلاب پیشرفت چشم‌گیری داشته‌ایم.

شریعتی گفت: قبل از انقلاب بیشتر محصولاتی که می‌توانستیم در داخل تولید کنیم را وارد می‌کردند اما هم‌اکنون می‌توانیم در بحث لبنیات تولید داشته باشیم و حتی در بحث مرغ که قبل از انقلاب 60 تن تولید کشور بود، در حال حاضر به مرز صادرات رسیده‌ایم.

وی تصریح کرد: بخش اعظم موفقیت‌های انجام شده در حال حاضر در دامداری و کشاورزی به عهده تولیدکنندگان و کشاورزان بوده است البته دولت نیز سیاست‌های مناسبی داشته که تاثیر بسزایی در این موفقیت‌ها داشته است.

شریعتی خاطرنشان ساخت: توسعه کمی و کیفی در امر کشاورزی و دامداری باید ادامه داشته باشد به طوری که بتوانیم در آینده نزدیک خدمات دامپزشکی را به سایر نقاط جهان صادر کنیم.

شریعتی گفت: از نظر اقتصادی داروها گران‌شده و دامپزشکان باید از داروی کمتر و صحیحی استفاده کنند.

وی افزود: اساس این فعالیت این است که تلفات را کاهش دهیم و مرغداران از این امر به نحو احسن استفاده کنند.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی خراسان رضوی اظهار امیدواری کرد که این مرکز بتواند در خدمات‌دهی به شهرستان‌های اطراف نیز سهم بسزایی داشته باشد.
گفتنی است رئیس نظام دامپزشکی خراسان رضوی در حالی به گرانی داروها و لزوم استفاده صحیح و کمتر از آنها اشاره نموده که شعار روز جهانی دامپزشکی در سال جاری میلادی بر مصرف منطقی داروها بخصوص آنتی‎بیوتیک‎ها برای جلوگیری از افزایش مقاومت میکروب‎ها متمرکز شده است.

 

خبر مرتبط :

 
نظر شما
ادامه