کد خبر: ۸۳۷۲
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر - مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان از صید انبوه گله میش‌ماهی و درآمد بیش از شش میلیارد و 500 میلیون ریالی برای صیادان این استان خبر داد.

این مقام مسئول گفت: تعداد پنج فروند شناور لنج صیادی کوچک استان در حوالی بندر صیادی کلات موفق به صید 23 هزار و 320 کیلوگرم میش ماهی طی نیمه دوم بهمن ماه سال جاری شدند.

وی افزود: از آنجایی که فصل صید میش ماهی در فاصله زمانی اردیبهشت لغایت پایان تیرماه است لذا صید ماهی مذکور آن هم در حد انبوه در بهمن ماه امری غیرمنتظره در سوابق صید و صیادی منطقه محسوب می‌شود که درآمد خوبی از نظر فروش گوشت و کیسه شنا بیش از شش میلیارد و 500 میلیون ریال نصیب صیادان این استان کرده است.

گفتنی است؛ صید میش ماهی به علت داشتن کیسه شنا از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است چراکه قیمت هر کیلو به طور متوسط 10 میلیون ریال است و از محصولات صادراتی با ارزش استان سیستان و بلوچستان تلقی می‌شود که این محصول در خارج از کشور تبدیل به فرآورده‌های پزشکی و دارویی می‌شود.

در سال گذشته حدود 20 تن کیسه شنا به خارج از کشور صادر شده است.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
فاطمه حبیبی
|
-
|
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
0
0
سلام من توی کتاب عقرب هاب کشتی بمبک خواندم که ماهی میش لمبو جانوری خیلی ریز و بدترکیب وبی ارزش است ودر همه جاحتی در جوی اب هم پیدامی شوداما شما می گوییدکه شش میلیارد وخرده ای از فروش ان به دست اورده اید؟
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
0
0
بله میش لمبو یک ماهی دوزیست و گل خوار لکن میش ماهی یک نوع ماهی است
نظر شما
ادامه