کد خبر: ۸۳۴

حکیم مهر -  رییس موسسه تحقیقات شیلات ایران گفت: درسال جاری، حدود ‌٢٥٠ طرح تحقیقاتی ادامه‌دار و مستمر در شاخه‌های مختلف در دست اجراست.

دکتر عباسعلی مطلبی با بیان اینکه امسال همچنین نزدیک به ‌١٢٠ طرح تحقیقاتی سفارشی یا طرح خاص اجرا می‌شود، افزود: بنابراین موسسه بالغ بر‌٣٧٠ طرح و پروژه در طول سال اجرا می‌کند.

او گفت: کل منابع اعتباری موسسه ‌١٢ میلیارد تومان هزینه‌ای، ‌٤ میلیارد تومان اعتبار تملکی،‌٥/٢ میلیارد درآمدهای اختصاصی صرف انجام همه امور می‌شود و درحال حاضر بالغ بر ‌٥ میلیارد تومان قرارداد با خارج موسسه مانند دانشگاه‌ها، سازمان شیلات، سازمان محیط زیست، سازمان تات، ادارات کل شیلات استان‌ها، بخش خصوصی و استانداری‌ها منعقد شده است.

مطلبی با اشاره به پدیده کشند قرمز اظهار کرد: این حادثه در کشورهای حاشیه خلیج فارس و کشورهای ژاپن، کره، استرالیا، آمریکا که با آن درگیر بودند، خسارات میلیاردی وارد کرد اما خوشبختانه با مدیریت مناسبی که در کشور ما صورت گرفت این بلیه در سال جاری با کمترین آسیب مدیریت و کنترل شد.

وی گفت: امسال در موضوع پرورش میگو و حتی ذخایر برخی آبزیان آب‌های جنوب سعی شد خسارت‌ها به حداقل برسد و فعالیت‌های گسترده‌ای انجام دادیم تا بدون پرداخت یک ریال از طرف دولت نه تنها پرورش میگو به خوبی انجام شود بلکه ‌٤٠ درصد افزایش برداشت از ذخایر داشته باشیم.

 

نظر شما
ادامه